AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Jeg er plaget med eksem, og har samtidig også sorte prikker/porer. Merker ikke veldig stor forskjell når jeg renser med ansiktsrens og når jeg ikke gjør det. Bruker sjeldent sminke og renser selvfølgelig ansiktet med ansiktsrens da. Men er bare vann likegreit sånn ellers? Og hva med når man har brukt solkrem? Forsvinner solkremen fra ansiktet når det er gått et visst antall timer eller må man faktisk fysisk rense den av med ansiktsrens? Jeg er tilhenger av å ikke styre for mye med huden så hvis ansiktsrens ikke er nødvendig så ser jeg ikke helt vitsen. Anonymkode: 53f18...6da 1
Roci Skrevet 20. september 2017 #2 Skrevet 20. september 2017 Jeg er for så vidt enig med deg når det gjelder å ikke styre for mye med huden, men om jeg skulle kuttet ned min hudpleierutine til et minimum, så hadde jeg valgt rens og fukt. Om du ikke opplever særlig forskjell ved bruk av rens og når du ikke bruker rens, kan det være at du ganske enkelt ikke bruker en rens tilpasset din hudtilstand. Sorte prikker er opphopning av døde hudceller og talg i porene, og den sorte fargen skyldes oksdering. De vil ikke forsvinne kun med vann. Det som hjalp meg å bli kvitt de sorte prikkene, var en rens som heter "Clog Dissolving Cleansing Milk" fra et merke som heter Bliss. (Du får kjøpt den her eller her). Den inneholder enzymer som bidrar til å løse opp talgproppene. Samtidig er den såpass mild at den forhåpentligvis ikke vil forverre eksemen din. Jeg sverger fortsatt til denne rensen, da jeg merker forskjell på huden min om jeg ikke bruker den. Du kan spørre på apoteket om en god fuktighetskrem for eksemhud. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #3 Skrevet 20. september 2017 Takk! Vurderer å gå innom et apotek. Har vurdert avene serien litt. Jeg kan jo når jeg tenker meg om bare rense t-sonen. Jeg har eksemet i kinnene og litt på haka. Anonymkode: 53f18...6da
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #4 Skrevet 20. september 2017 Solkrem må fjernes. Mye vil nok bli svettet bort i løpet av dagen, men det vil være rester igjen som må renses bort. Anonymkode: a2af9...32e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #5 Skrevet 20. september 2017 Ja, akkurat det tenker jeg også. Hudlegen jeg går til sier at rensing vil trigge eksemet. Men jeg er plaget med sorte prikker også. Men det er klart eksemet som er verst for meg. Kanskje jeg kan finne en veldig mild rens. Bruker en veldig nøytral gelerens nå fra eucerin uten parfyme og alkohol. Men den begynner å bli tom. Trenger og snart fuktighetskrem. Vet ikke helt hvilken jeg skal velge der. Bruker nå en fra la roche posay som er helt oljefri men den må bestilles fra utlandet da de ikke har den her i Norge noe jeg synes er litt tungvint. Anonymkode: 53f18...6da
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #6 Skrevet 20. september 2017 Er interessert i samme tema, håper noen andre kan gi sine tips. Bruker sminkeservietter og vann med en konjac sponge, men lurer på en rens og fuktighetskrem og. Anonymkode: b778e...134
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #7 Skrevet 20. september 2017 15 timer siden, Roci skrev: Jeg er for så vidt enig med deg når det gjelder å ikke styre for mye med huden, men om jeg skulle kuttet ned min hudpleierutine til et minimum, så hadde jeg valgt rens og fukt. Om du ikke opplever særlig forskjell ved bruk av rens og når du ikke bruker rens, kan det være at du ganske enkelt ikke bruker en rens tilpasset din hudtilstand. Sorte prikker er opphopning av døde hudceller og talg i porene, og den sorte fargen skyldes oksdering. De vil ikke forsvinne kun med vann. Det som hjalp meg å bli kvitt de sorte prikkene, var en rens som heter "Clog Dissolving Cleansing Milk" fra et merke som heter Bliss. (Du får kjøpt den her eller her). Den inneholder enzymer som bidrar til å løse opp talgproppene. Samtidig er den såpass mild at den forhåpentligvis ikke vil forverre eksemen din. Jeg sverger fortsatt til denne rensen, da jeg merker forskjell på huden min om jeg ikke bruker den. Du kan spørre på apoteket om en god fuktighetskrem for eksemhud. Takk for tips om rensen! Akuratt noe slikt jeg har lett etter! Anonymkode: b778e...134
^^Belle^^ Skrevet 21. september 2017 #8 Skrevet 21. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er interessert i samme tema, håper noen andre kan gi sine tips. Bruker sminkeservietter og vann med en konjac sponge, men lurer på en rens og fuktighetskrem og. Anonymkode: b778e...134 Om du sliter med eksem som TS, vil jeg fraråde konjakksvamp ihvertfall. For det første er det relativt hardt mot huden, og for det andre samler den på bakterier som ingenting annet. --- TS; har du prøvd oljerens? En god oljerens passer veldig fint for sår hud, da man slipper å skrubbe for å fjerne dagens urenheter (olje løser opp olje), samtidig som eventuell såpefølelse ikke er til stede. Jeg merker også veldig god forskjell på huden min når etter at jeg begynte med oljerens. Det er utrolig hvor mye gugg som kommer ut av huden noen kvelder, når jeg masserer inn oljen! Jeg ville også hørt med apoteket ang. fuktighetskrem på eksemhud. Jeg har selv ikke eksem, så det blir litt skummelt å skulle anbefale noe, men Aderma Hydralba har vært en favoritt her i huset, for veldig fuktfattig hud.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #9 Skrevet 21. september 2017 5 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Om du sliter med eksem som TS, vil jeg fraråde konjakksvamp ihvertfall. For det første er det relativt hardt mot huden, og for det andre samler den på bakterier som ingenting annet. --- TS; har du prøvd oljerens? En god oljerens passer veldig fint for sår hud, da man slipper å skrubbe for å fjerne dagens urenheter (olje løser opp olje), samtidig som eventuell såpefølelse ikke er til stede. Jeg merker også veldig god forskjell på huden min når etter at jeg begynte med oljerens. Det er utrolig hvor mye gugg som kommer ut av huden noen kvelder, når jeg masserer inn oljen! Jeg ville også hørt med apoteket ang. fuktighetskrem på eksemhud. Jeg har selv ikke eksem, så det blir litt skummelt å skulle anbefale noe, men Aderma Hydralba har vært en favoritt her i huset, for veldig fuktfattig hud. Ja, har prøvd oljerens. Var ikke noe for meg dessverre. Den eksemtypen jeg har (seboreisk eksem) er i utgangspunktet en fet form for eksem så jeg følte at det var som å sette fyr på bålet. Men takk for innspill! Jeg skal ta meg en tur på apoteket og høre hva de anbefaler av rens og krem. Anonymkode: 53f18...6da
Gjest Rødstrømpe Skrevet 21. september 2017 #10 Skrevet 21. september 2017 Jeg ville ikke brukt Bliss sin rens om jeg var deg - den inneholder sitrusoljer og vil trigge enhver sensitiv hudtype. Og mirakler gir den ikke, selv om den jo er god. Jeg ville spurt en hudlege om råd. Spør om ingrediensene i miscellarvann er OK - jeg synes det er ganske greit når de er uten parfyme selv om huden er sensitiv. Og en god krem etterpå som er tilpasset huden din. Eksemhud reagerer jo veldig annerledes enn fet/normal/tørr hud osv.
kristinams Skrevet 24. september 2017 #11 Skrevet 24. september 2017 Jeg vil også anbefale å bruke toner/ansiktsvann (etter rens, før fuktighetskrem). Det fjerner rester av forurensning og skitt som er igjen på ansiktet ditt selv etter å ha brukt rens Jeg ser stor forskjell når jeg bruker toner vs når jeg ikke gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå