AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #1 Skrevet 20. september 2017 Er det kjipt å ha nåværende sjef som referanse dersom en søker lederstillinger og det er trangt om nåløyet til intervjuer og interessante stillinger..? Kjipt å sitte med kolleger og sjef i flere år og de vet at du vil bort og ha noe annet - og da kan sjefen nedprioritere deg mht lønn/kurs/goodwill og kollegene ta avstand? Anonymkode: 97835...ed6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #2 Skrevet 20. september 2017 En profesjonell sjef har forståelse for at hans ansatte ønsker å klatre på karrierestigen, bare ha en samtale med sjefen om det slik at han ikke blir tatt på sengen. Anonymkode: 9ce68...12c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #3 Skrevet 20. september 2017 Jeg har unngått å bruke nåværende sjefer som referanse, nettopp fordi det kan føre til at de blir redde for å gi deg oppgaver siden de kan risikere at du plutselig forsvinner. Det har ikke noe med å være kjip og uprofesjonell å gjøre; det er sunn fornuft. Om de setter deg i gang med noe, og så forsvinner du, så må de bruke tid på å lære opp en annen til å gjøre det, og det tar lenger tid enn om vedkommende hadde tatt det fra starten av. Jeg har heller brukt nærmeste kollega som referanse, og da valgt en jeg kan stole på at holder kjeft. Anonymkode: 031bb...863
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #4 Skrevet 20. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har unngått å bruke nåværende sjefer som referanse, nettopp fordi det kan føre til at de blir redde for å gi deg oppgaver siden de kan risikere at du plutselig forsvinner. Det har ikke noe med å være kjip og uprofesjonell å gjøre; det er sunn fornuft. Om de setter deg i gang med noe, og så forsvinner du, så må de bruke tid på å lære opp en annen til å gjøre det, og det tar lenger tid enn om vedkommende hadde tatt det fra starten av. Jeg har heller brukt nærmeste kollega som referanse, og da valgt en jeg kan stole på at holder kjeft. Anonymkode: 031bb...863 Det er ikke et problem her...sjefen er relativt fersk i gamet (selv om han har god fartstid i arbeidslivet forøvrig men fra annen bransje). Det har snarere vært jeg som vet hvordan. Er det lurt å informere - når det kan ta 2 år å få ny jobb / noe mer spennende? Anonymkode: 97835...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå