Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt sprinkelseng til babyen vi venter, og skal i samme omgang kjøpe madrass. Forsøker å sette meg inn i hva slags madrasser som kan være aktuelle. Generelle råd er at den skal være hard og at kaldskummaterialer puster bedre, den bør også være vaskbar på 60 grader. Noen her som kan komme med gode råd, hva slags madrass har/hadde dere og erfaring?

Skrevet

Kjøpte en på jysk

vil tro baby butikker der du bor/ butikker som selger madrasser og senger vet 

Anonymkode: 1cb42...fad

Skrevet

Vi har en svane kontinental. Skjønner ikke hvorfor barnet skal sove vondere enn oss. 

Anonymkode: df4b0...c3c

Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte en på jysk

vil tro baby butikker der du bor/ butikker som selger madrasser og senger vet 

Anonymkode: 1cb42...fad

Har selvsagt spurt i butikken, men ekspeditøren kunne ikke gi så gode svar på hva som var forskjell på de to madrasstypene de hadde. Hovedargumentene var at den billigste varianten ble kjøpt av flest kunder og at den var anbefalt av astma- og allergiforbundet. Jeg vil gjerne ha litt mer å gå på enn det, så da tenkte jeg å forhøre meg på forumet her. :-) 

Jeg har også sett på jysk sine sider og ser de har en del å velge i, så skal tikke innom der en dag.

Endret av Stjerneku
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en svane kontinental. Skjønner ikke hvorfor barnet skal sove vondere enn oss. 

Anonymkode: df4b0...c3c

Godt poeng :-) Vi har også svane continental så tenkte å undersøke det også. 

Skrevet

Vi har den dyreste fra ikea.

Anonymkode: f490c...5d1

• Liker 1
Skrevet

Bare min erfaring.

Til barn nr 1 hadde vi AeroSleep madrass, som jeg arvet av ei venninne, brukt av ett barn - men der kan trekket vaskes på 60 grader, og det er tjukk trekk og en tynn kaldskum kjerne. Den madrassen passer nok best til de aller minste, og etterhvert ble barnet for tungt for den, den var ikke lengre noe god å ligge på. Da kjøpte jeg en ny kaldskum madrass på Ikea, mye bedre å ligge på for større barn (oh hoppe på..). Aerosleep'en brukes nå til barnet nr 2, som er 8 mnd og den passer bra til den alder.

Så.. du må vurdere hva du synes om Aerosleep er verdt den korte tiden den skal brukes. Hvis du synes det, og har penger, så kjøp gjerne den til første tida. Type første året, eller til babyen bikker over 10-12 kilo ca. Og, babyen kommer kanskje uansett å sove mest i senga di første året, men kjekt å ha sprinkelseng for det. 

Ellers kjøp denne - VYSSA SKÖNT fra Ikea, det er en veldig bra madrass, som barnet kan bruke lenge, min på over tre år sover fortsatt i sprinkelsenga (uten en vegg), på denne madrassen.  http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40150182/ Og hvis du ikke har Ikea, har Jysk sikkert noe liknende.

Ikke kjøp fjærmadrass til babyer/barn! Det har både med allergier, vask, og vektfordeling å gjøre. Kaldskum madrass er bedre for barn enn fjærmadrass. Leste jeg meg frem til sist jeg søkte om det..

Anonymkode: dfe1a...d2a

Skrevet

Jeg er ikke enig i erfaringen AB2da skriver om holdbarhet og varighet på AeroSleep. Gutten min er stor, 16kg+ og snart 2år- han sover kjempegodt i den. Han sover hele natten gjennom (kl.19-08) samt dagsover duppen sin på 1,5-2t. Den er fortsatt like fin, selv om den har hatt sine runder i vaskemaskiner. Vi går snart over i ny seng og madrass, men ene og alene fordi han også er veldig lang for alderen og senga begynner å bli knapp.

Alle madrasser blir dog "ligget ned" når barnet vokser og blir tyngre og det er én av flere grunner til at man ikke skal bruke brukte madrasser. En fast madrass er superviktig for spedbarn.

Skrevet

Vi har Svane, og er veldig fornøyd. Bruker til andre barnet nå, første barn sov på den til 1,5 år og sov godt. Den er veldig fast og fin. Trekket kan vaskes og den har holdt formen og ser splitter ny ut tross mye bruk. 

Anonymkode: 7e341...105

Skrevet

Vi har ullmadrass fra ullkorga. Trekket kan vaskes på 60 grader og kjernen er av ullplater lagt oppå hverandre. Det sies at barna skal sove bedre på ull. Om det stemmer, er jeg litt usikker på, men er fornøyd med madrassen ☺️

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg har kjøpt Helsemadrassen og Aerosleep. Egentlig fornøyd med begge deler. Men sistnevnte kan vaskes, og det er et pluss. Førstnevnte får man bare vasket trekket utenpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...