Gå til innhold

Mye kroppsfett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har gått ned 10 kg i de siste månedene, og ligger nå på 55kg, men er ikke fornøyd. Jeg har fortsatt ganske mye fett på kroppen min, som jeg gjerne vil ha bort. Går jeg ned 5 kg, havner jeg i undervekt. Hva kan jeg gjøre for å redusere kroppsfett? 

Anonymkode: 43272...a30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å svare på dette spørsmålet når du ikke sier noe om kjønn, alder, høyde, treningsmengde - og type. Men jeg tror man generelt kan si at man ikke kan ha MYE fett når man veier 55 kg.

Anonymkode: 0f62d...714

• Liker 3
Skrevet

TS og AB over her - trener dere/er i fysisk aktivitet? 

• Liker 1
Skrevet

Tren hard styrke, og spis nok mat.

Anonymkode: 3af5d...a2e

• Liker 2
Skrevet

Jeg antar at dere er kvinner og hvis dere mener at dere har mye kroppsfett med tanke på hva dere oppgir som vekt og høyde, så tyder det på at dere har et rimelig forvrengt kroppsbilde. Sunne, friske kvinner har kroppsfett og ser ikke ut som avmagrede tenåringsgutter!

• Liker 4
Skrevet

Det du skal gjøre, er å bruke noen måneder på å bygge muskler ved å trene styrke. Da går du noen kg opp i vekt. Spis godt for å klare dette, du må ha kalorioverskudd. Dette er bra også mentalt, fordi du slipper tak i den usunne fokuseringen på at du skal spise lite og slanke deg, som kan lede til spiseforstyrrelse. Samtidig viser du kroppen at den har mer enn nok mat igjen, og den øker forbrenningen til normalen. Når du har stabilisert deg her, kan du ta av de siste kiloene som skal til, men pass på å gå rolig til verks, ellers mister du bare muskler igjen, med resultat tynn, men mye underhudsfett.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg med høyde og vekt kombinasjon.

Ann Christin, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...