_Mayhem_ Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Har nylig kjøpt hus og taket er likt som dette bildet jeg fant på google. Er riktig fremgangsmåte 1. pusse bort det verste gule. 2. sperregrunning 1 strøk 3. sparkle 4. sperregrunning 2 strøk 5. mal 6. mal Eller skal man bruke kvistlakk før sperregrunn for å være sikker?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Pusse bort det gule er ikke noe poeng, du skal jo male over. Pussing er for å få det jevnt og fint. Dvs. at du må pusse etter sparkling av hull og ujevnheter. Bortsett fra dette har du rekkefølgen på plass, med unntak av at underlaget må vaskes/avfettes før du begynner og støvet etter pussingen må fjernes. Men det var du sikkert klar over. Vi brukte to lag sperregrunn på liknende vegger for noen år siden, og ingenting har blødd igjennom her. Ingen andre jeg kjenner har dårlige erfaringer med sperregrunn heller. Jeg hadde droppet kvistlakken. Anonymkode: b4827...ab0 1
Gjest padawan Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Som nevnt over er de tikke vits i å pusse bort det gule. Mal rett på. Det finnes maling med kvistlakk i seg som fint skal kunne brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå