Gå til innhold

Akkurat startet i ny jobb, og funnet ut at jeg er gravid. Hva vil de andre tenke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat startet i en ny jobb, og i går testet jeg positivt på graviditetstest. Egentlig er jeg overlykkelig for jeg og mannen har prøvd å få barn i over 14 måneder, og vi skulle nå videre med prøverrørsbehandling med tilhørende lapraskopi, 3 måneder på hormonsprøyter og alt hva det medfører. 

Likevel er jeg redd hva andre på jobben vil tenke. De vet jo ikke hvor lenge vi faktisk har prøvd å få barn, og det kan lett se ut som at "nå har jeg fått fast jobb, så nå kan jeg få en unge". Jeg runder snart 31 år, og er jo derfor i en alder hvor det er forventet at det skjer. Samtidig jobber jeg i en bedrift som er veldig karriereorientert. Uff, hva tror dere? 

Anonymkode: 371fc...a5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen vil nok tenke sånn ja, men drit i dem. Det er ikke deres business og det vil kun påvirke dem når du er ute i svangerskapspermisjon. Den permisjonen hadde kommet før eller siden uansett. Jeg syns ikke du skal si noe før du har passert 3 mnd (da er det jo mindre risikofylt) og så forklarer du situasjonen din. 

Anonymkode: 02318...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...