Smores Skrevet 20. september 2017 #1 Skrevet 20. september 2017 Hei! For vel 1 1/2 år siden var jeg en aktiv jogger. Var nybegynner den gangen og med en gang kondisen ble bedre, ble jeg bitt av joggebasillen. Dessverre resulterte dette i et vondt løperkne, og jeg måtte slutte da smertene ble for intense. Nå har jeg veldig lyst til å begynne å jogge igjen, men vil for alt det er verdt unngå et nytt løperkne. Har såvidt jogget litt den siste uken, hvor jeg da har vekslet mellom å gå og jogge. Hvordan bør jeg gå frem videre? Har foreløpig jogget på grus og asfalt. Har hørt at asfalt er fy-fy, stemmer dette eller er det bare en myte? Håper på noen kloke ord herfra
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #2 Skrevet 20. september 2017 Jeg har slitt med det samme, men blitt helt symptomfri etter at jeg begynte å gjøre styrke og uttøyningsøvelser rettet mot løpekne. Mange av disse øvelsene gjør jeg annenhver dag: Anonymkode: 1d6d5...0d5 1
Wiggins Skrevet 21. september 2017 #3 Skrevet 21. september 2017 Var du hos fysioterapeut? En vanlig årsak til slike knesmerter er at muskelen på utsiden av låret blir for stram og drar kneskåla utover. Smertene kommer da på innsiden av knærne, den delen som er nærmest det andre kneet når du står med beina samlet. Dette kan man unngå selv med tøyeøvelser. Disse øvelsene er litt vanskelige å forklare her, du burde oppsøke en fysioterapeut og få et sett øvelser.
Smores Skrevet 22. september 2017 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2017 (endret) Takker for tips! Har ikke vært hos fysio nei. Var ute i dag og vekslet mellom å gå og jogge på en 8 km løype. Jogget ca 5 min sammenhengende, for så å gå litt. Dessverre kjente jeg tendenser til smerter på høyre kne, men denne gangen på innsiden Er samme fot som forrige gang jeg fikk løperkne, det høyre. Utrolig kjedelig, men tenkte nå å ta pause til tirs, og holde meg til 2-3 ganger i uken hvor jeg veksler mellom å jogge og gå. Underlaget er grus/sand, asfalt skal jeg holde meg langt unna. Har gått ca 1 mil hver dag i 2 år, så har litt grunnlag, men tok opp igjen jogging nå da det igrunn er ekstremt kjedelig å bare spasere Endret 22. september 2017 av Smores
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå