Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt konkret: Hva gjør dere med barn som slår? Sånn i ca 2 1/2 års alder....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjør jeg på min lilebror på 2 år og 1 mnd.. Tar tak i hånda hans og ser han inni øyene å sier; sånn kan du ikke gjøre, Lars. For det gjør vondt. :oops: sikkert ikke pedagogisk riktig med det funka :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Slår han deg? I så tilfelle fungerer det ofte å flytte barnet bestemt unna og så overse han. Gjentar det seg er det bare å gjøre det igjen og igjen.

Gjest mari ili
Skrevet
Dette gjør jeg på min lilebror på 2 år og 1 mnd.. Tar tak i hånda hans og ser han inni øyene å sier; sånn kan du ikke gjøre' date=' Lars. For det gjør vondt. :oops: sikkert ikke pedagogisk riktig med det funka :wink:[/quote']

Tror ikke dette er pedagogisk galt hvertfall!

Vi har gjordt det på samme måte, men sønnen vår var mye yngre da dette var et problem, vi var kvitt det problemet, men så kom andre :-?

Vi har vært konsekvente med å sende på rommet når han gjør noe som vi har sagt ikke er lov (han får en sjanse, så er det opp på rommet) dette har vi gjordt siden han var ca 1.5 år. Det er sjeldnere nå enn det var før, så jeg tror det har funket.

Ellers tror jeg bare det å ta barnet ut av den situasjonen det er i og la det roe seg ned er veldig lurt.

Skrevet

Ta barnet ut av situasjonen, la det roe seg ned og forklar barnet hvorfor det ikke skal slå.

Du kan feks spille på følelser, når du slår blir jeg lei meg eller når du slår får jeg vondt.

Et barn på 2 1/2 år kan fint forstå dette.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for gode råd!

Da er jeg ikke helt på jordet, skjønner jeg... :)

Har prøvd det dere foreslår - og han skjønner godt at vi blir lei oss... Da kommer han og stryker på meg og skal gi kos. Men det er å få ham til å slutte helt, da... Av og til føler jeg at jeg har fått en helt "ny" unge; han var så snill og grei før! Det er vel denne trassalderen han er i. Blir litt sliten av dette her!! :(

Skrevet

Er nok som andre sier her.Flytte han unna og IKKE gi han oppmerksomhet. Har man en negativ adferd, får man gjerne ikke være med i det sosiale. Har brukt dette på mine i flere samenhenger. både i forhold til slåing,biting og urolige barn ved måltider.Tok en liten stund men det funket. Forstår hva du mener det eeeer slitsomt mens det står på.Men ser på mine venninders barn at de har samme tendensen så det er nok alderen ja.Å ikke mor som har feilet, slik vi mødre har en lett for og tro. Stå på krava mor,det går over :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...