AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Vi bor i et hus hvor det ene badet har badekar m/dusj og der er det et vindu akkurat over badekaret. Badet ble totalrenovert for 10 år siden, av fagfolk og etter gjeldende normer. Hittil har det hengt en gardin foran av samme type stoff som dusjforheng, så det har beskyttet vinduet og karmen fra mye av vannet fra dusjen, men jeg kunne tenke meg å fjerne gardinen og da vil det naturlig nok komme mye vann på vinduet og i karmen når det dusjes der. Det er muligens et teit spørsmål, men tåler vinduet og karmen vann? Såvidt jeg kan se er karmen av PVC og det er flislagt helt inntil vinduet hele veien rundt. Anonymkode: 3bd5f...5cc
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Du tår raskt mugg og råte skader om du øar dusjvann ubeskyttet renne inn i/til vinduet. Jeg tror det var på sinnasnekker'n jeg så at han la en speisell glass eller pvc? plate over vinduskarmen i dusjsonen for å beskytte og forhindre skader i karmen. Dette må de kjenne til på byggevarebutikker. Anonymkode: 70de5...cca
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Det finnes vinduer som fint tåler å være i en dusjsone. Dette er noe som spesialbestilles. Hvilket vindu du har står sikkert i dokumentasjonen på badet ditt. Anonymkode: 3724d...1fd 1
prt90 Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i et hus hvor det ene badet har badekar m/dusj og der er det et vindu akkurat over badekaret. Badet ble totalrenovert for 10 år siden, av fagfolk og etter gjeldende normer. Hittil har det hengt en gardin foran av samme type stoff som dusjforheng, så det har beskyttet vinduet og karmen fra mye av vannet fra dusjen, men jeg kunne tenke meg å fjerne gardinen og da vil det naturlig nok komme mye vann på vinduet og i karmen når det dusjes der. Det er muligens et teit spørsmål, men tåler vinduet og karmen vann? Såvidt jeg kan se er karmen av PVC og det er flislagt helt inntil vinduet hele veien rundt. Anonymkode: 3bd5f...5cc Fliser er ikke vanntette.. Det er membranen under flisene som er vanntett. Hvor tett det er er rundt vinduet kommer dermed helt an på hvordan jobben ble gjort for 10 år siden. At et har gått bra i 10 år er et godt tegn, men mer vann = mer belastning og større sjanse for vannskade. Jeg hadde nok ikke tatt sjansen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå