Gå til innhold

Ubehag/allergisk reaksjon etter å ha spist hvitløk. Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min blir dårlig etter å ha spist hvitløk (spessielt rå hvitløkt).

I det siste har han til og med følt seg sint etter å ha spist hvitløk, ellers føler han ubehag, han kjenner smaken i munnen og kroppen og blir generellt dårlig av hvitløken. Ingen av oss har hørt om at man kan reagere sånn på det..

Noen andre med samme type erfaring eller vet hvorfor han blir dårlig etter å ha spist det? 🙈

Anonymkode: 5e475...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg blir sv og til dårlig av hvitløk. Jeg kan også kjenne "smaken" i lang tid etterpå. Blir oppblåst, føler meg uvel, løs mage og kan av og til, i ekstreme tilfeller, kaste opp. 

Føler meg forgiftet, rett og slett. 

Det skjer ikke alltid, men ofte nok til at jeg prøver å styre unna. Tror det skjer oftere om jeg kombinerer hvitløksmat (typ hvitløksbaguettet og fløtepoteter m hvitløk) med mye søtt (smågodt, sjokolade). Rett og slett forgiftet av lørdagskosen :( 

Anonymkode: 53f8c...133

Skrevet

Jeg blir også veldig ekkel, urolig og uvel og får litt forgiftningsfølelse av spesielt rå hvitløk. Jeg bruker aldri mer en ett fedd i maten, et fedd som er surret/kokt går fint, mer enn det blir jeg dårlig av. 

Anonymkode: 387d9...3e5

Skrevet

Det er mange som reagerer på hvitløk og løk fikk jeg fortalt av en ernæringsfysiolog. Det er en av matvarene man kutter ut under utredning av mageproblemer f.eks.

Skrevet

TS her. Takk for delte erfaringer, og "godt" å høre at det ikke kun er han som plages av dette! Tror nok det blir mindre hvitløk her i hus en stund framover 😊

Anonymkode: 5e475...599

• 6 år senere...
Skrevet

Både jeg og mamma føler oss uggen etter å ha fått i oss hvitløk. Og nå sitter jeg her, kvalm og rar etter å ha spist hvitløksbeød

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...