Gå til innhold

Når er det for seint å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når synes du det er for seint for kvinner å bli gravide og få barn? 

Anonymkode: f2628...5bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom kvinner flest sliter med å bli gravide fra et sted mellom 35 og 40 sier det vel seg litt selv. 

Anonymkode: b6342...55b

• Liker 4
Skrevet

Når du ikke kan få barn lenger

Anonymkode: dfb9b...fe7

• Liker 11
Skrevet

Jeg har hatt et mål om å få barn før 30, og nå som jeg er 26 stresser jeg kjempemye :( Gikk inn i tråden i håp om svar som kan gjøre meg mindre stressa:edie:  :phaedra: 

• Liker 3
Skrevet

Jeg var 36. Noen synes kanskje det er for sent, andre passe. For meg var det perfekt!:)

for sent, rent teknisk, eller hva jeg skal si: når kvinnen ikke har eggløsning lengre. 

Jeg kjenner  unge mødre, og godt voksne mammaer med små barn (typ 45+) alle er flotte mammaer!:)

Anonymkode: 8dfb9...80e

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg har hatt et mål om å få barn før 30, og nå som jeg er 26 stresser jeg kjempemye :( Gikk inn i tråden i håp om svar som kan gjøre meg mindre stressa:edie:  :phaedra: 

Det burde da gå, om du er i ett forhold. Vi var slitere med nummer en, mens nummer to satt på første forsøk

Skrevet

Det syntes jeg egentlig er opp til hver enkelt å vurdere. 

• Liker 2
Skrevet

For meg personlig ønsket jeg helst ikke barn etter 35 år, og fikk vårt tredje og siste når jeg var 34 år, så fornøyd med det..

men, hadde jeg slitt med å bli gravid og plutselig endt opp med å være f.eks 37 år, så hadde jeg ikke syns det gjorde noe.

"for gammel"?? Over 43 år? Eller noe i nærheten..

Skrevet

Jeg har alltid sagt at hvis jeg ikke har blitt mamma før jeg er 30, får det bare være med hele barnegreia. Men det er MEG og hva jeg vil og hva som passer meg. Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om. Er 25 nå og 23 uker på vei. Passer oss perfekt :)  Jeg hadde sikkert tenkt annerledes hvis jeg møtte drømmemannen når jeg var 29.

Men jeg synes likevel at når kroppen streiker, da er man for gammel. Synes ikke noe om å bruke store mengder penger, energi og ressurser på å få barn når man er 40 og har mistet eggløsningen liksom. 

Anonymkode: 210f2...c35

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg fikk første da jeg var 33, er gravid med tredjemann som 37-åring. Stress er selvvalgt og selvpålagt og hjelper lite på å få barn. 

Anonymkode: 84014...060

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid sagt at hvis jeg ikke har blitt mamma før jeg er 30, får det bare være med hele barnegreia. Men det er MEG og hva jeg vil og hva som passer meg. Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om. Er 25 nå og 23 uker på vei. Passer oss perfekt :)  Jeg hadde sikkert tenkt annerledes hvis jeg møtte drømmemannen når jeg var 29.

Men jeg synes likevel at når kroppen streiker, da er man for gammel. Synes ikke noe om å bruke store mengder penger, energi og ressurser på å få barn når man er 40 og har mistet eggløsningen liksom. 

Det er de færreste kvinner som havner i overgangsalderen når de er førti til info. Mister du eggløsningen kan ikke en eneste ressurs i Norge hjelpe deg med barn siden man trenger ett egg for å lage ett menneske.

Også til tema, så lenge man kan få barn. Det er folks eget valg synes jeg. 

Anonymkode: c2afa...337

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Det burde da gå, om du er i ett forhold. Vi var slitere med nummer en, mens nummer to satt på første forsøk

Er i et forhold, men er litt skeptisk på om han blir min utkårede siden han ikke er så flink med verken barn eller ansvar :P 

Skrevet
9 minutter siden, Tibbie skrev:

Er i et forhold, men er litt skeptisk på om han blir min utkårede siden han ikke er så flink med verken barn eller ansvar :P 

Det kan vokse på han😉 Jeg har troa på at du får det til😊

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Det kan vokse på han😉 Jeg har troa på at du får det til😊

Takk for gode ord :rodmer:

Skrevet
20 minutter siden, Tibbie skrev:

Takk for gode ord :rodmer:

Det med barne tekke kommer med egne barn. Min mann var håpløs med barn under 6 år intill vi fikk vår første, som er 2.5 nå. Og han er virkelig kjempe flink med gutten vår. Jeg tror det handler om å få delta ofte og det p bli trygg i rollen. Så den delen ville jeg ikke tenkt så mye på❤️

Skrevet
Akkurat nå, Minlillelykke skrev:

Det med barne tekke kommer med egne barn. Min mann var håpløs med barn under 6 år intill vi fikk vår første, som er 2.5 nå. Og han er virkelig kjempe flink med gutten vår. Jeg tror det handler om å få delta ofte og det p bli trygg i rollen. Så den delen ville jeg ikke tenkt så mye på❤️

Han har allerede et barn, og jeg synes ikke at han er så veldig flink med det. Han overlater all ansvar til moren. Selv da de var sammen, følte hun seg som alenemamma. Jeg er litt redd for at det skal skje meg også.

Sånn kan det gå når fornuft og kjærlighet kjemper mot hverandre.

Skrevet
Akkurat nå, Minlillelykke skrev:

Ansvar kan læres, men det er da lurt å starte meddet nå. Som jeg skrev, det kan vokse på han. Jeg skal innrømme at jeg ikke var særlig ansvarlig før jeg fikk barn selv, det har endret seg drastisk. Fra å være uansvarlig, distre og glemsk har jeg blitt bpde organisert, ryddig og ansvarlig. Aldri en regning om får gå til forfall, alltid sunn og god mat i hus. Så det er faktisk mulig, men det må øves på. Spm mye annet😊

Kanskje ikke så lurt å teste denne teorien på et uskyldig barn? 

"Hvirfor fikk du barn med den uansvarlige dusten?"

"Trodde kanskje han ble ansvarlig av det. My bad! Nå må barnet bo i koffert".

Tro det eller ei, det er MANGE uansvarlige foreldre der ute som aldri skulle hatt barn. Ansvarligheten skal være på plass FØR barnet blir unnfanget. Uansett hvor mye akkurat DU endret deg.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at man bør tenke på at det er en grunn til at man bør få barn tidlig. Jo senere man får barn, jo større er sjansen for at barnet kan ha medfødte sykdommer. Syntes derfor at kvinner som får planlagte barn når de er bikket 40, er veldig egoistiske. De som får barn ved hjelp av kunstig befruktning fordi de er forbi overgangsalderen er regelrett uansvarlige. Så 38 er i mine øyne siste sjanse.

• Liker 2
Skrevet

Kan bare svare for meg selv, og jeg skal være ferdig før jeg er mellom 30-32.

Anonymkode: a779a...4e6

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er de færreste kvinner som havner i overgangsalderen når de er førti til info. Mister du eggløsningen kan ikke en eneste ressurs i Norge hjelpe deg med barn siden man trenger ett egg for å lage ett menneske.

Også til tema, så lenge man kan få barn. Det er folks eget valg synes jeg. 

Anonymkode: c2afa...337

Det var bare et eksempel. Jeg mener at når kroppen sier stopp, da er det for sent. Uansett årsak til at kroppen nekter - med mindre man er 25 med pcos da eller sånt. Da mener jeg man skal få hjelp. Men når man bevisst drøyer det så lenge at man ikke kan naturlig lenger, det blir noe annet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...