Gå til innhold

Be om fysioterapi??

Fremhevede innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Har hatt vonde skuldre/nakke/rygg i maaange år. Gikk til fysioterapaut for ca 7 år siden og det hjalp. Men nå er det verre enn noen gang, men jeg er liksom "vant" til å ha vondt!

Imorgen skal jeg til legen for noe annet, og lurte på om jeg skulle be om henvisning til fysioteraput igjen.

HVA burde jeg si??? Er det vanlig med henvisning pga diffuse plager?? (aldri vært sykemeldt eller lignende pga de plagene, trener jevnlig (vel..) noe som hjelper til en viss grad)

Føler meg alltid så sytete og klagete når jeg kommer med sånne forespørsler..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Synes du bare skal si det som det er jeg! Si at du har forsøkt med fysio før og at dette hjelper. Da får du helt sikkert henvisning!

:-)

Pam

Skrevet

Enig med Pamella - si det som det er.

For at legen skal skjønne hvordan det er må du fortelle han det, det er ikke "syting og klaging". Du vil sikkert få henvisning til fysioterapeut.

Du kan jo også be om råd til øvelser for forebygging hos fysioterapeuten - som du kan gjøre selv når du evt. er ferdigbehandlet.

Gjest StoreSky
Skrevet

Fikk henvisning.. Tror hun var litt oppgitt over at jeg har venter i 7 år... Jaja! Nå gjelder det bare å finne en passende fysioteraput!

ps. hva er vanlig pris når man har henvisning fra lege?

Skrevet
Fikk henvisning.. Tror hun var litt oppgitt over at jeg har venter i 7 år... Jaja! Nå gjelder det bare å finne en passende fysioteraput!

ps. hva er vanlig pris når man har henvisning fra lege?

Det er gratis! Iallefall er det vanlig at man får 12 behandlingstimer gratis. Dersom du skal til manuell terapeut må du betale tror jeg.

Jeg går til fysioterapeut 3 ganger i uken, postoperativt, har operert kneet og får behandling 3 ganger i uken i 6 mnd. helt gratis. Veldig bra!

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Hei.

Jeg går regelmessig til behandling hos fysio/manuelltrapaut pga. en bilulykke og betaler 210 kr pr. time. Betalte 250 for den første timen. Tror det er normalpris for de som har refusjonsordning

Jeg får heldigvis pengene tilbake av forsikringsselskapet, men ellers må du nok regne med å betale det selv ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...