Gå til innhold

Thailand

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Reiser til Thailand om en uke!! Gleder meg veeldig masse!!!!

Men turen ble bestilt på sparket, så vi har ikke fått tid til noen planlegging eller forberedelser.....

Er det noen som har noen siste gode råd, steder å besøke, ting å kjøpe osv osv.....????

Vi er to venniner på 21 år og vi skal være borte i over en månde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre hvor mye dere betaler for turen (fly eller fly+bo)?

Ei venninne av meg drar også til Thailand om ei ukes tid, og prøver å få tak i noen billige siste liten billetter. Men det virker som det er rådyrt uansett !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp Phuket! -Trist sted med mye prostitusjon, høye priser og altfor mange turister.

Vi hadde bare to uker da vi var der for et år siden, men rakk altså over Phuket, Kho Yao (liten øy uten en eneste turist) og Krabi (laidback sted med lavere priser enn Phuket, og gode muligheter for diverse utflukter).

Prøv snorkling/dykking, besøk klostere, spis den helt vidunderlige maten, drikk Chang-øl, smil tilbake til alle menneskene som smiler til deg (thailendere kalles for det smilende folk!) og kos dere!

(NB! Husk solfaktor!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at:

Av ting man bør kjøpe kan jeg spesielt nevne stoff (tøy og ikke narkotika altså!), hvis man liker å sy klær. Var i noen stoff-butikker og de hadde så vanvittig bra utvalg i billige stoffer.

En annen ting er selvfølgelig å gå til en skredder og få sydd en selskapskjole. Jeg kjøpte en nydelig, syrin-farget,sid kjole i thai-silke, spesialtipasset til meg til 400 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en gang i Thailand, og reiser GJERNE tilbake dit!

Vi bodde 10 dager på et sjarmerende sted som heter Cha Am, ikke så langt fra Hua Hin og 4 dager i Bangkok.

Likte oss absolutt best i Cha Am, der var det rolig, ikke altfor mange turister og framfor alt; billig. Brus og øl på stranda kosta vel 2 kr.

Det var billig å ta taxi inn til Hua Hin som er et litt større sted med mere butikker, restauranter og marked hver kveld.

I Bangkok var det mest slitsomt, masse trafikk, bråk, kaos, forurensning, mye prostitusjon...Men Grand Palace var kjempeflott. Greit med et par dager i Bangkok, men vi orka ikke så mange.

Vi var også på Floating Market, forskjellige båtturer (spennende, fikk se hvordan mange levde der nede. Fattige, men utrolig blide og vennlige.),

red på elefanter og var på broen over Kwai.

Synes Thailand var helt topp, mer vennlige og serviceinnstilte mennesker skal man lete lenge etter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Tailand for tre år siden. Ei uke i Bankok, ei uke på Koh Samui, og ei uke i nord. Den ene uka i nord var det mest fantastiske jeg har vært med på!!! Det var et kultursjokk uten like, masse å se og oppleve, og veldig billig i forhold til de andre stedene... Skal tilbake en dag :-)

Ellers har jeg også hørt at Puket ikke er noe særlig. Kan anbefale Koh Samui, ei lita sydhavsøy som enda (-99) ikke var så utpreget turistplass... Deilig... Lange hvite strender og turkis hav...

God tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...