Gjest Arkmark Skrevet 23. januar 2005 #21 Del Skrevet 23. januar 2005 Gerelt kan man si at jo flere som tar høyere utdanning, jo "lavere" jobber risikrer man å bli sittende med etter utdanning. I dag kreves det mastergrad i jobber hvor man tidligere klarte seg med artium i tilsvarende jobber. Selvfølgelig må man se dette i lys av at samfunnet også har utviklet seg, men det sier fortsatt en god del. Man skal ikke se bort fra at man om noen år må ha en bachelor for å jobbe som lastebilsjåfør. Jo flere som får høyere utdanning, desto viktigere blir det med spesialisering, spisskompetanse og originale fagkombinasjoner. Og karakterene kommer nok til å telle mye mer etterhvert enn de har gjort hittil. Er ikke spesielle fagkombinasjoner og spesialisering det motsatte av hverandre? Jeg tror ikke den som skrev det har tenkt på den måten, men selv tror jeg at man må ha en blanding av spesialister og generalister i samfunnet. En spesialist vil fort komme til kort fordi han eller hun har for smalt fagfelt. Når det gjelder karakterer tror jeg selvfølgelig at mange komemr til å fokusere på karakterer, men jeg tror også at en stadig voksende del av de som skal ansette mennesker kommer til å se mer på hvem man ansetter ut fra personens egenskaper enn på karakterene. Det hjelper jo ikke med en person som har toppkarakterer men som ikke fungerer sosialt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå