Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som er lei av at homofile ikler seg martyr-rollen, Og uhindret anklager heterofile for å være drittsekker?

Samtidig som vi faktisk har store grupperinger i Norge som faktisk lider uforskyldt. Eg. minstepensjonister, barn av alkoholikere, arbeidsledige osv.....

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bytter ut heterofile med muslimer er jeg helt enig. Homofile er rett og slett ufordragelige mot dem.

Anonymkode: 4b2fd...5ad

• Liker 1
Skrevet

Aldri opplevd at homofile ikler seg martyr- rolle. Mine homofile venner er ren stolthet og glede. Flotte mennesker! :)

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Trolltunge skrev:

Aldri opplevd at homofile ikler seg martyr- rolle. Mine homofile venner er ren stolthet og glede. Flotte mennesker! :)

Det er fordi du aldri har brukt et slikt språk som TS i overskriften det.

Anonymkode: 9543f...98e

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er fordi du aldri har brukt et slikt språk som TS i overskriften det.

Anonymkode: 9543f...98e

Ja antagelig. Jeg kan forstå om de hadde reagert negativt på det. :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Jævla hetro

Anonymkode: 48dc6...2b2

• Liker 1
Skrevet

Homofile har historisk sett blitt undertrykt og diskriminert av kristne helt opp til nyere tid og dette forekommer også den dag idag, men i mindre grad. Så med all respekt å melde så tenker jeg at de er i sin fulle rett til og klage over dårlig behandling når det forekommer. 

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Homofile har historisk sett blitt undertrykt og diskriminert av kristne helt opp til nyere tid og dette forekommer også den dag idag, men i mindre grad. Så med all respekt å melde så tenker jeg at de er i sin fulle rett til og klage over dårlig behandling når det forekommer. 

Nei, det er de ikke. Hva som skjedde ' opp til nyere tid' er irrelevant. Samme som når negre fortsatt klager over slavetiden. Get over it. 

Anonymkode: b7352...b45

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er de ikke. Hva som skjedde ' opp til nyere tid' er irrelevant. Samme som når negre fortsatt klager over slavetiden. Get over it. 

Helt feil det du sier. Diskriminering av homofile og lesbiske forekommer fremdeles dessverre - så dette er noe vi bør ha fokus på for sånn skal det ikke være.

http://forskning.no/homoseksualitet/2009/06/homofile-diskrimineres-fortsatt

Homofile diskrimineres fortsatt

Skeive Dager 2009 ble gjennomført med brask og bram, men diskriminering av homofile og lesbiske skjer fortsatt i både helsevesenet, skolen og arbeidslivet. - Forskning viser at man helst ikke skal være for tydelig som homofil eller lesbisk, sier Fafo-forsker.
- Forskning viser også at homofile er utsatt når det gjelder mobbing, og det er mye mer utbredt blant dem sammenlignet med ungdom for øvrig, sier Nuland.
  • Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt feil det du sier. Diskriminering av homofile og lesbiske forekommer fremdeles dessverre - så dette er noe vi bør ha fokus på for sånn skal det ikke være.

http://forskning.no/homoseksualitet/2009/06/homofile-diskrimineres-fortsatt

Homofile diskrimineres fortsatt

Skeive Dager 2009 ble gjennomført med brask og bram, men diskriminering av homofile og lesbiske skjer fortsatt i både helsevesenet, skolen og arbeidslivet. - Forskning viser at man helst ikke skal være for tydelig som homofil eller lesbisk, sier Fafo-forsker.
- Forskning viser også at homofile er utsatt når det gjelder mobbing, og det er mye mer utbredt blant dem sammenlignet med ungdom for øvrig, sier Nuland.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Trolltunge skrev:

Ja antagelig. Jeg kan forstå om de hadde reagert negativt på det. :laugh:

Og det må de gjerne gjøre. Men ikke ved å spille martyrer. Om de tror de har en god sak, så la dem argumentere saklig og rasjonelt.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, debatant skrev:

Og det må de gjerne gjøre. Men ikke ved å spille martyrer. Om de tror de har en god sak, så la dem argumentere saklig og rasjonelt.

Selvsagt har de en god sak; De burde slippe å argumentere for hvem de er og hvordan de ønsker å leve. Dette burde være så selvsagt at du bør tilegne deg litt kunnskaper om hvor tøft det har vært å stå frem som homofil, og all hets denne gruppen har måtte tåle opp gjennom tidene, og at det ennå er svært tøft for mange å stå frem på grunn av fordommer som dine. 

Hvor lett tror du det ville være for din sønn eller datter å stå frem som homofil, når du har slike holdninger? Og det finnes dessverre fremdeles mange som deg.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Trolltunge skrev:

Selvsagt har de en god sak; De burde slippe å argumentere for hvem de er og hvordan de ønsker å leve. Dette burde være så selvsagt at du bør tilegne deg litt kunnskaper om hvor tøft det har vært å stå frem som homofil, og all hets denne gruppen har måtte tåle opp gjennom tidene, og at det ennå er svært tøft for mange å stå frem på grunn av fordommer som dine. 

Hvor lett tror du det ville være for din sønn eller datter å stå frem som homofil, når du har slike holdninger? Og det finnes dessverre fremdeles mange som deg.

Wow, hvem er det som dømmer hvem her? At homser hele tiden setter opp stråmenn er alt annet enn saklig og rasjonelt. Om de får bank, er det ikke utenkelig at det er fordi de oppførte seg teit. Sånn er verden  for hetroer og alle andre også.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, debatant skrev:

Wow, hvem er det som dømmer hvem her? At homser hele tiden setter opp stråmenn er alt annet enn saklig og rasjonelt. Om de får bank, er det ikke utenkelig at det er fordi de oppførte seg teit. Sånn er verden  for hetroer og alle andre også.

Saklig og rasjonelt sier du? What goes around comes around. Dersom du er saklig og rasjonell, så tror jeg fort du kan oppleve at andre er det mot deg også. Jeg ville anbefale deg å forsøke. 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Trolltunge skrev:

Saklig og rasjonelt sier du? What goes around comes around. Dersom du er saklig og rasjonell, så tror jeg fort du kan oppleve at andre er det mot deg også. Jeg ville anbefale deg å forsøke. 

Så det er ikke saklig og rasjonelt å reservere seg imot folk som ubegrunnet synes synd på seg selv?

Det er mitt poeng.

• Liker 1
Skrevet (endret)
58 minutter siden, debatant skrev:

Så det er ikke saklig og rasjonelt å reservere seg imot folk som ubegrunnet synes synd på seg selv?

Det er mitt poeng.

Det kan sikkert være både saklig og rasjonelt å reservere seg mot folk som ubegrunnet synes synd på seg selv, men da bør det være en konkret person, som har visst seg å være til stort bry, og ikke alle av en legning, et kjønn, en religion eller en rase. Innen en slik gruppe er personene like ulike som mennesker ellers, og generalisere av dem blir derfor både usaklig og urasjonelt. 

Så nei, du er ikke saklig eller rasjonell når du tillegger alle homofile egenskaper/feil. Det eneste klare likhetstrekket homofile har er nemlig at de er homofile. Ellers er de høyst ulike mennesker, på alle måter. 

Eneste jeg kan dra frem utover dette, som er ganske likt med alle homofile jeg kjenner, er at de har en utrolig fin evne til å godta andre mennesker akkurat som de er. Jeg tror dette kommer av at de selv har opplevd noen fordommer, fra andre, eller ovenfor seg selv før de landet på at det var ok å være seg selv, og derfor velger å møte mennesker med åpent sinn. Slik de selv vil bli møtt. De har tenkt grundigere gjennom det å være annerledes, og at det er ok. Likevel vil jeg ikke generalisere, og si at alle homofile er slik, for jeg vet som sagt at de er like ulike mennesker som mennesker generelt er. Så dette er min oppfatning, basert på de ganske få jeg kjenner. Ingen grunn til å si "Alle er...! " slik det heller ikke er saklig eller rasjonelt at du skjærer alle over en kam som sutrete. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
Skrevet
7 timer siden, debatant skrev:

I de sakene i media hvor homofile har fått juling de siste årene så var eneste årsaken at overgriperen syntes det var provoserende å se to menn leie hverandre hånd i hånd eller kysse hverandre offentlig. 

Sånn er det ikke for heterofile. En mann får ikke juling om han går å leier på kona si eller gir hu et lite kyss. 

At du tillegger de homofile voldsofrene skylden for overgrepet sier jo igrunn sitt om holdningene en sitter med.

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 minutter siden, WubWub skrev:

I de sakene i media hvor homofile har fått juling de siste årene så var eneste årsaken at overgriperen syntes det var provoserende å se to menn leie hverandre hånd i hånd eller kysse hverandre offentlig. 

Sånn er det ikke for heterofile. En mann får ikke juling om han går å leier på kona si eller gir hu et lite kyss. 

At du tillegger de homofile voldsofrene skylden for overgrepet sier jo igrunn sitt om holdningene en sitter med.

Vel, homser har til vane å eksponere seg ganske mye. Vel vitende om at noen ikke liker det. Som heterofil skjønner en at en ikke trenger å kline oppe i andres øyne. Hvorfor skulle ikke homser oppføre seg som vanlige mennesker?

Endret av debatant
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, debatant skrev:

Vel, homser har til vane å eksponere seg ganske mye. Vel vitende om at noen ikke liker det. Som heterofil skjønner en at en ikke trenger å kline oppe i andres øyne. Hvorfor skulle ikke homser oppføre seg som vanlige mennesker?

Er det kun homofile par som kysser når de er ute blant folk? 

Skrevet
9 timer siden, Berentsens skrev:

Er det kun homofile par som kysser når de er ute blant folk? 

Selvfølgelig ikke, men de har for vane å dra den langt. Se på pride paraden. Hvor de dyrker perversjoner og respektløshet. For så å forlange respekt. 

Ganske selvmotsigende, eller?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...