miore Skrevet 20. september 2017 #21 Del Skrevet 20. september 2017 10 minutter siden, Doctor Who skrev: Er det ikke slik at de avfallstoffene som som blir skilt ut i urinen, også blir tatt opp i blodet? Ser absolutt en sammenheng i dette og syntes det er interessant lesning. Det er jo ingenting HI sier som blir motbevist av noe som blir tatt opp her. Eh jo, TS sier i overskrift og HI at folk produserer akkurat like mye hcg selv om de skiller ut ulike mengder i urinen, noe som ikke stemmer. Se bl.a. de to linkene jeg la ut over, som snakker om hcg målt i blod, altså ikke skilt ut i urin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doctor Who Skrevet 20. september 2017 #22 Del Skrevet 20. september 2017 4 minutter siden, miore skrev: Eh jo, TS sier i overskrift og HI at folk produserer akkurat like mye hcg selv om de skiller ut ulike mengder i urinen, noe som ikke stemmer. Se bl.a. de to linkene jeg la ut over, som snakker om hcg målt i blod, altså ikke skilt ut i urin. eh, les igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 20. september 2017 #23 Del Skrevet 20. september 2017 2 minutter siden, Doctor Who skrev: eh, les igjen På hvilken måte kan du si at det ikke er motbevist når det er målt ulike nivåer hos ulike personer til lik tid? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doctor Who Skrevet 20. september 2017 #24 Del Skrevet 20. september 2017 6 minutter siden, miore skrev: På hvilken måte kan du si at det ikke er motbevist når det er målt ulike nivåer hos ulike personer til lik tid? Først vil jeg si at jeg ikke har peiling på dette. Men slik jeg forstår det kan både nivået i blod og urin variere. Men er det på grunn av selve produksjonen av hormonet eller er det kroppen som bryter ned og skiller ut? Dette fant jeg ikke noe klarhet i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 20. september 2017 #25 Del Skrevet 20. september 2017 35 minutter siden, Doctor Who skrev: Først vil jeg si at jeg ikke har peiling på dette. Men slik jeg forstår det kan både nivået i blod og urin variere. Men er det på grunn av selve produksjonen av hormonet eller er det kroppen som bryter ned og skiller ut? Dette fant jeg ikke noe klarhet i. Har du trykket på de to linkene jeg la ut? hcg i blodet er jo ikke brutt ned, det måler hvor mye hcg man har produsert. hcg i urin derimot viser bare hvor mye du har skilt ut gjennom nyrene. Og siden hcg i blodet varierer fra person til person og svangerskap til svangerskap til tross for blodprøver tatt på nøyaktig samme tid, er det relativt åpenbart at produksjonen av hormonet også varierer. Dette er avhengig av mange ulike faktorer, der ikke alle er kjente, slik det diskuteres i den studien jeg la ut. For å bruke meg selv som eksempel (har blitt gravid ved hjelp av ivf og kjenner dermed til befruktningstidspunktet omtrent på minuttet) har blodprøver tatt på nøyaktig samme tid i ulike graviditeter vist at jeg har hatt ulike hcg-nivåer i blodet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #26 Del Skrevet 20. september 2017 ALLE produserer hcg ulikt! Jeg vet når egget slapp og jeg fikk positiv test 11 dpo (testet hver dag på morgen urin) og mange får positiv test allerede 9 dpo og noen ikke før etter 14 dpo. Så jo vi produserer hcg i forskjellig mengde. Noen får 2-3 på clear blue tidligere enn andre, det samme med 3+ fordi vi produserer hcg forskjellig! Anonymkode: d1437...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #27 Del Skrevet 20. september 2017 6 hours ago, AnonymBruker said: ...ja, det er forskjell på mengder av HCG som skilles ut, men ikke forskjell i selve produksjonen. Anonymkode: 7fcdc...551 Og hva skal man med den informasjonen da, når det ikke er produksjonen som måles er det jo ikke noe man forholder seg til uansett, men det som skilles ut? Anonymkode: acaf0...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 20. september 2017 #28 Del Skrevet 20. september 2017 Hehe, du har ikke sett på målinger av hcg i blod du? Helt klart forskjellig, både fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap. Anbefaler deg å lese deg litt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #29 Del Skrevet 20. september 2017 Variasjonen i selve produksjonen av hormonet er relativt små. Det er riktig som TS skriver, at det er kroppens evne til å kvitte seg med avfallsstoffer, som er hovedgrunnen til de større forskjellene i nivået. Dette gjelder både i urin og blod! Men blir svangerskapet avsluttet, vil naturligvis produksjonen av hormonet også synke og forskjellene i nivået vil variere, grunnet dette. Anonymkode: 9fc45...88b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #30 Del Skrevet 21. september 2017 14 timer siden, våren14 skrev: Hehe, du har ikke sett på målinger av hcg i blod du? Helt klart forskjellig, både fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap. Anbefaler deg å lese deg litt opp. Igjen; ts snakker om produksjon av hcg og ikke utskillelse av mengde hcg. Vesentlig forskjell. Visstnok. Anonymkode: 5ec12...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #31 Del Skrevet 21. september 2017 Kom gjerne med en kilde som ikke er "jeg har hørt" eller "en ekspert fortalte meg"... 🙄 Anonymkode: 39dc9...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #32 Del Skrevet 21. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Variasjonen i selve produksjonen av hormonet er relativt små. Det er riktig som TS skriver, at det er kroppens evne til å kvitte seg med avfallsstoffer, som er hovedgrunnen til de større forskjellene i nivået. Dette gjelder både i urin og blod! Men blir svangerskapet avsluttet, vil naturligvis produksjonen av hormonet også synke og forskjellene i nivået vil variere, grunnet dette. Anonymkode: 9fc45...88b Relativt små forskjeller er ikke det samme som helt identisk (som ts påstår) og all den tid dette hormonet dobles innen visse variable tidsrom, så er relativt små forskjeller raskt relativt store forskjeller. Anonymkode: c118f...69c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå