Gå til innhold

Hva gjør dere når diffuse telefonnummer ringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk plutselig en telefon fra Canada, aldri opplevd noe lignende før, men svarte ikke. :fnise: Skal si jeg ble rimelig nysgjerrig på hva det kunne være, så vi søkte på nettet og det kom opp ingenting. Jeg tenker at det var noe alvorlig av noe slag så prøver de sikkert å få kontakt på en eller annen måte igjen.

Anonymkode: 82d75...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.telefonterror.co.no <- sjekker alltid nummeret der. Og så har jeg en app fra 180.no som automatisk avviser telefonsalg. :) 

Anonymkode: 5af58...f5a

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Slike telefoner tar jeg ikke, tenker svindel med engang.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

www.telefonterror.co.no <- sjekker alltid nummeret der. Og så har jeg en app fra 180.no som automatisk avviser telefonsalg. :) 

Funker den appen på iphone også?

Ellers tar jeg aldri sånne nummer nei. Sjekker dem på telefonterror etterpå. Viser det seg at det er noe legitimt ringer jeg heller opp igjen. Vil folk virkelig ha tak i meg så kan de sende en SMS og be meg ringe opp igjen så fort som mulig.

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Tar ikke telefonen. Tar generelt aldri tlf om nummeret ikke er lagret på tlf, er det noe viktig har jeg telefonsvarer. 

Skrevet

Ta aldri tlf, la det ringe! Jeg gir litt f i de nr jeg ikke kjenner, enten det er fra utlandet eller spørreundersøkelser, for da ringer det bare oftere.  Har også fått fra utlandet og de ringte både natt og dag, men ta aldri tlf fra utlandet.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for siden. Lagret den til neste gang :) Den sto ikke der, men det står antall visninger tre så regner med at det kanskje er flere som er nysgjerrig? 

3 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Slike telefoner tar jeg ikke, tenker svindel med engang.

Det var det første som slo meg, og. 

1 minutt siden, Sirah skrev:

Funker den appen på iphone også?

Ellers tar jeg aldri sånne nummer nei. Sjekker dem på telefonterror etterpå. Viser det seg at det er noe legitimt ringer jeg heller opp igjen. Vil folk virkelig ha tak i meg så kan de sende en SMS og be meg ringe opp igjen så fort som mulig.

Hvordan finner du ut av det? :) 

Skrevet

Er det utenlandske nummer antar jeg at det er "Windows" (de insisterer på at det er Windows og ikke Microsoft). Da kommer det helt an på hva jeg holder på med om jeg gidder svare - kanskje har jeg lyst på et par minutters underholdning.

Er det norske nummer svarer jeg siden jeg bruker mobilen mye i jobben og folk forventer å få tak i meg.

Skrevet

Jeg  har jobbtlf så kan få telefoner fra ulike land og jeg svarer alltid. Er jo uansett ikke farlig å svare på en telefonsamtale da, samme hvor det ringer fra.

Skrevet

Har aldri skjønt denne paranoiaen mot å svare ukjente nummer. Eller skjulte. Det er jo bare å legge på hvis det er noe useriøst. Folk altså. 

Det er sjelden noen ringer meg i det hele tatt, men jeg tar telefonen. 

En gang var det "Miclosoft". Stor humor å snakke med dem. 😂 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for siden. Lagret den til neste gang :) Den sto ikke der, men det står antall visninger tre så regner med at det kanskje er flere som er nysgjerrig? 

Det var det første som slo meg, og. 

Hvordan finner du ut av det? :) 

Om det ikke finnes på telefonterror.no så googler jeg gjerne nummeret for å se om det kommer opp på f.eks en bedrift :) En gang fikk jeg tlf fra et utenlandsk nummer som jeg gikk ut i fra at var Microsoft. Googlet nr for sikkerhetsskyld og fant at ut at det var nummeret til en nettbutikk jeg hadde bestillt noe fra som har lager i utlandet. De ringte for å si at de var tomme for en ting jeg hadde bestillt og om jeg kunne ta tilsvarende i en annen farge :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan bare legge til at hvis jeg hadde tatt den og det hadde vært svindlere så hadde jeg gått rett på limpinnen selv om jeg vet at jeg ikke burde. Jeg er ikke flink med mennesker på den måten. :) Så det beste for meg er å unngå det og håpe at det ikke er noe viktig. 

Skrevet
Akkurat nå, Sirah skrev:

Om det ikke finnes på telefonterror.no så googler jeg gjerne nummeret for å se om det kommer opp på f.eks en bedrift :) En gang fikk jeg tlf fra et utenlandsk nummer som jeg gikk ut i fra at var Microsoft. Googlet nr for sikkerhetsskyld og fant at ut at det var nummeret til en nettbutikk jeg hadde bestillt noe fra som har lager i utlandet. De ringte for å si at de var tomme for en ting jeg hadde bestillt og om jeg kunne ta tilsvarende i en annen farge :) 

Jeg prøvde det og, men fant ingenting :P

• Liker 1
Skrevet

Tar den. Er bare å legge på om det er tull. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde det og, men fant ingenting :P

Vanligvis finner jeg ikke noe jeg heller :P Men innimellom har man jo flaks :P

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg fant, jeg fant. Det er jo Canada, så etter litt strev så fant jeg en side som jeg kan søke på telefonnummer og fikk opp at mobilnummeret er registrert på en bedrift som driver med elektronikk i Canada. Jaja, om det er viktig så kan de jo sende en sms. 

Skrevet

Tar aldri telefonen hvis nummeret ikke er lagret. Søker det opp på 1881 etterpå, og ringer opp igjen hvis det er "vanlige folk". Dette i forbannelse på telefonterrorister (selgere) som har begynt å bruke vanlige telefonnr.

Skrevet

Lar være å ta telefonen, googler nummeret, og dersom jeg finner ut at det er noen jeg ikke vil snakke med, så legger jeg til nummeret i listen for automatisk avvisning.

Anonymkode: bb5c7...275

Skrevet

Jeg tar heller aldri telefonen om ukjent nummer ringer. Sjekker nummeret etterpå, og uten unntak er nummeret fra noen jeg ikke vil snakke med. Så jeg lagrer nummeret i en app som heter Calls Blacklist. Om de med nummer lagret i den appen ringer igjen, blir de umiddelbart sendt til mobilsvar - og jeg har ikke aktivert mobilsvar. Den appen har spart meg for hundrevis av telefonsamtaler jeg ikke gidder å ta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...