Ayesh Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Hei Når det gjelder Marvelon tabletter så står det noe om 21 tabletter og 28 tabletter. jeg skjønner ingen ting. hvem er det som tar 21 tabletter og hvem er det som trenger å ta 28 tabletter? de som tar 21 tabletter får de mensen rett etter det ? DVS etter 23-24 dager får de mensen ? og de som tar 28 tabletter de får mensen etter 30-31 dager? Kan noen hjelpe meg?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Forskjellen er vel bare at 28 tablettene har en uke med sukkerpiller uten virkestoffer, mens med 21 tablettene så tar man heller pillefri uke. Det er ingen egentlig forskjell. Man får blødning etter tre uker, enten i løpet av den pillefrie uken, eller uken med sukkerpiller (som i praksis blir det samme). Mange synes det er lettere med 28 tabletter, så går man bare fra brett til brett uten å måtte ta pause fra pillene. Anonymkode: c7f77...b69
Ayesh Skrevet 19. september 2017 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen er vel bare at 28 tablettene har en uke med sukkerpiller uten virkestoffer, mens med 21 tablettene så tar man heller pillefri uke. Det er ingen egentlig forskjell. Man får blødning etter tre uker, enten i løpet av den pillefrie uken, eller uken med sukkerpiller (som i praksis blir det samme). Mange synes det er lettere med 28 tabletter, så går man bare fra brett til brett uten å måtte ta pause fra pillene. Anonymkode: c7f77...b69 Takk for svaret. Hvis heg starter marvelon for eks. 1 oktober. jeg går på piller til 21 okt og vil da få mensen rundt 23-24 oktober? Stemmer det? (tenker å droppe sukkerpiller)
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Ayesh skrev: Takk for svaret. Hvis heg starter marvelon for eks. 1 oktober. jeg går på piller til 21 okt og vil da få mensen rundt 23-24 oktober? Stemmer det? (tenker å droppe sukkerpiller) Ja, de fleste får en blødning noen dager etter siste virksomme pille, så det høres riktig ut. Anonymkode: c7f77...b69
Ayesh Skrevet 19. september 2017 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, de fleste får en blødning noen dager etter siste virksomme pille, så det høres riktig ut. Anonymkode: c7f77...b69 Tusen takk :-)
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #6 Skrevet 9. oktober 2017 På Tuesday, September 19, 2017 den 10.46, Ayesh skrev: Hei Når det gjelder Marvelon tabletter så står det noe om 21 tabletter og 28 tabletter. jeg skjønner ingen ting. hvem er det som tar 21 tabletter og hvem er det som trenger å ta 28 tabletter? de som tar 21 tabletter får de mensen rett etter det ? DVS etter 23-24 dager får de mensen ? og de som tar 28 tabletter de får mensen etter 30-31 dager? Kan noen hjelpe meg? 7 sukkerpiller er på Marvelon 28 fordi noen trenger å ta pillen til samme tid hver dag for å unngå å glemme å ta pillene. De som klarer å huske pillene og ikke trenger en pille i de pillefrien ukene får 21 pillers pakker. De aktive pillene er akkurat like enten det er 21 eller 28 pillers pakker. Anonymkode: a6854...616
Ayesh Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: 7 sukkerpiller er på Marvelon 28 fordi noen trenger å ta pillen til samme tid hver dag for å unngå å glemme å ta pillene. De som klarer å huske pillene og ikke trenger en pille i de pillefrien ukene får 21 pillers pakker. De aktive pillene er akkurat like enten det er 21 eller 28 pillers pakker. Anonymkode: a6854...616 Takk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå