AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Hei. Idag var jeg på er sted hvor det er mennesker som har utfordringer av forskjellige slag. Jeg traff ei dame, og noe på innsida meg sa at hun var bipolar. Jeg er fullstendig klar over at det høres helt sinnsykt ut å si, men jeg får det ikke ut av hodet. Hun oppførte seg normalt. Og jeg kjenner henne ikke. Vekslet omtrent ikke et eneste ord med henne, og jeg vet ikke hva hun heter en gang. Synes det var veldig merkelig! Noen som har opplevd å føle på seg hvordan noen har det eller hva de sliter med uten å ane noe som helst om personen? Eller er jeg helt gal? Tilslutt er det verdt å si at jeg ikke har noe imot mennesker som har denne diagnosen. Jeg mener ikke å dømme henne i det hele tatt. Hun virket som en god person. Anonymkode: 5c8cc...8bb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Forhåndsdømming heter det. Har også sitter på venteværelset hos psykologen og fått det for meg et par ganger hva den andre sliter med. Anonymkode: 9afa1...499 1
Testosteron Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Jeg har opplevd lignende ting, så hvis du er gal, så er også jeg gal
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, Testosteron skrev: Jeg har opplevd lignende ting, så hvis du er gal, så er også jeg gal Prøvde du å finne ut om det du følte var sant? Jeg spurte ei venninne som hadde vært på samme sted og hun sa at hun ikke hadde peiling. Jeg svarte at det i grunn hadde vært skummelt om jeg hadde rett i dette. Og hun svarte: "Ja, du er hvertfall en menneskekjenner" Anonymkode: 5c8cc...8bb
Testosteron Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Prøvde du å finne ut om det du følte var sant? Anonymkode: 5c8cc...8bb Ja. Det stemte
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, Testosteron skrev: Ja. Det stemte Egt utrolig creepy. Men jeg pleier å si at det er mange situasjoner jeg ikke har gått gjennom, men psykisk sett har jeg følt på det meste. Jeg merker det vel på sinnsstemningen til folk og relaterer signalene til mine egne følelser. Skummelt! Anonymkode: 5c8cc...8bb
Testosteron Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Egt utrolig creepy. Skummelt! Anonymkode: 5c8cc...8bb Jeg syns ikke det
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, Testosteron skrev: Jeg syns ikke det Hvorfor ikke? Anonymkode: 5c8cc...8bb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #9 Skrevet 18. september 2017 Jeg tror mennesker som bare gjetter på måfå ofte tar feil av folk. Det du må se på for å forstå dem er kroppsspråket og hva de sier mellom linjene. Dette tar tid. Anonymkode: d09c6...86a
vaarinn Skrevet 18. september 2017 #10 Skrevet 18. september 2017 Jeg har opplevd flere ganger når jeg har møtt nye bekjente at jeg får en følelse av sinnsstemningen deres den siste tiden. Om de har det bra eller ikke. 2 av gangene har jeg snakket med de og spurt ganske direkte. Begge gangene stemte følelsene jeg hadde.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #11 Skrevet 18. september 2017 Jeg hadde en annen opplevelse for noen år siden. Jeg hadde vært på besøk hos en person, og når vi kjørte hjem visste jeg at det var siste gang jeg kom til å se denne personen. 8 dager senere døde den. I senere tid satt jeg igjen med følelsen av skyld for å ikke ha gjort noe for å forhindre dødsfallet. Personen døde ikke brått, men av alderdom. Så jeg kunne nok ikke gjort noe for å forhindre det. Anonymkode: 5c8cc...8bb
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #13 Skrevet 19. september 2017 Dette opplever jeg stadig, bare at jeg ser liksom at den og den har udiagnostisert aspergers eller adhd. Anonymkode: 38ccb...ed0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #14 Skrevet 19. september 2017 Sånne ting kaller jeg for "brainfart". Random ting som dukker opp i hodet. Problemet med oss mennesker er at vi legger merke til de gangene det stemmer og glemmer/overser de gangene det ikke stemmer, og dermed blir troen på magefølelse/intuisjon/sjette sans osv født. For å ta et eksempel: For mange år siden var jeg på vei hjem fra jobb, og jeg fikk en plutselig innskytelse om at min bror kom til å dø i en bilulykke i dag. Jeg ble skikkelig redd og hadde en vond klump i magen hele veien hjem, jeg var helt overbevist. (Det var før mobilens tid, så kunne ikke bare ringe ham). Vel, jeg kom hjem, og min bror levde i beste velgående. Dette er jo minst 15 år siden og verken han eller andre jeg kjenner har dødd i bilulykke etter det. Anonymkode: 4afa9...fcf
Gjest NotNaomi Skrevet 19. september 2017 #15 Skrevet 19. september 2017 Hm. Bipolar og Asperger er jo det det som folk er opptatt av nå. Så ikke så rart. Lenge var det add og ad/hd. Diagnoser får ny interesse. Det jeg tror på er at en kjenner seg igjen i andre. Om en lider av noe eller ei.
Gjest Esperanza98 Skrevet 19. september 2017 #16 Skrevet 19. september 2017 Hvorfor ble denne flyttet til religion?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå