AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Hatt møte med NAV om AAP og fikk se litt i papirene de har på meg og AEV. På diagnosene mine jeg fikk fra en 2 årig utredning så står de skrevet i alvorlighetsgrad. Mens i NAV papirene, skrevet av fastlege, så står "diagnose 2" som 1. Utredning : 1,2,3 NAV : 2,1,3 I mitt sykdomsbilde, så er det "Diagnose 1" som gjør at mange havner på Uføretrygd. Ikke 2.. Jeg lurer på om jeg må gjøre noe her.. er redd for at ingen legger merke til "Diagnose 1" når det ikke er tydelig nok, på at det er det jeg sliter med. Ikke "Diagnose 3" som ble mest lagt til grunn i legens skriv. Anonymkode: 01b25...e20
Angelheart2 Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Diagnose i seg selv har ingen betydning når det gjelder rett på AAP eller uføretrygd. Det er kun funksjonsnivået som har noe å si. I AEV'en din så er det den samlet arbeidsevnen din som skal bli beskrevet, uavhengig av om det er den ene eller den andre diagnosen som er øverst. Ingen havner på uføretrygd basert på en diagnose alene. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hatt møte med NAV om AAP og fikk se litt i papirene de har på meg og AEV. På diagnosene mine jeg fikk fra en 2 årig utredning så står de skrevet i alvorlighetsgrad. Mens i NAV papirene, skrevet av fastlege, så står "diagnose 2" som 1. Utredning : 1,2,3 NAV : 2,1,3 I mitt sykdomsbilde, så er det "Diagnose 1" som gjør at mange havner på Uføretrygd. Ikke 2.. Jeg lurer på om jeg må gjøre noe her.. er redd for at ingen legger merke til "Diagnose 1" når det ikke er tydelig nok, på at det er det jeg sliter med. Ikke "Diagnose 3" som ble mest lagt til grunn i legens skriv. Anonymkode: 01b25...e20 Slutt,å tenke på dette det er Nav sin måte å gjøre ting på. Anonymkode: 642f3...fba
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 TS her: Så jeg kan risikere at hele systemet fokuserer på at jeg har en "mindre alvorlig sykdom som kan bli bedre", mens "hoved sykdomen er nesten umulig å gjøre noe med", så bør jeg ikke reagere? Da risikerer jeg jo og bli sett på en som kan bli bedre om "et par måneder med medisinering", mens jeg faktisk trenger årevis med hjelp. Anonymkode: 01b25...e20
GammelKaktus Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 Men det er jo uansett arbeidsevnen og ikke diagnosen som har noe å si. De fleste må jo ut i praksis for å sjekke ut om de har noe restarbeidsevne, ingen som går rett til uføretrygd pga. en diagnose i våre dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå