AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Har du vasket brødristeren i oppvaskmaskinen? Servert en kake som så vulgær ut uten at du så det selv? Hatt salt i vaffelrøra, kortsluttet det elesktriske anlegget i et DIY-prosjekt eller forsøkt å fikse noe som bare gikk helt galt? Fortell! Anonymkode: 4d724...9aa 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Jeg bomma på utslagsvasken når jeg skulle helle ut det heslige skitne vannet etter å ha vasket gulver hjemme hos noen. Dermed fikk jeg en kjempejobb med tørke opp vann + å vaske gulvet en gang til Anonymkode: 5a7da...3e1 4
Gjest noe tilfeldig Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Kan ikke skryte så mye av egne erfaringer her, men mannen hadde en solid dose zalo i oppvaskmaskina, satte den på og dro på jobb...
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Har ødelagt et par vaffeljern ved å bruke de til å lage doble ostesmørbrød med altfor tykke brødskiver. Jeg holdt håndtakene på vaffeljernet hardt sammen for at ostesmørbrødene skulle bli stekte. Håndtaket knakk etter ostesmørbrød noen og femti...Anonymkode: 5a7da...3e1 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 Vulgær = simpel, tarvelig, ukultivert. Hvordan kan ei kake se ukultivert ut? Anonymkode: 80603...9a1 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 ..forresten; vasket et nydelig superdyr håndlaget ullklesplagg som hadde en helt spesiell farve, med wanish...
Gjest noe tilfeldig Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vulgær = simpel, tarvelig, ukultivert. Hvordan kan ei kake se ukultivert ut? Anonymkode: 80603...9a1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #8 Skrevet 19. september 2017 Ikke jeg, men noen brukte oppvaskmaskina si til delevasker! Anonymkode: 5a7da...3e1 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 Mine greatest hits er. Zalo i oppvaskmaskin og vasket vaffeljern med vann. Tenkte også jeg skulle lage en fancy sjokolademoussé til et selskap. Brukte hvit sjokolade. Glemte helt det jeg lærte om fargekartet i tekstiltimen på barneskolen. Mikset farger og tenkte "dette blir himmel-farger!" Blått i alle nyanser. Endte opp med spygrønn sjokolademoussé. Det første året jeg bodde alene så hadde ingen hvite klær. Alt var lilla! Måtte klore flere bh'er for å få vekk fargen. Til ingen nytte, lille ble min nye favorittfarge. En splitter ny lilla boxer var synderen. Den blå boxeren som var nesten 10 år gammel, den kunne jeg jo fint vaske med hvitvasken. Glemte helt forskjellen på nytt og gammelt tøy. Sortere har aldri hatt tålmodighet til. Hiv alt inn og håp på det beste er min strategi. Jeg har også laget pizza på rist. Helsikes til oppvaskjobb inni stekeovnen. Fant også ut at sirup... det holder seg ikke alltid i boksen sin. Den satt bomfast i skapet. Hvordan i helsike en tett boks (Jeg sjekket med vann, ingen hull!) kan lekke sirup overalt, det er et mysterium! Nå blir alt pakket inn i plastposer for å unngå søl i skap. Det å vaske opp 3 år gammelt sirup var ikke en enkel jobb. Etter 4 år som aleneboer og en person som elsker grøt mer enn de fleste. Så kan jeg fortsatt ikke å lage grøt, uten å brenne fast halve grøten i bunnen av en kasserolle. Jeg hater alt som skal lages med mye melk. Først fosser det over.. også brenner det seg fast. Slår aldri feil. Takk gud for fjordland og mikrobølgeovn! Hilsen verdens mest udugelige husmor! Anonymkode: e02e0...2f3 15
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 20 minutes ago, AnonymBruker said: Vulgær = simpel, tarvelig, ukultivert. Hvordan kan ei kake se ukultivert ut? Anonymkode: 80603...9a1 :-) Anonymkode: 4d724...9aa 32
Gjest noe tilfeldig Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 (endret) ... når jeg tenker meg om har jeg kanskje gjort en og annen ting feil gjennom årene; sentrifugert ullplagg Glemt av klær/tøy lagt i klor Skrapet vekk stivnet stearinlys på glatte flater (bord, gulv) - med en tuppen på en spiss kniv Latt en fuktig vaskemopp stå på gulvet og skape fuktskade vasket gulvet med salmiakk malt diverse ting (gjerne lister) uten å bruke tape Varmet smør i mikroen på alt for høy varme og gått fra det glemt av en haug med våte klær som egentlig skulle blitt hengt opp, over flere dager for ikke å glemme de små posene fra barnehagen med skitt/tiss/bæsj på, som er knyttet sammen og skal vaskes umiddelbart.. la dem ligge tre dager eller tre uker og prøv å åpne dem.. satt i lyspærer med for høyt watt i forhold til det som var max på lampen Skamklippet ungene når de sov (det virket fornuftig der og da..) Kjørte fremsiden av bilen inn i betongkanten rundt hagebeddet, ble redd av lyden, så jeg fortsatte bare å kjøre, enda fortere.. Sett flere deler falle av bilen men resonnert med at de sikkert ikke var så viktige siden den fortsatt kjører.. saget/skjært opp skjøteledninger som har vært jordet for å få til å stappe ned i støpsel som ikke burde passe i dem.. Endret 19. september 2017 av noe tilfeldig
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #12 Skrevet 19. september 2017 Jeg skulle lage syltetøy en gang. Fine, søte og kjempegode bær fra hagen vår! Men så leste jeg feil på oppskriften... Tok 10 ganger for mye vann oppi kjelen. Det sto vel sikkert noe sånt som 50 ml vann, men jeg regnet feil og kom frem til at det sikkert var det samme som 5 dl vann. Det ble en slags svak saft med hele bær i. Helt bortkastet! Har ikke prøvd meg på syltetøy igjen. Anonymkode: 898ad...20d 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #13 Skrevet 19. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine greatest hits er. Zalo i oppvaskmaskin og vasket vaffeljern med vann. Tenkte også jeg skulle lage en fancy sjokolademoussé til et selskap. Brukte hvit sjokolade. Glemte helt det jeg lærte om fargekartet i tekstiltimen på barneskolen. Mikset farger og tenkte "dette blir himmel-farger!" Blått i alle nyanser. Endte opp med spygrønn sjokolademoussé. Det første året jeg bodde alene så hadde ingen hvite klær. Alt var lilla! Måtte klore flere bh'er for å få vekk fargen. Til ingen nytte, lille ble min nye favorittfarge. En splitter ny lilla boxer var synderen. Den blå boxeren som var nesten 10 år gammel, den kunne jeg jo fint vaske med hvitvasken. Glemte helt forskjellen på nytt og gammelt tøy. Sortere har aldri hatt tålmodighet til. Hiv alt inn og håp på det beste er min strategi. Jeg har også laget pizza på rist. Helsikes til oppvaskjobb inni stekeovnen. Fant også ut at sirup... det holder seg ikke alltid i boksen sin. Den satt bomfast i skapet. Hvordan i helsike en tett boks (Jeg sjekket med vann, ingen hull!) kan lekke sirup overalt, det er et mysterium! Nå blir alt pakket inn i plastposer for å unngå søl i skap. Det å vaske opp 3 år gammelt sirup var ikke en enkel jobb. Etter 4 år som aleneboer og en person som elsker grøt mer enn de fleste. Så kan jeg fortsatt ikke å lage grøt, uten å brenne fast halve grøten i bunnen av en kasserolle. Jeg hater alt som skal lages med mye melk. Først fosser det over.. også brenner det seg fast. Slår aldri feil. Takk gud for fjordland og mikrobølgeovn! Hilsen verdens mest udugelige husmor! Anonymkode: e02e0...2f3 Tips for å unngå brent havregrøt: Kok opp halvparten av væsken, men bruk vann på dette. Når dette koker, tilsett melk og gryn, deretter skru varmen på minimum mens du rører Anonymkode: a66b9...e28 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #14 Skrevet 19. september 2017 Jeg tigde til meg et sett med nydelige gamle krukker til salt, sukker, mel og sånn fra en eldre slektning. Fylte dem opp og satte dem pent på en hylle på kjøkkenet (som jeg selv hadde helgt opp). Neste morgen var alle krukkene knust på gulvet og hylla hang og dinglet på veggen. Kom på at jeg hadde tenkt at "dette holder sikkert, skal jo ikke ha noe tungt oppå der". Jeg har bakt deilige horn med mandelfyll og servert i selskap uten å smake på dem selv. Skjønte ikke at 1,5 dl salt i oppskriften nok var en skrivefeil for 1,5 teskje. Mitt første (og eneste) forsøk på hjemmelaget lapskaus smakte kålrabistappe med hint av kjøtt. Svigerfar var invitert. Jeg har klart å drepe mange "udødelige" grønnplanter. Anonymkode: 4d724...9aa 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #15 Skrevet 19. september 2017 -Har flekker på alle håndklærne mine etter å ha vasket dem sammen. Mente at de var i samme "farge-kategori", men tydeligvis ikke. -Har drept flere planter -Får aldri vasket vinduene på en slik måte at de ser rene ut. De ser som regel verre ut etter vask, selv bare med vann Anonymkode: fb388...052 5
HederaHelix Skrevet 19. september 2017 #16 Skrevet 19. september 2017 Vasket min splitter nye Skappelgenser i maskin på 40 grader. Den ble tovet sammen, på skeiva. Kunne like gjerne kastet 1000 spenn i do. 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. september 2017 #17 Skrevet 19. september 2017 Ikke så veldig store tabber. - Støvsugd vann - Kniv i brødrister - Ødelagt kåpe ved å vaske den på 60 - Tatt feil av kanel og grillkrydder på pizza - Revet av håret mitt i en kjøkkenmaskin. 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #18 Skrevet 19. september 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tips for å unngå brent havregrøt: Kok opp halvparten av væsken, men bruk vann på dette. Når dette koker, tilsett melk og gryn, deretter skru varmen på minimum mens du rører Anonymkode: a66b9...e28 Takk for tips, må prøves til helgen. Kom på en til. Har også vasket vinduer i Desember. Ikke et sjakk trekk for å si det mildt! Skulle ha stoppet da glasskluten hang fast i ruten. For vannet frøs jo til is!! Har gitt opp å vaske vinduer. For et herk. Får mamma til å gjøre det, og som betaling får hun middag. Anonymkode: e02e0...2f3 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #19 Skrevet 19. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips, må prøves til helgen. Kom på en til. Har også vasket vinduer i Desember. Ikke et sjakk trekk for å si det mildt! Skulle ha stoppet da glasskluten hang fast i ruten. For vannet frøs jo til is!! Har gitt opp å vaske vinduer. For et herk. Får mamma til å gjøre det, og som betaling får hun middag. Anonymkode: e02e0...2f3 Vaske vinduer når det er kaldt - bruk spylervæske som vaskevann. Det fryser ikke 😊 Anonymkode: 0bf8d...817 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #20 Skrevet 19. september 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Har flekker på alle håndklærne mine etter å ha vasket dem sammen. Mente at de var i samme "farge-kategori", men tydeligvis ikke. -Har drept flere planter -Får aldri vasket vinduene på en slik måte at de ser rene ut. De ser som regel verre ut etter vask, selv bare med vann Anonymkode: fb388...052 Tørk vinduene med tørr fin klut etter vask 😊 bruk gjerne såpe, såpe brukes jo av en grunn. Anonymkode: 0bf8d...817 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå