Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #1 Skrevet 18. januar 2005 Hei! Jeg har blå øyne, med litt grønt i. Lurer på hva slags øyenskygge jeg skal bruke for å fremheve det grønne mest mulig? På forhånd takk for svar!
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #2 Skrevet 18. januar 2005 Jeg har grønnskjær i øynene, og liker godt lilla øyenskygger. Synes det fremhever det grønne godt Prøv deg frem med lilla-, plomme- og rosatoner. Det er moderne nå, så det er lett å få tak i. Jeg bruker også lilla kajal under øynene, liker den vannfaste fra Clarins.
ivanka Skrevet 18. januar 2005 #3 Skrevet 18. januar 2005 du kan bruke lilla hvis du kler det, du kan bruke gylne farger, nøytrale brunfarger, grått eller svart. det kommer an på hvilken grønntone øynene dine har og hvilken tone hud og hår har hva som passer best. hvor mørke/intense/mettede farger du bør bruke er avhengig av hvor mørk eller lys du er selv. det er mulig å fremheve grønne øyne med øyensminke i grønntoner, MEN det er en utfordring å finne akkurat riktig tone (mye lettere å finne kontrastfarger) så du ikke ender opp med å se oversminket ut eller at alt folk ser er øyenskyggen, ikke øyenfargen. den enkleste måten å fremheve øyenfargen er med en overdel som matcher og øyensminke som skaper kontrast.
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #4 Skrevet 18. januar 2005 Lilla er lekkert til veldig mange syns jeg, men det gjelder selvsagt å finne en nyanse man kler Rødt og grønt er komplimentærfarger, altså mest ulik hverandre, så jeg antar at rødt vil trekke fram det grønne. Tviler på at rød skygge vil være så kledelig, men altså farger som har noe rødt i seg, som lilla. Kanskje oransje, hvis man kler det? Er ikke sikker altså.. men foreslår at du kjøper noen rimelige skygger, feks H&M sitt eget merke, og prøver i vei Cubus har et eget merke som er ganske rimelig (inc?), og Kappahl har også et, men det husker jeg ikke navnet på.
Gjest miau Skrevet 18. januar 2005 #5 Skrevet 18. januar 2005 Farger med rødt/cerise i fremhever det grønne i øynene dine. Jo rødere jo sterkere kontrast (komplimentær-kontrast).
Heidipia:) Skrevet 18. januar 2005 #6 Skrevet 18. januar 2005 Jeg har også blå øyner med en del grønt i, bruker som regel forskjellige brune nyanser. en lys kobberfarget øyenskygge får faktisk godt frem det grønne i øynene dine
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2005 #7 Skrevet 18. januar 2005 Jeg har også øyne som har litt grønt i seg, og lilla eller cerise i kombinasjon med svart kajal og liner funker bra. Eller en mørk, kald lillaaktig bruntone.
Arkana Skrevet 19. januar 2005 #8 Skrevet 19. januar 2005 Jeg har grønne øyne og bruker lilla og rødt (ja, rødt er faktisk veldig flott som øyenskygge!).
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #9 Skrevet 19. januar 2005 Jeg har grønne øyne og bruker lilla og rødt (ja' date= rødt er faktisk veldig flott som øyenskygge!). Ja, det kan være fint Et tips: bruk rouge som øyenskygge.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #10 Skrevet 19. januar 2005 Arkana, hvilken rød øyenskygge bruker du? Jeg har lett etter en øyenskygge i en plommefarge som går mot rødt.
Arkana Skrevet 19. januar 2005 #11 Skrevet 19. januar 2005 Arkana' date=' hvilken rød øyenskygge bruker du? Jeg har lett etter en øyenskygge i en plommefarge som går mot rødt.[/quote'] Det varierer. Akkurat nå bruker jeg L'Oreal nr 208 (to farger i samme boks, rose prune/pink plum). Jeg hadde aldri trodd den kledte meg, for den lyseste fargen er ganske kald, og jeg kler best varme farger (brunette, varm hud, grønne øyne), men den er veldig fin og får virkelig fram øyenfargen.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #12 Skrevet 19. januar 2005 Takk Arkane. Da skal jeg sjekke ut L'oreal i morgen. kanskje like greit å invistere i noen rimelige skygger i en slik farge siden jeg ikke aner om jeg vil kle det Er nemlig lys i både hud og hår, så mulig rødtoner blir litt for dramatisk selv om det er flott til litt grønnlige øyne :-?
Arkana Skrevet 19. januar 2005 #13 Skrevet 19. januar 2005 Ja, jeg kjøper noen relativt billige først, og er jeg veldig fornøyd prøver jeg å finne samme fargen i et bedre merke. Men jeg er veldig fornøyd med L'Oreal faktisk, sitter bra.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #14 Skrevet 19. januar 2005 Det meste sitter bra med litt primer fra art deco.. Men jeg har sett på en nydelig plommefarget skygge fra Nina Ricci. Relativ mørk og mot rødt. Har lyst på den,men vel dyr hvis jeg bare skal teste hvordan fargen blir på. Hvis rødt er min farge, skal jeg absolutt vurdere den. Liker godt Nina Ricci øyenskygger.
Elbereth Skrevet 20. januar 2005 #15 Skrevet 20. januar 2005 Jeg har blå øyne med litt grønt i. Bruker jeg rosa, lilla eller blå øyenskygger fremheves det grønne veldig. Bruker jeg grønne eller brune/gylne øyeskygger blir øynene knallblå. Tror det varierer med hvilke øyne du har. Prøv deg fram med de tipsene du har fått her.
Heidipia:) Skrevet 20. januar 2005 #16 Skrevet 20. januar 2005 Jeg har blå øyne med litt grønt i. Bruker jeg rosa' date=' lilla eller blå øyenskygger fremheves det grønne veldig. Bruker jeg grønne eller brune/gylne øyeskygger blir øynene knallblå. Tror det varierer med hvilke øyne du har. Prøv deg fram med de tipsene du har fått her.[/quote'] kommer også helt an på hvilken form øynene dine har, hvordan de sitter i forhold til øyenbryn osv... så er nok smart og prøve seg frem, en ting som er fint på en person, trenger ikke være det på en annen person igjen....
Gjest Virvel Skrevet 25. januar 2005 #17 Skrevet 25. januar 2005 den enkleste måten å fremheve øyenfargen er med en overdel som matcher og øyensminke som skaper kontrast. Jeg har blågrønne øyne og har funnet ut at den beste måten å fremheve det grønne på, er med en lys turkis topp/genser og lilla øyenskygge (kjølig lillafarge, jeg kler ikke varme farger for alt i verden).
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 25. januar 2005 #18 Skrevet 25. januar 2005 Plummefarget er penest til meg, og jeg har grönne öyne. Lys varm rosa og grönn kajal funker også. Men lilla/plumme er best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå