AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #1 Skrevet 20. september 2017 Jeg er nå inne i den tredje uken med arbeidsutprøving i skole/sfo. Er utdannet omsorgsarbeider og har jobbet på et somatisk sykehjem i 11 år. Har nå vært sykemeldt 1 år, er på aap, og er nå utplassert på en skole. Men føler IKKE jeg fungerer der! Sliter med kroniske smerter i kroppen, i tillegg til utmattelse og migrene. Det er så mye støy og bråk. Frekke barn, hyperaktive barn. Altfor mye ståing og bøying. Jeg er helt utmattet etter en dag på skolen. Har så vondt i føttene/hælene at jeg knapt klarer å stå på dem. Har prøvd mange par joggesko, ingenting fungerer. Barna er frekke mot meg, og jeg føler ikke jeg når inn. Sliter med ryggsmerter og smerter i nakke og armer. Jeg bare klarer ikke mer, og jeg aner ikke hvordan jeg skal si fra om det. Jeg er ikke utprøvd på kommunens sykehjemsavdeling for demente. Jeg føler det kan være et bedre alternativ. Ikke så tunge brukere og rolige dager, i et miljø jeg er kjent med og et trke jeg KAN. Har aldri jobbet med barn før. I går fulgte jeg etter inn på et lagerrom på skolen for å se hvor diverse utstyr er. Da kommer det en liten ****** og sier: "Du har ingenting her inne å gjøre". Jo, jeg må se meg om og bli kjent her svarte jeg. Da svarte 8-åringen: "nei, her har du ingenting å gjøre." Bare... nei, dette vil jeg ikke. En lærer kom inn på lærerværelset forrige uke, klaget over at han ikke hadde tid til både inspeksjon og lunsj. Da svarte en annen lærer: Hun (meg) kan ta inspeksjonen for deg. Fikk meg ikke til å si nei, så jeg gjorde det, og det ble ingen lunsj på meg. Har hatt flere folk fra nav i praksis i egen jobb tidligere, og det kunne ikke falle meg inn å utnytte de på det viset. Ikke føler jeg at jeg får noe særlig veiledning, prøver å se arbeid, men etter så mange år i et annet yrke er det ikke lett å se hva som skal gjøres på en skole. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg pushet selv på nav for å komme ut i utprøving så fort som mulig. Men kjenner at skole... nei. Da går jeg tilbake til sykehjemmet omså, skal alltids holde ut en stund om jeg biter tenna sammen. Evt kreve utprøving ved demens-avdelingen. Uff, dette ble langt men jeg måtte få det ut. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 59cd3...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå