Gå til innhold

Frustrert og forvirret etter avslag etter tre intervjuer

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg avslag på en jobb der jeg hadde vært gjennom tre intervjurunder. Jobben gikk ut på noe ganske spesifikt, og jeg hadde veldig mye erfaring og kompetanse på tre av områdene, mens jeg hadde null erfaring med det siste. Jeg la aldri skjul på at jeg manglet erfaring fra akkurat dette, verken i søknaden eller under noen av intervjuene, likevel valgte de altså å innkalle meg til tre invtervjuer.

Så får jeg avslag i dag, der de forteller at de fikk veldig godt inntrykk av meg, de likte meg veldig godt, men de følte jeg hadde for lite erfaring med *det området jeg hele tiden har sagt jeg ikke har jobbet med*. De endte derfor med å ikke ansette noen i stillingen- og det på tross av at dette var andre gangen de hadde den utlyst (de fant altså ingen passende kandidater forrige gang heller).

Jeg blir bare så irritert av at de har sløst sånn med både min egen og deres tid på denne måten..! Hvis det var SÅ viktig at man hadde erfaring fra dette ene, spesifikke arbeidsområdet, hvorfor i all verden skulle de ha meg inn på så mange intervjuer da? De hadde en rekrutteringskonsulent til å hjelpe seg i prosessen, og det var han som ringte meg med avslaget i sta. Han sa at han gjerne ville beholde informasjonen om meg til senere dersom det skulle dukke opp noe annet aktuelt, siden han også hadde fått et veldig godt inntrykk av meg. Jeg har dermed ingen grunn til å tro at de løy da de sa at de faktisk likte meg godt. Men det irriterer meg altså at jeg skulle bruke så mye energi og tid på dette i TO måneder (søkte på stillingen i midten av juli), for så å tilslutt uansett bli avvist, på bakgrunn av noe jeg har vært åpen om hele veien :bond: 

Anonymkode: 55589...272

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er så sært at du ville mistrives på arbeidsplassen i lengda. 

Skrevet

Ikke sikkert den begrunnelsen var eneste årsak. 

Anonymkode: f7ae5...2ec

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert den begrunnelsen var eneste årsak. 

Anonymkode: f7ae5...2ec

Nei, men da er det jo rart at rekruttereren var så interessert i mulighetene for å matche meg mot en annen stilling senere..?

TS

Anonymkode: 55589...272

Skrevet

Jeg har vært borti noe lignende. Var best kvalifisert, men røyk på spørsmålet "hvem er du på julebord?". Altså, jeg er en stille og rolig person, og kanskje ikke den som danser på bordet på julebord, men jeg er jævla god i jobben min! Håpløst. (De ansatte en intern søker.)

Anonymkode: 7ef81...a10

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært borti noe lignende. Var best kvalifisert, men røyk på spørsmålet "hvem er du på julebord?". Altså, jeg er en stille og rolig person, og kanskje ikke den som danser på bordet på julebord, men jeg er jævla god i jobben min! Håpløst. (De ansatte en intern søker.)

Anonymkode: 7ef81...a10

Herregud :sprettoy:

Anonymkode: 67d96...eb7

Skrevet

Dette er ting som ofte kan skje når et firma bruker et eksternt firma for rekrutteringen. ihvertfall hvis rekrutterings konsulenten ikke har tilstrekkelig kompetanse innen det fagfeltet det skal ansettes noen i. Jeg har selv vært på en del førstegangsintervju med slike der de har vist uttrykk for at de ikke skjønner bæra av det jeg snakker om. 

Anonymkode: c46b5...87e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...