Gå til innhold

En nydelig villa eller hus med utleiedel uten tomt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte bolig. Vi bor i dag i en nydelig villa med flott utsikt og stor hage. Mannen ønsker utleie, og i går så vi på et oppussingsobjekt med utleiedel. Utleiedelen gjør at vi får 2000 i mnd - kostnader, kontra 14000 som vi har i dag. Det er ingen hage (skråtomt), ingen utsikt men med mye innsyn da det er en grop med hus rundt. Men til gjengjeld er det et barnevennlig område. 

Er det verdt å gi opp det vi har for en bolig med utleiedel? Er det lett å ha leietakere?

Anonymkode: 0232f...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lett å ha leieboere :hoho:  søk i trådene på kg så ser du alt av problemer med leieboere. Og særlig der ts har tatt inn leieboer med Nav garanti er der mange senarioer med problemer. Skal du drive utleie så nytter det ikke å være "blond og blåøyd". Du må og kunne overleve måneder uten leieintekter. 

Anonymkode: 27220...5ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE GJØR DET! Leieboere er noe herk! Om du har et fint hus, med det som høres ut som perfekt beliggenhet, IKKE FLYTT! Kan dere ikke heller bygge en utleieenhet der dere bor? 

Anonymkode: b8eb2...fbf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har utleiedel. Vi tenkte mest på fremtidig barn kan bo der når de blir tenåringer/student eller sparer til egenkapital. Det er flere i familien vår spm har bygd utleiedel for egne barn. 

Men nå har vi leid ut til studenter og de har vi aldri hatt problemer med. Leieinntektene betaler lånet vårt. 

Folk med nav-garanti får dessverre ikke leid hos oss. Vi har ikke noe imot de, men det er usikkerheten det fører med. 

Anonymkode: 12d16...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å bytte bolig. Vi bor i dag i en nydelig villa med flott utsikt og stor hage. Mannen ønsker utleie, og i går så vi på et oppussingsobjekt med utleiedel. Utleiedelen gjør at vi får 2000 i mnd - kostnader, kontra 14000 som vi har i dag. Det er ingen hage (skråtomt), ingen utsikt men med mye innsyn da det er en grop med hus rundt. Men til gjengjeld er det et barnevennlig område. 

Er det verdt å gi opp det vi har for en bolig med utleiedel? Er det lett å ha leietakere?

Anonymkode: 0232f...af8

12.000 i måneden skattefritt er ganske mye penger da :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, prt90 skrev:

12.000 i måneden skattefritt er ganske mye penger da :)

Men ikke på langt nær nok til å veie opp for de ulempene TS skisserer! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har utleiedel og elsker det. Har aldri hatt noen problemer, og økonomisk er det gull. 

Hva med å kjøpe et annet hus med utleiedel? Det høres ikke ut som du liker dette...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri, noen sinne, byttet bolig, nei! Jeg vil absolutt IKKE ha utleiedel, da kan man like gjerne bo i blokk... 

Ei heller vil jeg ha innsyn, og jeg vil ha hage. Så jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor man skulle bytte, med mindre man var i økonomisk krise og måtte ha inntekt fra utleiedel. 

Anonymkode: 50e70...964

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri verden flyttet til et hus uten tomt. Vent heller til dere finner noe bedre

Anonymkode: 16884...543

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jeg gir en god beng i tomta og tenker heller mer på hva jeg kunne gjort med nesten 150 000 skattefrie kroner i året. Betalt lån, eller reist, eller jobbet mindre. Men nå bor jeg i Oslo da, då jeg har ikke rare tomta uansett og har aldri savnet det (bor i enebolig, men rimelig tett til naboen).

Har hatt leieboere siden vi flyttet hit for ti år siden, aldri noen problemer med det. 

Anonymkode: 232cc...0bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...