AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Hvis du f.eks setter inn mat i stekeovnen som skal stå i 30 min. Kan du gå ut av huset/leiligheten da? F.eks for å ta deg en røyk (tar 10 min) eller kaste søpla, hente posten.. eller er du hjemme hvert sekund? Har seg slik at jeg nå har satt lasagnen i oven. Der skal den stå i 30 min. Må hive søppel, noe som tar maks 10 min. Da søppelstasjonen er litt unna leiligheten og jeg må kaste papp separat. Er usikker på om jeg kan forlate leiligheten... eller om jeg må bli værende. Anonymkode: e920d...3ce
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Har regel på at jeg holder meg inne når jeg har på komfyr/ovn/stearinlys eller lignende. Det er smekklås til borettslaget og jeg vet at hvis jeg blir lat på det er det fort krise om jeg én dag glemte nøkkelen inne når jeg "bare skulle" løpe ned med søppla etter å ha slengt en dum pizza i ovnen. Anonymkode: 6e013...e92 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Nei, står noe på i stekeovnen eller på platen så går ingen av oss ut og lar hsuet passe på seg selv. Unntaket er på terrassen. Selv om vi har sprinkling så trenger vi ikke utfordre skjebnen. Vi har mistetnett hjem, det holder. Anonymkode: 12d5e...abb 1
Måbarefåsiat... Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 Jeg hadde ikke dratt avgårde med bil. Men stukket ut etter posten hadde jeg gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 Ikke 10 minutter nei, da kan det vente. Anonymkode: eacd3...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 jeg går på balkongen for å ta en røyk om jeg har mat i ovn, men aldri lengre ut... Har du komfyrvakt? Hvorfor må du ut med søppel akkurat i løpet av disse 30 minuttene? https://www.rb.no/jessheim/brann/ovre-romerike-brann-og-redning/gikk-fra-stekepannen-sa-flammet-det-opp/s/5-43-590203 Nå er dette sak om stekepanne da... Anonymkode: ebcc3...ea7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 Hvis jeg garantert kommer tilbake i tide så gjør jeg ting utenfor også ☺ men hvis det er mulig å bli utelåst eller hvis jeg har et mini-kjøreærend og i tilfelle bilen svikter eller noe da blir jeg inne. Anonymkode: a8a24...ee3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 Ja. Går fint ut en tur hvis det er noe som skal steike/dampe over tid. Skal jeg langtidssteike noe til f.eks. pulled pork så sitter jeg ikke inne framfor ovnen i ørten timer. Anonymkode: e0f08...a06 8
Hedy Lamarr Skrevet 18. september 2017 #10 Skrevet 18. september 2017 Om noe står i stekeovn, selvsagt uten grillfunksjon, går jeg glatt ut noen minutter. Legger nøklene trygt i lomma, og lar være å ta heisen. Går helt fint det, ts. Alt annet er krisemaksimering. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #11 Skrevet 18. september 2017 Ok da blir jeg inne. Har alltid tatt det som en selvfølge å holde meg hjem. Tenkte å ta søpla etter middag, eller mens middagen står litt på benken. Da jeg bruker å la den stå i 15 min etterpå før jeg spiser det. Men så begynte jeg å tenke.. "kanskje jeg er hysterisk". Nå har jeg fått svar på det og jeg gjør som jeg alltid gjør. Holder meg inne. ts Anonymkode: e920d...3ce
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #12 Skrevet 18. september 2017 Ja, jeg stikker til og med på butikken en tur om jeg må det hvis noe skal stå i ovnen lenge. Anonymkode: bb9bb...89d 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #13 Skrevet 18. september 2017 Ja, selvfølgelig gjør jeg det. Anonymkode: 61fdc...e2b
Gjest Catalina Culès Skrevet 18. september 2017 #14 Skrevet 18. september 2017 Nei, det tør jeg ikke. Er nok litt paranoid på det området.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. september 2017 #15 Skrevet 18. september 2017 Jeg kunne fint ha satt på noe som skal steke over lav temperatur lenge og så godt i posten, på butikken eller i søpla (3-5 minutter unna max). Det samme gjelder oppvaskmaskin og vaskemaskin. Men jeg forlater ikke huset for mange timer når disse står på.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #16 Skrevet 18. september 2017 Jeg forlater ikke leiligheten med noe i ovnen, kommer ikke på tale. Jeg har en gang faktisk klart å låse nøklene inne (og jeg er ikke er rotete person, dette var et fullstendig hjernedødt øyeblikk), og hadde det skjedd mens jeg hadde hatt noe i ovnen hadde jeg fått fullstendig panikk. Man vet aldri hva som skjer når man går ut. Selv om det er særdeles lite sannsynlig at noe skjer, så KAN det det, og muligheten for at leiligheten/huset brenner ned er en for stor pris å betale. I tillegg til å bli låst ute kan du miste nøklene, bli ranet, falle og skade deg, komme over noen andre som har skadet seg og bli nødt til å hjelpe, og en hel del andre småting som ikke er sannsynlig, men mulig. Skal jeg ut, slår jeg av ovnen. Anonymkode: 4772b...d93 1
hjertesukka Skrevet 18. september 2017 #17 Skrevet 18. september 2017 Jeg gjør aldri det. Vet at det kan skje uventede ting som man aldri hadde regnet med.
Hedy Lamarr Skrevet 18. september 2017 #18 Skrevet 18. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til å bli låst ute kan du miste nøklene, Nei, de få gangene jeg går ut mens noe er i ovnen, er jeg ekstra påpasselig. bli ranet, Der de aller fleste bor i Norge er det ingen/minimal sjanse for det, særlig siden ovnssteking ikke foregår på natta. falle og skade deg, Du kan falle, skade deg, få et illebefinnende inne også komme over noen andre som har skadet seg og bli nødt til å hjelpe, Jeg går ut med søpla eller bort i kiosken, to minutt unna, alltid andre som kan hjelpe i nærheten. Og så går jeg ikke ut hvis det er to minutter til maten MÅ tas ut. Det aller meste kan stå MYE lengre enn steketiden før det tar fyr. Anonymkode: 4772b...d93 Du krisemaksimerer. 5
Jerry Lee Skrevet 18. september 2017 #19 Skrevet 18. september 2017 Når jeg langtidssteker f.eks. ribbe står den på lav varme om natten eller om jeg drar ut noen timer... Var skeptisk til å begynne med, men.....det går helt fint. 1
Cata Skrevet 18. september 2017 #20 Skrevet 18. september 2017 Hadde gått etter posten eller ut med søpla, men her hos meg tar det maks 1 minutt. Hadde aldri gått vekk så lenge som 10 minutter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå