AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Jeg regner meg selv som en svært empatisk person. Jeg forstår lett hvordan andre føler seg, og jeg setter meg selv i den samme situasjonen og føler ofte dermed på samme smerte. Ofte må jeg la være å se, høre eller være borti ting som trigger dette. Når jeg har vært på steder med mange folk har jeg fått inntrykk av at mange av dem sliter. Mange ganger vet jeg ikke med hva, men jeg vet at det er noe. Jeg merker dette. Noen ganger gjør det at jeg blir slått ut. Jeg blir sliten av å analysere, og jeg føler med dem uten å vite hva de går gjennom. Nyheter er vanskelige å se på. Når jeg snakker med folk som har det vanskelig sitter jeg igjen med følelsen av at jeg er ansvarlig for andres følelser, men føler meg for maktesløs til å hjelpe. Jeg blir dratt med i sorgen til andre og jeg klarer ikke regulere dette noe godt. Noe som gjør at jeg må holde meg unna mennesker jeg opplever ustabile (ikke fordi jeg har noe imot dem, men fordi følelsene blir forsterket. Det gjør så vondt å ikke kunne fjerne andres smerte). Tidligere har jeg også hatt følelsen av at det er siste gang jeg kom til å se en person (og personen døde etter noen dager). Andre ganger har jeg visst at det kom en trist nyhet på stemningen til personene (hvis noen har dødd har jeg visst det før mamma har åpnet munnen for å si det). Andre ganger, som idag, har jeg fått følelsen av at en person sliter med noe konkret men uten å kjenne personen. Jeg lurer på om det er flere i denne situasjonen? Som ikke klarer å distansere seg fra andres smerte, men som føler den som sin egen? Anonymkode: 912b0...1ae
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Tar jeg feil hvis jeg tolker psíquica med å være synsk? Kjenner meg igjen i impatía-delen. Men er ikke synsk Anonymkode: d53bc...b81
Gjest Esperanza98 Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar jeg feil hvis jeg tolker psíquica med å være synsk? Kjenner meg igjen i impatía-delen. Men er ikke synsk Anonymkode: d53bc...b81 Jeg er usikker faktisk. På en måte kanskje. Det er mer som en ferdighet som enkelte mennesker har der de kan føle at mennesker har det vanskelig og selv kjenne på samme smerte når de forklarer det. Disse personene blir ofte slitne av å være sammen med andre fordi de fanger opp signaler andre ikke ser. For en stund siden var jeg på en leir, og da jeg så en person visste jeg at denne var syk. Kort tid etterpå fikk jeg vite at personen hadde diagnosen schizofreni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå