Gå til innhold

Noen som har merket bedring på kalde føtter/armer etter å ha starta med trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere problemer med det før, og har bedra seg når dere starta med trening?

Anonymkode: 1f434...464

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg ikke tenkt over før nå, men det stemmer absolutt for min del. Etter at jeg begynte å trene regelmessig i år så har jeg ikke vært frossen på beina, noe jeg sleit mye med før. Logisk nok ettersom blodsirkulasjonen blir bedre av trening.

Anonymkode: 5cee5...cd5

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg ikke tenkt over før nå, men det stemmer absolutt for min del. Etter at jeg begynte å trene regelmessig i år så har jeg ikke vært frossen på beina, noe jeg sleit mye med før. Logisk nok ettersom blodsirkulasjonen blir bedre av trening.

Herlig! Hva slags trening bedriver du med? :)

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlig! Hva slags trening bedriver du med? :)

Jeg løper 3 ganger i uken og trener styrke enten gruppetimer eller på egenhånd 2 ganger i uken. Er mindre trøtt og kald enn jeg var før, ja.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg løper 3 ganger i uken og trener styrke enten gruppetimer eller på egenhånd 2 ganger i uken. Er mindre trøtt og kald enn jeg var før, ja.

Var du sånn kald på føttene og fingrene da?

Skrevet

Funker ikke på meg. Trener seks dager i uka, og er generelt aktiv både på jobb og fritid. Alltid iskald på tær og fingre.

Anonymkode: 93dea...ade

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Funker ikke på meg. Trener seks dager i uka, og er generelt aktiv både på jobb og fritid. Alltid iskald på tær og fingre.

Også når du er i aktivitet?

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Har du kanskje det Raynaund syndrom?

Skrevet

Så det er ingen som har merket forskjell på tærne/fingrene etter trening?

Skrevet

Jeg sitter her med inntrykk av at disse EDS-trådene begynner å ta litt overhånd. Snakk med legen din?

Anonymkode: ae5ab...a92

• Liker 1
Skrevet

En blir varmere av regelmessig trening fordi blodsirkulasjonen stimuleres også utover akkurat den timen eller de timene man trener. 

Anonymkode: 62fa8...68e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En blir varmere av regelmessig trening fordi blodsirkulasjonen stimuleres også utover akkurat den timen eller de timene man trener. 

Anonymkode: 62fa8...68e

Jeg ser ingen artikler på nettet som sier at trening forebygger kalde tær og fingre.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingen artikler på nettet som sier at trening forebygger kalde tær og fingre.

Du må selvfølgelig gjøre egne erfaringer. Her er vi flere som sier at det har hjulpet oss, så start og tren å se om det hjelper deg også. Trening er bra uansett, så det er bare å sette i gang. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter her med inntrykk av at disse EDS-trådene begynner å ta litt overhånd. Snakk med legen din?

Hva er EDS?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva er EDS?

Ehlers Danlos. Det finnes ulike varianter. Raynauds fenomen kan være et tegn på EDS. Da dette forumet har blitt spammet ned av en bruker som ser ut til å være redd for at h*n har EDS de siste dagene, ser denne tråden ut til å føye seg inn i rekken av insisterende spørsmålsstilling omkring forskjellige mulige tegn på EDS.

Og om dette er tilfelle bør TS altså heller gå til fastlegen sin.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehlers Danlos. Det finnes ulike varianter. Raynauds fenomen kan være et tegn på EDS. Da dette forumet har blitt spammet ned av en bruker som ser ut til å være redd for at h*n har EDS de siste dagene, ser denne tråden ut til å føye seg inn i rekken av insisterende spørsmålsstilling omkring forskjellige mulige tegn på EDS.

Og om dette er tilfelle bør TS altså heller gå til fastlegen sin.

Ok, aldri hørt om. Gir bare råd om at trening kan hjelpe mot kalde hender og føtter. Det i seg selv trenger ikke bety noe så alvorlig som en sånn sykdom. 

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Ok, aldri hørt om. Gir bare råd om at trening kan hjelpe mot kalde hender og føtter. Det i seg selv trenger ikke bety noe så alvorlig som en sånn sykdom. 

Nettopp. Og motsatt er det mange topptrente, for eksempel klatrere, som jevnt over har kalde hender. Så om dette spørsmålet stammer fra samme TS som tidligere så kan nok TS ta det helt med ro.

Skrevet

Alltid iskald på hendene, trener styrke 4-6 ganger i uka. Trent i 5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...