Gå til innhold

Mistet lysten på fisk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha funnet en mark i fisken. Vi tenkte vi skulle unne oss fersk fisk og midt i måltidet dukket en mark opp. 
Siden har jeg hatt avsmak på fisk og det er så utrolig synd. Jeg er vokst opp med mye fisk og er veldig glad i det, men mistet lysten helt. 
Kan man risikere å finne slike ekle ting i frossen fisk også? Jeg savner litt ideer til fisk, men nå er jeg helt ideløs. Er veldig lei av ørret for det har vi spist så mye av. Noen som har noe forslag til gode og enkle fiskemiddager?

Anonymkode: 7c338...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan være uheldig og finne kveis i frossenfsik også. Så lenge fisken er varmebehandlet er det helt utfarlig. 

Hvis du vil unngå det helt kjøp oppdrettsfisk. spør etter det i fiskebutikken F.eks kveite. Litt dyrere,men vanvittig godt. Husk kveite skal varmebahndles forsiktig, maks 60 grader kjernetemperatur ellers blir den tørr.

Jeg anbefaler atter en gang godfisk.no for inspirasjon, det er en tilsvarende side som matprat.

Anonymkode: cf059...36a

• Liker 3
Skrevet

Kjøpte makrell på meny, det var en som var full i mark. En av fem... og en gang av sikkert femti..

Tror det er stor sjangs for at du får markfri fisk i fremtiden også altså.

Anonymkode: 88b5a...a5d

Skrevet

Uff, jeg vet jo det er helt ufarlig, bare så fryktelig uapptetittelig...

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja du kan være uheldig og finne kveis i frossenfsik også. Så lenge fisken er varmebehandlet er det helt utfarlig. 

Hvis du vil unngå det helt kjøp oppdrettsfisk. spør etter det i fiskebutikken F.eks kveite. Litt dyrere,men vanvittig godt. Husk kveite skal varmebahndles forsiktig, maks 60 grader kjernetemperatur ellers blir den tørr.

Jeg anbefaler atter en gang godfisk.no for inspirasjon, det er en tilsvarende side som matprat.

Oppdrettskveite???

Anonymkode: dd865...b94

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Men er det ikke noe med at man skal unngå å spise fisk i månedene som ikke har r i seg :P Hilsen ts som egentlig er veldig glad i fisk men som har unngått det etter denne episoden

Skrevet

Hva? Det har jeg aldri opplevd. Jeg forstår deg godt Ts. Hadde fått avsmak jeg også. Jeg opplevde det mer et eple engang, og etter det har jeg ikke spist eple. 

Anonymkode: 86411...984

Skrevet

Haha, Ja, det var en riktig så traumatisk opplevelse altså! :P Men jeg kan liksom ikke slutte å spise fisk heller. Litt mer drastisk å kutte ut fisk enn eple, men jeg har virkelig ikke lyst til å oppleve det igjen så vet ikke helt. Får leve på sushi og tunfisk og skalldyr...

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke noe med at man skal unngå å spise fisk i månedene som ikke har r i seg :P Hilsen ts som egentlig er veldig glad i fisk men som har unngått det etter denne episoden

Fant dette på nett

Kystfolk flest vet, at du helst ikke skal spise fisk som er fisket i måneder uten bokstaven «r» i, som kan bety at fisk fanget i tidsrommet mai til august ofte er infisert av ringorm.

Skrevet
On 9/21/2017 at 7:45 AM, AnonymBruker said:

Oppdrettsfisk er syk og full av antibiotika og andre uhumskheter, ikke spis det.
http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2014/05/Hvorfor-unngaar-lakseforskere-aa-spise-oppdrettslaks

Anonymkode: 7f6ec...7c1

Skrevet
På 21. september 2017 den 17.51, AnonymBruker skrev:

Oppdrettskveite???

Anonymkode: dd865...b94

Det finnes, det er flere produsenter. Ikke like stor næring som laks og ørret. Kveite er vanskeligere enn laks å ha i mær. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...