Gå til innhold

Hvordan bruker jeg Elixir sine glycolsyre pads?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg smøre en sånn pad over ansiktet og vaske meg etterpå? Eller skal den ligge utenpå huden? I så fall, kan jeg smøre meg med Smoothing cream 10% rett etterpå eller la padsene virke litt?

Dette er første gangen jeg prøver disse produktene. Kjenner det svir litt av padsene. Derfor litt usikker på hvor lenge jeg skal la de virke. :)

Anonymkode: 3c4fb...c02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cleanser først. SÅ pads. Stryk de lett over T-sonen. Den "lukker" porene og fjerner unødvendig fett. Så fortsetter du med hudpleierutinen. IKKE vask ansiktet etter padsene.

Anonymkode: 4b8c6...411

Skrevet

Hva synes dere om produktene? Hvilke produkter har dere da brukt?

Skrevet

Brukes etter rens og eventuelt toner. AHA-syre som er i disse produktene skal helst ligge på huden i 20-30 min før du fortsetter med andre produkter for å få optimal effekt. Jeg ville personlig ikke brukt både pads og fuktighetskrem med aktive ingredienser samtidig, eller noen av delene hver dag, men det må du nesten se selv hvordan din hud reagerer på det :)

Husk å ikke bruke de mer enn 1-3 ganger i uken til å starte med, og at AHA øker hudens sensitivitet for solen og dermed øker sjansen for solskader. Husk solkrem!

Anonymkode: 6af5e...024

Skrevet

Skal man virkelig ikke vaske av?? Det har jeg alltid gjort. Svir det ikke på huden når det blir liggende på, da?

Skrevet
34 minutter siden, Fju skrev:

Skal man virkelig ikke vaske av?? Det har jeg alltid gjort. Svir det ikke på huden når det blir liggende på, da?

Nei, det skal ikke svi. Huden blir vant til syren. Det kan gi en brennende følelse i starten hvis huden ikke er vant med produktene, så hvis du fortsatt føler det sånn så har du mest sannsynlig vasket av produktet hver gang og dermed ikke latt produktet virke.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skal ikke svi. Huden blir vant til syren. Det kan gi en brennende følelse i starten hvis huden ikke er vant med produktene, så hvis du fortsatt føler det sånn så har du mest sannsynlig vasket av produktet hver gang og dermed ikke latt produktet virke.

Snakker om bortkasta penger 😂 Da skal jeg slutte å skylle av!

Skrevet
På 18.9.2017 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Brukes etter rens og eventuelt toner. AHA-syre som er i disse produktene skal helst ligge på huden i 20-30 min før du fortsetter med andre produkter for å få optimal effekt. Jeg ville personlig ikke brukt både pads og fuktighetskrem med aktive ingredienser samtidig, eller noen av delene hver dag, men det må du nesten se selv hvordan din hud reagerer på det :)

Husk å ikke bruke de mer enn 1-3 ganger i uken til å starte med, og at AHA øker hudens sensitivitet for solen og dermed øker sjansen for solskader. Husk solkrem!

Anonymkode: 6af5e...024

Tusen takk for svar! Svien/kriblingen forsvant ganske fort.

Er det vanlig å bli ganske blank i huden når man har begynt på Elixir? Eller begynner med AHA-syrer generelt? Ser at det står at man kan bli tørr/flassete den første uka. Føler meg ikke tørr i det hele tatt. Men er derimot ganske blank. Har brukt produktene i 2 dager. Padsene har jeg bare brukt en gang. :)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å bli ganske blank i huden når man har begynt på Elixir? Eller begynner med AHA-syrer generelt? Ser at det står at man kan bli tørr/flassete den første uka. Føler meg ikke tørr i det hele tatt. Men er derimot ganske blank. Har brukt produktene i 2 dager. Padsene har jeg bare brukt en gang. :)

Flassingen vil eventuelt begynne om en uke. Ja, huden går gjennom en endring nå. Du kan også bli litt rød.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt litt blank ja, men ikke sånn fet hud-blank, hvis du skjønner. Flasser litt innimellom.. Har gått på padsene ca to uker.

Anonymkode: ed6b3...fd4

Skrevet

Etter å ha lært at jeg ikke skal vaske ansiktet etter påføring, har jeg nå brukt padsene på riktig måte to ganger. Har fått litt urenheter og ansiktet klør litt. Er det sånn som det skal være til å begynne med? Hvor mange pads bør jeg bruke i uka? 

Skrevet
2 minutter siden, Fju skrev:

Etter å ha lært at jeg ikke skal vaske ansiktet etter påføring, har jeg nå brukt padsene på riktig måte to ganger. Har fått litt urenheter og ansiktet klør litt. Er det sånn som det skal være til å begynne med? Hvor mange pads bør jeg bruke i uka? 

Ja. Det er vanlig. Huden reagerer litt. Bruk den 3-4 ganger i uka først. Når irritasjonen gir seg kan du øke til hver dag.

http://www.elixircosmeceuticals.no/produkter/elixir-pads-5-10-15-og-20/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...