Gå til innhold

kan mammaer ringe andre pappaer og vica versa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det passende å ringe/være i kontakt med det motsatte kjønn når man avtaler ting på vegne av barna sine eller bør man egentlig bare ringe/melde andre mammaer hvis man er kvinne og andre pappaer hvis man er mann?

Anonymkode: 5fd56...405

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det passende, hvilket kjønn man prater med burde være uviktig. 

• Liker 20
Skrevet

ikke alle som tåler det hos oss. Jeg mener det burde vært et fett, det handler om barnet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringer både andre mammaer og pappaer.. aldri tenkt noe på at jeg ikke kan det?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det passende å ringe/være i kontakt med det motsatte kjønn når man avtaler ting på vegne av barna sine eller bør man egentlig bare ringe/melde andre mammaer hvis man er kvinne og andre pappaer hvis man er mann?

I alle dager....

ja, det er helt ok. 

jeeeez

• Liker 9
Skrevet

Jeg kontakter moren, det ville jeg nok gjort om jeg var mann også da de gjerne har mer oversikt :P 

Ellers kommer det Ann på hva det gjelder. Skulle barnet mitt såtte på til fotballtrening med naboen og det var faren som skulle kjøre. Da hadde jeg kontaktet han. 

Om vi møtes i gangen på skolen tar jeg det med den forelderen som er der :) med mindre det gjelder den andre da 

Anonymkode: 36031...194

• Liker 5
Skrevet

Hva søren er det jeg leser? Selvfølgelig er det ok.

Anonymkode: 8fb79...535

• Liker 7
Skrevet

Nå har jeg ikke barn. Men når det er snakk om ting som "kan Ola bli med Jens hjem fra skolen på torsdag" så bør det da være er fett om man ringer barnets mor eller far. Så sjalu går det faktisk ikke an å være! 

Anonymkode: 27dac...076

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig, herregud? Hvorfor skulle ikke det være greit? Er det slik at barn av en alenemamma og barn av en alenepappa ikke kan være venner fordi foreldrene har motsatt kjønn? Jeg blir stadig mer forbauset over trådene her inne.. 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan man ha kontakt med det motsatte kjønn, også fedre.

Anonymkode: 2fabd...ae8

Skrevet

Hvis dette skal være en greie, så bare jeg spørre hvordan dette skal løses om barnet det gjelder har to mammaer eller to pappaer. Kan en mamma ta kontakt med en annen mamma, dersom den andre mammaen tenner på damer? Forandrer svaret seg om den første mammaen er bifil? Kan i det hele tatt pappaene til Jonas få avtalt noe som helst med pappaene til Kjetil? Eller bør Jonas og Kjetil utstyres med hver sin mobiltelefon og avtale selv?

Eller er det et alternativ at mammaer og pappaer av enhver orientering rett og slett kan være voksne og snakke sammen med hvem som helst?

• Liker 7
Skrevet

En mor vi ikke kjente så godt fra før, sendte e-post til mannen min med spørsmål om å avtale playdate med barna.

Jeg ble slett ikke sjalu (ikke minst fordi denne dama er svært lite attraktiv), men opplevde det vel som litt rart. Hvorfor kunne hun feks ikke sendt e-post til begge? Følte meg usynliggjort.

Dersom jeg skulle henvende meg til en familie med spm om playdate, ville jeg sendt e-post til begge eller bare moren.

noen tanker?

Anonymkode: fdbb2...bdc

• Liker 1
Skrevet

Så fint at dere var så samstemte med hensyn til at kjønn ikke spiller noen rolle i forhold til hvem som tar kontakt. Slik har jeg egentlig alltid også forholdt meg selv, men nå viser det seg at en av pappaene jeg har hatt kontakt med på grunn av barna våre, ser ut som han er ute etter en flørt. Det fikk meg til å tenke at en del av de andre mammaene også later til at de ikke liker at jeg tar direkte kontakt med pappaene. For meg er det egentlig ett fett hvem jeg tar kontakt med siden det eneste motivet jeg har med denne kontakten er at barna våre skal leke med barna deres.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mor vi ikke kjente så godt fra før, sendte e-post til mannen min med spørsmål om å avtale playdate med barna.

Jeg ble slett ikke sjalu (ikke minst fordi denne dama er svært lite attraktiv), men opplevde det vel som litt rart. Hvorfor kunne hun feks ikke sendt e-post til begge? Følte meg usynliggjort.

Dersom jeg skulle henvende meg til en familie med spm om playdate, ville jeg sendt e-post til begge eller bare moren.

noen tanker?

seriøst???

Anonymkode: abcac...90f

• Liker 5
Skrevet
32 minutes ago, AnonymBruker said:

noen tanker?

Ser ikke problemet. Det var vel den mailen hun hadde lettest tilgjenglig. Jeg ville selv bare sendt til den ene.

• Liker 2
Skrevet

Bestevenninnen til datteren min bor med faren sin, og jeg og han kontakter hverandre til tider flere ganger i uken angående barna. Han ringer alltid meg og ikke mannen, rett og slett fordi han vet det er jeg som har oversikt og organiserer ting som har med barna å gjøre. Det har til og med hendt vi har hatt lange samtaler også når det har vært noe spesielt. :P

Skal jeg kontakte foreldre i klassen som jeg ikke kjenner fra før, så bruker jeg det nummeret som står først på klasselisten.

Anonymkode: 2bb61...9da

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, makkapakka said:

ikke alle som tåler det hos oss. Jeg mener det burde vært et fett, det handler om barnet. 

Oi, da kommer jeg til å drite meg ut, jeg ringer den jeg kjenner best tenker jeg.

Skrevet

Her er det hipp som happ. Går litt på hvem vi omgås med. De jeg sitter i FAU med kontakter meg og de pappaen har møtt på trening kontakter han. 

Jeg har derimot opplevd en sjalu mamma! Det var ikke kult, hun spurte meg rett ut om jeg var intressert i mannen hennes :vetikke:

Skrevet

Så fint at dere var så samstemte med hensyn til at kjønn ikke spiller noen rolle i forhold til hvem som tar kontakt. Slik har jeg egentlig alltid også forholdt meg selv, men nå viser det seg at en av pappaene jeg har hatt kontakt med på grunn av barna våre, ser ut som han er ute etter en flørt. Det fikk meg til å tenke at en del av de andre mammaene også later til at de ikke liker at jeg tar direkte kontakt med pappaene. For meg er det egentlig ett fett hvem jeg tar kontakt med siden det eneste motivet jeg har med denne kontakten er at barna våre skal leke med barna deres.

TS her forresten

Skrevet

Jeg oppfordrer mannen min sterkt til å ta kontakt med både mødre og fedre, jeg er lei av at alt slikt går via meg. Jeg kontakter gjerne fedre av samme grunn. De tekstmeldingene er ikke særlig flørtende: Kan Tea sitte på med dere på onsdag? Ok, takk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...