Gå til innhold

texmex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som så mange andre pleier vi å ha taco på fredager...men mannen min og jeg er litt lei av det men unga vil jo ha...Noen forslag til texmex som ikke er taco, enchiladas, burritos, fajita eller nachos?

Anonymkode: 48229...7c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å bytte ut kjøttdeigen og bruke noe annet som tacokrydder?

Anonymkode: 73088...374

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd å bytte ut kjøttdeigen og bruke noe annet som tacokrydder?

Anonymkode: 73088...374

Har gjort det noen ganger....

Anonymkode: 48229...7c6

Skrevet

Vi har laget karibisk taco noen ganger, som smaker ganske annerledes, mer "tropisk". Vi har kjøpt sånne små maislefser, og så har vi kylling stekt i panna med hjemmeblandet krydder (oppskrift lenger nede). Har også svarte bønner til, avokado, ost, og så en hjemmelaget frisk salsa som består av oppkuttet mango, ananas, rødløk, paprika, hvitløk, limesaft og masse fersk koriander. Nydelig. 

Man kan også erstatte kylling med kongereker om man vil ha det enda mer sprekt, men det er kanskje ikke barna så begeistret for :) 

Her er grunnoppskrift til krydderblanding for 4 personer, jeg trikser ofte litt da og kutter ned på pepper, men det finner dere ut av selv - det meste har man jo i skapet fra før:

• 2 ts paprikapulver
  • 2 ts kajennepepper
  • 2 ts salt
  • 2 ts vanlig pepper
  • 2 ts italienske urter (f.eks. pizzakrydder)
  • 1 ts brunt sukker
  • 1/2 ts chilipulver

caribbean-chicken-tacos-4.jpg

Anonymkode: 814cc...d5b

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har laget karibisk taco noen ganger, som smaker ganske annerledes, mer "tropisk". Vi har kjøpt sånne små maislefser, og så har vi kylling stekt i panna med hjemmeblandet krydder (oppskrift lenger nede). Har også svarte bønner til, avokado, ost, og så en hjemmelaget frisk salsa som består av oppkuttet mango, ananas, rødløk, paprika, hvitløk, limesaft og masse fersk koriander. Nydelig. 

Man kan også erstatte kylling med kongereker om man vil ha det enda mer sprekt, men det er kanskje ikke barna så begeistret for :) 

Her er grunnoppskrift til krydderblanding for 4 personer, jeg trikser ofte litt da og kutter ned på pepper, men det finner dere ut av selv - det meste har man jo i skapet fra før:

• 2 ts paprikapulver
  • 2 ts kajennepepper
  • 2 ts salt
  • 2 ts vanlig pepper
  • 2 ts italienske urter (f.eks. pizzakrydder)
  • 1 ts brunt sukker
  • 1/2 ts chilipulver

Norsk "karibisk" taco i så fall, du mangler endel krydder på lista di.

Anonymkode: 66949...fda

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg du skulle fortalt oss hva som mangler, så hadde det i alle fall vært noe nytte i innlegget ditt. :) 

Anonymkode: 9b814...8fa

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du anse det som en tolkning av karibisk taco, hvis det er viktig for deg. For meg er det ikke noe mål at matretter må være 100% autentiske, men at man føler seg inspirert og at maten smaker godt. Det er ingen matretter som blir laget helt lik opprinnelsen når de krysser verdensdeler. Hvis du har en god oppskrift, må du gjerne dele.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...