AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Hva slags drikkekopp/flaske er passende for en 2-åring i barnehagen? Hjemme bruker hun vanlig kopp men trenger litt hjelp og det blir litt mye søl. Har fått beskjed av barnehagen at hun trenger en drikkeflaske/kopp men er hun for stor til en sånn med tut på eller? Anonymkode: e4fb1...052
Minlillelykke Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Vi bruker contiga sin til vår 2 åring. Veldig fornøyd med den.
Vera Vinge Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Men er ikke dette litt rart av barnehagen? I vår barnehage drikker nesten alle av vanlig kopp, og de er opptatt av at barna skal lære seg vanlige ferdigheter. Som å drikke av kopp. Det er jo bare øving som skal til? Men hvis de insisterer, ville jeg kjøpt flaske, så dere får brukt den senere også. Jeg syns personlig en 2-åring er litt stor for tutekopp, som jeg oppfatter som babyutstyr.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Min brukte sånn fra Avent med sugerør på den alderen. Evt vanlig tutekopp. Det gjør ingenting om man bruker tutekopp når det er greit å unngå søl, så lenge man også tilbyr mulighet til å øve på vanlig glass/kopp. Anonymkode: 037df...de1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 Kjøp en flaske som kan lukkes slik at den ikke lekker, slik at den kan brukes på tur. Den bør helst være laget slik at tuten kan dekkes over, av hygieniske årsaker. Siden hun nå er toåring er det sannsynlig at hun kommer til å dra på tur etterhvert, og da er det veldig mye greiere for barnehagen om barna har flasker. Kopp blir lett søl når barna sitter på bakken uten noe bra sted å sette koppen, så barna blir lett både tørste og frustrerte. Det var ihvertfall slik med mine da de var så små. Anonymkode: 87565...c7f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 Regner med det er en flaske/kopp til å drikke av utenom måltidene de ønsker? En vanlig flaske barnet klarer å drikke av. Husk å skrive navn på/navnelapp. Og taden med hjem og vask den regelmessig- OG husk å ta den tilbake til bhg😁🙈 Hilsen førskolelærer Anonymkode: ab122...53d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 Sportsflaskene fra Tupperware med uttrekkstut er helt supre. Anonymkode: 33be7...7bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå