Gå til innhold

Har vi fått eit kjøligere samfunn ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Jonas G. Støre hevdet under valgkampen at vi har fått eit kjøligere samfunn under borgerlig styre,og med det   tenkte  han selvsagt ikkje på klimaendringene,men at vi  etterhvert har fått eit kjøligere samfunn oss mennesker imellom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjedde ikke på grunn av borgerlig styre.

Anonymkode: 6d317...e9e

• Liker 3
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde ikke på grunn av borgerlig styre.

Anonymkode: 6d317...e9e

Selvsagt eit  dårleg  påskudd ifra Støre og hevde det har skjedd under borgerleg styre....Det levner imdlertid ingen tvil om at vi under årene med borgerlig styre at ein har fått ein jevn økning av fattige og rike....

Skrevet

Ja vi har det 

Anonymkode: ffe7e...e1a

• Liker 2
Skrevet

Ja det har vi så absolutt. Men det startet før borgerlig styre. Men kan vel si meg enig med Støre at den borgerlige regjeringen har vel langt i fra gjort det bedre.

Skrevet

Når en sitter bak skjermen og kommuniserer med andre uten å se dem,så gjør det at en kommuniserer veldig snevert. Uten toneleie,blikk og kroppsspråk. Så en er ofte distansert fra andre. En "glemmer"at det er mennesker en kommuniserer med. Mye dritt på nettet,og tror nok det bidrar til et kjøligere samfunn. 

Ellers så bidrar Frp til å sette svake grupper opp mot hverandre,og det gjør ikke saken bedre.

Så ja,vi har fått et kjøligere samfunn,men vil ikke gi Frp skylda alene akkurat. 

Skrevet
23 minutter siden, NotNaomi skrev:

Når en sitter bak skjermen og kommuniserer med andre uten å se dem,så gjør det at en kommuniserer veldig snevert. Uten toneleie,blikk og kroppsspråk. Så en er ofte distansert fra andre.

Godt poeng. Men hvorfor er dette så utpreget på et kvinneforum som KG? Har aldri opplevd tilsvarende oppførsel andre steder.

Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Samfunnet har nok blitt mindre inkluderende med tiden, men det er ikke på grunn av den borgerlige regjeringen. Så jeg vil gi Gahr Støre delvis rett. Derimot så er påstanden om at den sittende regjeringen har skylda, rimelig blåst og ganske latterlig. Utviklingen av et kjøligere samfunn startet lenge før Erna Solberg kom til makten. Noe konkret tidspunkt er vanskelig å stadfeste, men det er en generell trend som har slått rot i fellesskapet vårt.

Skrevet
5 minutter siden, Gregor Clegane skrev:

Samfunnet har nok blitt mindre inkluderende med tiden, men det er ikke på grunn av den borgerlige regjeringen. Så jeg vil gi Gahr Støre delvis rett. Derimot så er påstanden om at den sittende regjeringen har skylda, rimelig blåst og ganske latterlig. Utviklingen av et kjøligere samfunn startet lenge før Erna Solberg kom til makten. Noe konkret tidspunkt er vanskelig å stadfeste, men det er en generell trend som har slått rot i fellesskapet vårt.

Det har vel kommet ganske gradvis.

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor men jeg tror Utøya var med på å forandre ting 

Anonymkode: ffe7e...e1a

Skrevet
1 time siden, Horten Market skrev:

Godt poeng. Men hvorfor er dette så utpreget på et kvinneforum som KG? Har aldri opplevd tilsvarende oppførsel andre steder.

Forumets mannlige brukere er flinke til å spre kvalme her inne.

Anonymkode: 0967b...208

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forumets mannlige brukere er flinke til å spre kvalme her inne.

Det finnes ikke et mer kvalmende og utrivelig diskusjonsforum enn KG. Og det er kvinnenes feil. Der kvinner er i flertall, blir det alltid bakvaskelser og hersketeknikker. Selv kvinner søker seg bort fra miljøer som domineres av kvinner. Dette er velkjent: Rene kvinnegrupper skaper bråk, hevder ekspertene

De få mennene som orker å være her inne, kan dere takke for at forumet ikke faller fullstendig sammen av kakling og intrigemakeri.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Selvsagt eit  dårleg  påskudd ifra Støre og hevde det har skjedd under borgerleg styre....Det levner imdlertid ingen tvil om at vi under årene med borgerlig styre at ein har fått ein jevn økning av fattige og rike....

Da var det vel Stoltenberg som er den stygge ulven siden forskjellene ble større da?

I tillegg var det stort salg av arbesølvet til utlandet, i mye større omfang enn dagens regjering gjør.

Velferdsprofitørene sto i kø med hattene sine, da "full" barnehagedekning ble innført. 

Skrevet
7 timer siden, Horten Market skrev:

Jeg vet ikke om det er verre her? Påsto det selv en gang tror jeg,og da leste jeg flere steder etter oppfordring fra ei her. Det er mye skitt mange steder. Mange stygge kommentarer og personangrep når folk kommenterer under artikler i aviser også. Visste jo det fra før,men det er mye. 

Kg har jo veldig mange medlemmer. Tror det har mer med saken å gjøre enn at det er et kvinneforum. 

Skrevet

Individet i dette samfunnet legger opp til forskjellene selv. Når 1 av 5 går på en eller annen form for støtte fra NAV, sier det seg selv at disse ikke når opp på inntektsskalaen.

Man skal likevel huske på at uten disse stønadene fra NAV (staten) kan jeg love dere at forskjellene på folk hadde vært enormt mye høyere.

Folk har en tendens til å se det fra feil side...

Anonymkode: ede81...666

Skrevet

Ja, og man kan kanskje argumentere for at det skyldes en gitt politikk, men jeg tror ikke problemet primært sett ligger der. Jeg peker nok heller på sosiale medier som grunn til at vi har fått et litt råere samfunn, med mindre takhøyde når det gjelder meningsutveksling og generelt mer drittkasting og fiendtlighet. Rett og slett mer spisse albuer. 

Anonymkode: 28ff5...b94

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, Horten Market said:

4chan eksisterte lenge før KG. Ikke bare finner du drittslenging, men du finner også bilder og videosnutter av mutilerte mennesker, samt diskusjon om hvor fint det er å masturbere til det. KG er barnemat i forhold til det verste man kan falle over på nett

Anonymkode: df080...c65

Skrevet
6 hours ago, Horten Market said:

Det finnes ikke et mer kvalmende og utrivelig diskusjonsforum enn KG. Og det er kvinnenes feil. Der kvinner er i flertall, blir det alltid bakvaskelser og hersketeknikker. Selv kvinner søker seg bort fra miljøer som domineres av kvinner. Dette er velkjent: Rene kvinnegrupper skaper bråk, hevder ekspertene

De få mennene som orker å være her inne, kan dere takke for at forumet ikke faller fullstendig sammen av kakling og intrigemakeri.

Ser du har vært her siden juni i år? Eller har du hatt andre brukere tidligere, siden du mener å vite så mye om hvordan KG er/har vært før?

Anonymkode: c1b1d...fa9

Skrevet (endret)

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4chan eksisterte lenge før KG. Ikke bare finner du drittslenging

Anonymkode: df080...c65

Takk, takk, glad jeg ikke vet om det der. Men nå tenkte jeg på debattskikk, ikke hva som debatteres. Her er KG enestående i sin form, for å si det diplomatisk.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du har vært her siden juni i år? Eller har du hatt andre brukere tidligere, siden du mener å vite så mye om hvordan KG er/har vært før?

Anonymkode: c1b1d...fa9

Ok, Sherlock, du vet det er mulig å lese debattene som har pågått mange år tilbake i tid?

Endret av Horten Market
Skrevet
8 hours ago, Horten Market said:

Modereringen på KG er slappere enn på mange andre forumer så mennene som blir kastet ut fra f.eks diskusjon.no havner her. 

Anonymkode: 2a2fe...a55

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...