AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Jeg syns det er så mye drama blandt guttene i klassen til min 12 åring. Han hater imidlertid at det er sånn konkurranse greier og det er mye spesielle gutter i klassen. Kan du fortelle hvordan det er med din 12 åring og om det er klassen vår som det er noe galt med Anonymkode: 53686...072
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Er lærer selv.. og ja.. er gjerne mye "konkurranse" blant særlig guttene. Da er det viktig som meg som lærer å gå inn å overstyre den konkurransen som kan være negativ ovenfor elevgruppa. Da tenker jeg i retning at det ikke ble preget av at enkelte aldri kan være gode nok, noen vil alltid havne utenfor osv. Det vil alltid være konkurranse mellom barn, men man må finne den gyldne middelvei som gir alle like muligheter til å mestre de ulike aktivitetene man holder på. Snakk med læreren til din gutt. Få ned konkrete ting gutten din syns er for mye/ubehagelig. Jeg Har jobbet mye med uro og adferdsproblematikk både hos gutter og jenter. Og en av tiltakene vi gjør er blant annet at i gym spiller vi minst mulig f.eks fotball men finner aktiviteter hvor ALLE skal føle en eller annen form for mestring. Hinderløype, ulike typer stafett, ulike typer leker individuelt eller samarbeid osv. Anonymkode: 4e619...580
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå