Gå til innhold

Kan noen fortelle meg om str og Cubus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en sort HIGH WAIST HANNAH hos Cubus i dag. Det var str. 34. Tenkte ikke noe mer over det før jeg kom hjem igjen. Da viste det seg at den buksa var noe mindre enn de blå jeg hadde kjøpt på Cubus fra før av.

Så da er mitt spørsmål:

Stemmer det at de sorte jeansa fra Cubus av merket HIGH WAIST HANNAH er noe mindre enn de blå er?

Og er det andre jeans-merker som det er akkurat det samme med som denne her?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle helt nye bukser oppfattes mindre enn samme størrelse som man har brukt en stund. 

Anonymkode: c85df...bf2

Skrevet
39 minutter siden, tonelise10 skrev:

Jeg kjøpte en sort HIGH WAIST HANNAH hos Cubus i dag. Det var str. 34. Tenkte ikke noe mer over det før jeg kom hjem igjen. Da viste det seg at den buksa var noe mindre enn de blå jeg hadde kjøpt på Cubus fra før av.

Så da er mitt spørsmål:

Stemmer det at de sorte jeansa fra Cubus av merket HIGH WAIST HANNAH er noe mindre enn de blå er?

Og er det andre jeans-merker som det er akkurat det samme med som denne her?

Det stemmer i hvertfall for Jegging Jane buksene, den svarte er trangere enn de blå og de i "dongeri" . Samme med en av bh'ene de har. Der er den blå mindre i str enn de andre fargene. 

Skrevet

På Cubus er det veldig mange feilmerkede klær, og ofte er størrelsene feil. Men det som hender oftere er at klær varierer veldig i størrelse. Det hender også at det ene buksebenet/ermet er lenger/kortere enn det andre osv. Det jeg pleide å si til kundene var at om du finner en bukse som passer i butikk så mål den opp mot de andre buksene du tenker å kjøpe, så ser du om størrelsene tilsvarer hverandre (selv om man i utgangspunktet skal kunne stole på størrelsene, så kan man IKKE det på Cubus) :) ellerså utvider High Waist Hannah seg 1-2 cm når du får brukt den litt.

Skrevet
8 timer siden, MissPierce skrev:

Det stemmer i hvertfall for Jegging Jane buksene, den svarte er trangere enn de blå og de i "dongeri" . Samme med en av bh'ene de har. Der er den blå mindre i str enn de andre fargene. 

Men hvorfor er det sånn?

Er det samme hos flere butikker?

Anonymkode: f4f3d...550

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det sånn?

Er det samme hos flere butikker?

Anonymkode: f4f3d...550

På buskene har det nok med at de er laget av forskjellige stoff.  De mørke blå er organisk stoff, de i "dongeri" er ett annet stoff igjen osv. Så det er forskjell på tøyeligheten i stoffet. 

Tror nok det kan være noe av det samme med bh'ene. 

Bruker myyye av basic klærne derfra i topper, gensere og tights. De er alle like i størrelsen, men så er alle laget av samme stoff. 

Skrevet

Har en bukse fra bikbok i blå størrelse M som jeg har slanket meg ut av. Har samme i svart som ennå sitter veldig stramt. Bruker de like mye. 

Anonymkode: 66bcc...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...