AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #1 Skrevet 20. september 2017 Jeg har fått varsel om at behovet for min stilling i bedriften ikke lenger er til stede, men at jeg kan gå over i en helt annen stilling (helt annet arbeid), hvis jeg ønsker, men da med redusert lønn, siden det er en stilling som ikke krever utdannelse. Dette utgjør mange tusen kroner i forskjell og er noe jeg vil merke godt, derfor vil jeg gjerne vite om ledelsen er i sin fulle rett til å gjøre dette eller om jeg kan kreve å beholde lønnen. Anonymkode: 8902c...4ce
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #2 Skrevet 20. september 2017 Nei lønn kan aldri bli lavere enn du har nå. Den kan kun stige oppover. Har arbeidsgiver først tråkket i salaten og gitt deg høy lønn, så er det bare en vei lønnen din går og det er oppover! Anonymkode: 0ec1d...aed
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #3 Skrevet 20. september 2017 Det kan de vel. Om en leder skulle slutte og heller bli renholder på samme arbeidsplass vil nok ikke vedkommende ha rett på å beholde lederlønnen, for eksempel. Anonymkode: 8b205...567 2
ekkoet Skrevet 20. september 2017 #4 Skrevet 20. september 2017 Står en artikkel om emnet her: http://www.dagensperspektiv.no/nyheter/neringsliv/nar-du-vil-endre-ansattes-stillinger- 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå