Gå til innhold

Folk som bruker laaaang tid på å svare på invitasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har sendt melding til en bekjent/ kompis (ikke så nære venner,men vi er begge barnløse par i samme alder)om vi skal finne på noe i helgen.Dette er nå mange dager siden og han fikk aldri noe svar.Min mann sier denne bekjente alltid er treg med å svare,derfor lot vi det gå noen flere dager før jeg oppfordret han til å "purre".Da fikk han tilbakemelding fra den bekjente om at hans kjæreste skulle prøve finne ut om det passet å møtes....Vi har ikke hørt noe etter det.

Kan vi bare gå ut i fra at de ikke er så interessert i å treffes?

Anonymkode: 3bcab...379

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten har de noe problemer som de ikke ønsker dele, eller så prøver de å avvise ved å ignorere. Er ikke så mye annet man kan gjøre enn å droppe å sende melding til dem til de tar kontakt selv

Anonymkode: d0e01...482

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ikke godt å vite, kanskje de ikke vil ha kontakt, men velger å ikke si noe, redd for å såre dere? Jeg hadde bare latt det ligge. 

Skrevet

Tenker litt det samme som dere skriver.Min mann mente at har de ikke svart innen i morgen,så kan vi bare legge andre planer. Jeg synes dette høres greit ut,men hvis de da mot alle odds svarer en av dagene etterpå,blir det jo på en måte vi som er teite og avlyser?Eller der dette greit?

Skrevet

Beskrivelsen av venneparet høres omtrent ut som oss. Jeg må derfor forsikre deg om at det ikke trenger å ligge noe vond vilje bak tregheten. 
Det av vi bruker lang tid på å svare har flere årsaker:
1. Helsemessige utfordringer der energinivået går opp og ned i perioder. Man kan ikke alltid planlegge om man er i form langt fram i tid.
2. Vi har begge en del ting å gjøre på hver vår kant med hobbyer og interesser i helgene, og må forsikre oss om at begge ikke har andre avtaler.
3. Det hender seg at vi tenker at «Dette må vi huske å svare på, men det må gjøres senere» og så blir det helt glemt.
4. Det er ikke alle vennepar vi har som vi begge liker like godt, det skal ærlig innrømmes. Regner med at andre ser slik på oss, også, bare så det er sagt. Ingen er forpliktet til å like alle personer like mye. I slike tilfeller hender det at vi utsetter avgjørelsen litt. Dette er den sjeldneste årsaken for vår del, men det skjer av og til. 

Anonymkode: 59e27...777

• Liker 3
Skrevet

Om de ikke svarer, er dere helt fritt til å avtale andre ting. Det er ikke slik at når man har invitert, og motparten ikke svarer innen rimelig tid, så får man ikke planlegge noe annet. 

Planlegg som dere vil, og si ifra at nå har dere planlagt noe annet siden dere ikke fikk svar. 

Det kan være flere grunner til at man ikke svarer, men da bør man si ifra at man trenger tid til å tenke på det. Har man en travel plan, unger, sykdom, så kan det være vanskelig å love noe over en uke frem i tid. Men da sier man fra om det, og ber om betenkningstid, mens de som da inviterte er frie til å legge andre planer. 

Anonymkode: 87bcf...b25

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vært dere hadde jeg lagt andre planer. Ikke hold av helga til noen som ikke gidder å svare en gang.

Anonymkode: 2439b...b91

• Liker 1
Skrevet

Det andre paret virker som de enten er av typen som ser an og velger det de syns er kjekkest i siste øyeblikk eller kjedelige og passive. Uansett: hadde ikke giddet sånne folk, på den måten der skjer det ingenting og dere ender opp hjemme. 

Anonymkode: e79a9...dfa

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker litt det samme som dere skriver.Min mann mente at har de ikke svart innen i morgen,så kan vi bare legge andre planer. Jeg synes dette høres greit ut,men hvis de da mot alle odds svarer en av dagene etterpå,blir det jo på en måte vi som er teite og avlyser?Eller der dette greit?

Jeg synes det er greit. Slitsomt med folk som enten er utrolig tafatte eller som bare vil sjekke om de får noen bedre tilbud før de svarer. Innimellom så kan det oppstå situasjoner som gjør at man ikke får svart innen rimelig tid, men det er tydeligvis ikke saken her.

Selv mistet jeg et jobboppdrag en gang, fordi jeg skulle sjekke ut noen greier før jeg takket ja. You snooze you lose 😄

Anonymkode: 08b8f...4f4

• Liker 1
Skrevet

Vi har et vennepar som er sånn. De kan velge å ikke svare eller si nei takk i siste liten. 

Men vi lar det bare ligge. Regner med de ikke vil, eller kanskje har problemer seg imellom. Vi føler ikke behov for å spørre! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...