AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Burde lage meg en dagbok hvor jeg spør husmødre her på KG om hjelp. For.jeg.er.ubrukelig! Igår var det om å få råd om å forlate mat i stekeovn. For en et par år siden så tok jeg zalo i oppvaskmaskinen. Var en til.. men husker ikke. Jeg er udugelig i hjemmet, verdens verste husmor. Men idag... Jeg vasket vaffeljernet med vann!!! Ikke spør! Hjernen min koblet totalt ut!! Skulle bare vaske vekk søl på utsiden og endte opp med å bruke alt for våt svamp. Jeg la den ikke i vann. Har ristet på den, ikke noe vann som kommer ut. Imorgen kommer foreldrene mine over på vaffel. Har ikke råd til å kaste vaffeljernet og kjøpe nytt til 300 kr. Dessuten så er den bare brukt to ganger.. nevnte jeg at jeg er en udugelig husmor? Kan ikke en gang stekevafler uten å søle som en gris! Så kommer spørsmålene. Skal jeg bare la vaffeljernet stå.. slik at det kanskje, forhåpentligvis er trygt å bruke i morgen? Er det farlig om det kommer noen dråper vann inni? Vet jo at det å legge den i oppvaskmaskin er idiotisk, selv jeg er ikke så dum. Eller skal aldri si aldri om meg da. Men den ble vasket på utsiden og kanten. Da vaffelrøren har en tendens til å tyte ut på siden.. og det må jeg jo fjerne, 2 år etter at sølet ble laget av undertegnede. Hva skjer egentlig, om den er ødelagt med vann? Eksplosjon? Vil jeg få strøm i meg? Anonymkode: dd818...45a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Jeg tror det skal gå bra. Røre er jo også væske. Anonymkode: 34ad5...3fa
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror det skal gå bra. Røre er jo også væske. Anonymkode: 34ad5...3fa Håper det! men røren tar man vell ikke under og på siden.. eller jeg gjør jo det, for jeg søler sånn. Det er noen hull, streker under klaffene... kan ha kommet noen dråper vann inni der. Det som bekymrer meg. Poff så er jeg borte, bare fordi jeg skulle lage vafler. Det må ihvertfall nevnes på gravstøtten min. -ts Anonymkode: dd818...45a
Forundret.. Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Det går fint. Slik du reagerer så skulle en jo trodd at du hadde bløtlagt hele vaffeljernet 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 Jeg har brukt mye vann mange ganger. Ingen problemer har oppstått med mitt vaffeljern. Anonymkode: 02540...e7a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 Herregud, det er selvfølgelig ikke ødelagt. Du virker litt forstyrret. Anonymkode: 1011b...c01
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper det! men røren tar man vell ikke under og på siden.. eller jeg gjør jo det, for jeg søler sånn. Det er noen hull, streker under klaffene... kan ha kommet noen dråper vann inni der. Det som bekymrer meg. Poff så er jeg borte, bare fordi jeg skulle lage vafler. Det må ihvertfall nevnes på gravstøtten min. -ts Anonymkode: dd818...45a Er du seriøst redd for å dø fordi du vasket vaffeljernet med vann? Anonymkode: 02540...e7a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #8 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt mye vann mange ganger. Ingen problemer har oppstått med mitt vaffeljern. Anonymkode: 02540...e7a Det er bra, da puster jeg lettet ut. 4 minutter siden, Forundret.. skrev: Det går fint. Slik du reagerer så skulle en jo trodd at du hadde bløtlagt hele vaffeljernet Det første jeg så da jeg googlet "Rengjøre vaffeljern" var "Bruk i hvert fall ikke vann på det". Googlet for å se etter om det var verdens undergang å bruke vann. -ts Anonymkode: dd818...45a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du seriøst redd for å dø fordi du vasket vaffeljernet med vann? Anonymkode: 02540...e7a Nei, eller jo, eller jeg vet ikke. Vet ikke hva som skjer når elektronikk får vann på seg. Jeg vasker ikke elektronikk med vann til vanlig. -ts Anonymkode: dd818...45a 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bra, da puster jeg lettet ut. Det første jeg så da jeg googlet "Rengjøre vaffeljern" var "Bruk i hvert fall ikke vann på det". Googlet for å se etter om det var verdens undergang å bruke vann. -ts Anonymkode: dd818...45a Smør platene inn med olje hvis du har vasket de, skal ikke tørkes ut. Anonymkode: 9fd30...00e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde lage meg en dagbok hvor jeg spør husmødre her på KG om hjelp. For.jeg.er.ubrukelig! Igår var det om å få råd om å forlate mat i stekeovn. For en et par år siden så tok jeg zalo i oppvaskmaskinen. Var en til.. men husker ikke. Jeg er udugelig i hjemmet, verdens verste husmor. Men idag... Jeg vasket vaffeljernet med vann!!! Ikke spør! Hjernen min koblet totalt ut!! Skulle bare vaske vekk søl på utsiden og endte opp med å bruke alt for våt svamp. Jeg la den ikke i vann. Har ristet på den, ikke noe vann som kommer ut. Imorgen kommer foreldrene mine over på vaffel. Har ikke råd til å kaste vaffeljernet og kjøpe nytt til 300 kr. Dessuten så er den bare brukt to ganger.. nevnte jeg at jeg er en udugelig husmor? Kan ikke en gang stekevafler uten å søle som en gris! Så kommer spørsmålene. Skal jeg bare la vaffeljernet stå.. slik at det kanskje, forhåpentligvis er trygt å bruke i morgen? Er det farlig om det kommer noen dråper vann inni? Vet jo at det å legge den i oppvaskmaskin er idiotisk, selv jeg er ikke så dum. Eller skal aldri si aldri om meg da. Men den ble vasket på utsiden og kanten. Da vaffelrøren har en tendens til å tyte ut på siden.. og det må jeg jo fjerne, 2 år etter at sølet ble laget av undertegnede. Hva skjer egentlig, om den er ødelagt med vann? Eksplosjon? Vil jeg få strøm i meg? Anonymkode: dd818...45a Du kan få strøm i deg og du kan ødelegge det elektriske i hele huset. Kast vaffeljernet og lær av feilene dine. Det er vel langt bolligere å ofre et vaffeljern enn det du risikerer ved å koble det til elektrisiteten? Anonymkode: 7c83c...9c2 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #12 Skrevet 19. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan få strøm i deg og du kan ødelegge det elektriske i hele huset. Kast vaffeljernet og lær av feilene dine. Det er vel langt bolligere å ofre et vaffeljern enn det du risikerer ved å koble det til elektrisiteten? Anonymkode: 7c83c...9c2 Det jeg frykter skal skje. At problemet ikke stopper ved apparatet. Men 1 av 5 sier den er utrygg. Vil vente å se hva slags svar jeg får også ta et valg utifra det. -ts Anonymkode: dd818...45a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #13 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det jeg frykter skal skje. At problemet ikke stopper ved apparatet. Men 1 av 5 sier den er utrygg. Vil vente å se hva slags svar jeg får også ta et valg utifra det. -ts Anonymkode: dd818...45a Det brukeren over sier er tull. I verste fall kan et elektrisk apparat kortslutte. Dette skjer ikke ved et par dråper. Uansett er jernet tørt i morgen. Jeg vasker alltid mitt jern med vann. Anonymkode: 867d2...1c4 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #14 Skrevet 19. september 2017 Om du skulle ha klart å få så mye vann inn i elektronikken i apparatet så vil du høre et "poff" når du setter i støpselet. Da er det elektronikken som dør, fordi vannet inne i apparatet lager kortslutning. For å roe alle nervene dine så gjør du dette i morgen: La apparatet stå på benken. Hold i ledningen og sett støpselet i stikkontakten. Jeg tipper apparatet fungerer som normalt, - dersom du ikke har druknet det helt med svampen din og vannet. Og til påstanden om du kan ødelegge det elektriske i hele huset: Det er reint pisspreik. Det som vil komme til å skje er at sikringen går til kursen apparatet henger på . Anonymkode: b77c1...ac5 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #15 Skrevet 19. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det brukeren over sier er tull. I verste fall kan et elektrisk apparat kortslutte. Dette skjer ikke ved et par dråper. Uansett er jernet tørt i morgen. Jeg vasker alltid mitt jern med vann. Anonymkode: 867d2...1c4 Jeg tenker at om det kom vann inni, så ville det jo ha rent ut noe. Jeg sto lenge å ristet. Hadde tørkepapir imellom jernet og hånden for å se om det kom vann. Det kom ikke noe ut. Så det kan ikke være snakk om store mengder vann. Flere nevner at de har vasket med vann selv. Så får håpe det blir vafler i morgen. -ts Anonymkode: dd818...45a
EvaLena Skrevet 19. september 2017 #16 Skrevet 19. september 2017 Min eks slang vaffeljernet i oppvaksmaskina. Jeg så dette da maskina var ferdig vaska. Dette gjorde han 2-3 ganger og vaffeljernet funket etter at det hadde tørket. Han stekte selv vafler med dette jernet selv etter disse vaskene. Jeg var livredd for strøm med døden til følge hvis jeg skulle bruke det 😀 1
GauteS Skrevet 19. september 2017 #17 Skrevet 19. september 2017 Vaffeljern er ikke et elektronisk apparat. Det er derimot elektrisk og har en termostat. Hundre år gammel teknologi som fungerer om du så hopper på det og senker det i havet.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #18 Skrevet 19. september 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg frykter skal skje. At problemet ikke stopper ved apparatet. Men 1 av 5 sier den er utrygg. Vil vente å se hva slags svar jeg får også ta et valg utifra det. -ts Anonymkode: dd818...45a Er du i tvil så snakk med en elektrisk butikk der de selger vaffeljern. Så får du nok samme svar som jeg har gitt deg her. Anonymkode: 7c83c...9c2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #19 Skrevet 19. september 2017 Så fornøyelig. Jeg elsker å høre om sånt. Fortell mer. Vi burde hatt en egen tråd om ubrukelige husmødre. Anonymkode: 4e820...2bf
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #20 Skrevet 19. september 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du skulle ha klart å få så mye vann inn i elektronikken i apparatet så vil du høre et "poff" når du setter i støpselet. Da er det elektronikken som dør, fordi vannet inne i apparatet lager kortslutning. For å roe alle nervene dine så gjør du dette i morgen: La apparatet stå på benken. Hold i ledningen og sett støpselet i stikkontakten. Jeg tipper apparatet fungerer som normalt, - dersom du ikke har druknet det helt med svampen din og vannet. Og til påstanden om du kan ødelegge det elektriske i hele huset: Det er reint pisspreik. Det som vil komme til å skje er at sikringen går til kursen apparatet henger på . Anonymkode: b77c1...ac5 Takk for utdypende svar om hva som kan skje. Så er jeg forberedt. Får sette den i og vent på et "poff"... men får håpe på det beste. 30 minutter siden, EvaLena skrev: Min eks slang vaffeljernet i oppvaksmaskina. Jeg så dette da maskina var ferdig vaska. Dette gjorde han 2-3 ganger og vaffeljernet funket etter at det hadde tørket. Han stekte selv vafler med dette jernet selv etter disse vaskene. Jeg var livredd for strøm med døden til følge hvis jeg skulle bruke det 😀 Omg, det hadde ikke jeg gjort, tror jeg. Skal aldri si aldri Har jo hørt så mye om strøm og vann, hvor farlig det er. Har ikke akkurat tenkt å steke vafler mens jeg tar meg et bad. Men vann og strøm er ikke en god match. Såpass har selv jeg fått med meg. -ts Anonymkode: dd818...45a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå