Gå til innhold

TIPS til GUFFEN drikke til en selskapslek!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere tips til guffen / rar /skummel drikke vi kan bruke i en selskapslek?

Vi trenger 3 ulike drikker..  :)

Forklaring: gjestene i selskapet skal kunne se drikken foran seg, så vurdere om de tør/vil drikke den. Man får ett poeng til laget for hver av deltakerne som tør drikke opp innholdet i glasset... 3 glass med ulikt innhold vil altså kunne gi til sammen 3 poeng :P

Tenker i disse baner:

Noe med konditorfarge? Blå, rød, grønn drikke?

Noe som skiller seg og ser guffent ut? Blanding med melk/juice el?

Buljong med konditorfarge?

Drikke med gelatin?

Håper noen her på KG kan hjelpe meg!! :ninuskapus:

Anonymkode: 46276...723

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er poenget først og fremst at det skal se ekkelt ut, smake ekkelt eller lukte?

Hva med alkohol?

Min erfaring fra en fest hvor jeg hadde en oppgave jeg hadde blandet 3 ingredienser med mikser så ville nesten ingen smake på det. Den gangen var det ingenting "farlig" men de ville rett og slett ikke. 

Uansett, å mikse noe oppi som gir litt klumper er jo en mulighet.

Skrevet

Den laken som sild ligger i.

Anonymkode: 120c9...33c

Skrevet
13 minutter siden, ekkoet skrev:

Er poenget først og fremst at det skal se ekkelt ut, smake ekkelt eller lukte?

Hva med alkohol?

Min erfaring fra en fest hvor jeg hadde en oppgave jeg hadde blandet 3 ingredienser med mikser så ville nesten ingen smake på det. Den gangen var det ingenting "farlig" men de ville rett og slett ikke. 

Uansett, å mikse noe oppi som gir litt klumper er jo en mulighet.

Tenker først og fremst at det skal SE ekkelt ut...Alkohol kan vi ikke ha da noen er under 18 år...

Klumper høres veldig bra ut!! :fnise:

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fytti grisen!! Da tenker jeg vi trenger en oppkast-bøtte ved siden av... :fnise:

Skrevet

Utvannet kaviar? :spy:

Eller utvannet kaviar blandet med solbærsaft?

Anonymkode: f0c1d...925

• Liker 1
Skrevet

Gammelost raspes og blandes godt med vann. Nyt! :hoho:  :spy:  :spy:  :spy:

• Liker 1
Skrevet

Tilsett "slim" i drikkene, ved å lage en tyntflytende gele tilsatt konditorfarge (og ekkel smak?) som dryppes innvendig langs kantene på glassene

• Liker 2
Skrevet

Ikke eddik! (jf sak i Trondheim der studenter ble skadet)

Cola setter en guffen farge på det meste den blir blandet med, og appelsinjuice med fruktkjøtt og rød saft (+ cola)  gir et interessant utseende.

Sånn grønn grønnsaksmothie med en dash cola og en dash melk? (du risikerer de syns det er veldig godt)

Oboypulver i gul saft?

Lag ekle isbiter (cola, saft, konditorfarge).

Skal det smake litt ekkelt også, er jo en slurk kaffe, litt nøytral olje/smør (ikke mye, bare så det perler seg litt...), en klump halvt utrørt leverpostei...Mel eller melis som ligger der som klumper. Rømme/youghurt for tykkere konsistens.

Anonymkode: bd6d7...747

• Liker 2
Skrevet

Du kan sikkert også bruke smøreost på tube som "slim"

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det eddik i den laken? I såfall fraråder jeg å drikke det

• Liker 1
Skrevet

Buljong med vaniljesaus dryppet oppi

Skrevet

Brus med tynne strimler med prim (eller smøreost) som henger ned i brusen fra kantene av glasset :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Gjerne noe som flyter på toppen også, som f.eks urtesmør i små små klumper

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere tips til guffen / rar /skummel drikke vi kan bruke i en selskapslek?

Vi trenger 3 ulike drikker..  :)

Forklaring: gjestene i selskapet skal kunne se drikken foran seg, så vurdere om de tør/vil drikke den. Man får ett poeng til laget for hver av deltakerne som tør drikke opp innholdet i glasset... 3 glass med ulikt innhold vil altså kunne gi til sammen 3 poeng :P

Tenker i disse baner:

Noe med konditorfarge? Blå, rød, grønn drikke?

Noe som skiller seg og ser guffent ut? Blanding med melk/juice el?

Buljong med konditorfarge?

Drikke med gelatin?

Håper noen her på KG kan hjelpe meg!! :ninuskapus:

Drikkeleker er frarådet fra både leger og sykehus å holde på med. Folk har havnet i koma etter drikkeleker med noe så oskyldig som vann. Etter "drikkeleken" med eddikesens i Trondheimmfor få uker siden, så burde folk ha fått med seg at drikkeleker ikke er underholdning og heller ikke noe noen bivåner.

Anonymkode: dd20a...dd8

• Liker 1
Skrevet

Se for deg glass fylt med en lys type brus (slik at rekene vises) brus, med isbiter laget av vann med en søt liten reke:ninuskapus: i hver isbit

OBS Ikke server noe som noen av gjestene er allergisk mot. Sjekk ut dette i forkant.

• Liker 1
Skrevet

Ripssaft og melk sammen skiller seg og ser passelig ekkelt ut :)

• Liker 2
Skrevet

TS her..

TUSEN TAKK for FANTASTISKE ideer!!!! Dette blir tipp topp!! :mynona:

Å drikke/smake på innholdet i glasset er frivillig, og alle deltakerne får se/lukte på innholdet før de evt smaker.

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikkeleker er frarådet fra både leger og sykehus å holde på med. Folk har havnet i koma etter drikkeleker med noe så oskyldig som vann. Etter "drikkeleken" med eddikesens i Trondheimmfor få uker siden, så burde folk ha fått med seg at drikkeleker ikke er underholdning og heller ikke noe noen bivåner.

Anonymkode: dd20a...dd8

Takk for bekymringen, men tror nok dette skal gå greit. Vi som arrangerer denne drikkekonkurransen/selskapsleken jobber på sykehus, vi er ingeniører og leger.  

Det er helt frivillig for å smake.

Deltakerne får se og lukte på innholdet, før de evt tar sjansen på å drikke. Vi har sjekket allergier og drikken skal ikke inneholde alkohol eller eddiksyre (vi jobber forresten med sterkt konsentrert eddiksyre her på laben - en væske vi har respekt for og aldri kunne funnet på å drikke. Det står jo med store boktsaver på flasken at innholdet IKKE MÅ SVELGES.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...