Horten Market Skrevet 18. september 2017 #41 Skrevet 18. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opprett gjerne en egen tråd om du vil diskutere den problemstillingen, den er ganske off topic forhold til det som skrives i HI i denne tråden. Anonymkode: fbbc8...841 I alle dager, jente, det var du som brakte inn kvinnegruppen Ottar, sitat: " Ottar er ikke sinte rødstrømper som vil tråkke på menn de heller". Så gir jeg en link som formodentlig viser at din virkelighetsbeskrivelse ikke er helt sannferdig. For øvrig bruker du ekle hersketeknikker som den rødeste feminist. 1
Horten Market Skrevet 18. september 2017 #42 Skrevet 18. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du, det kan ikke tolkes på to ulike måter. Vel, det kan det, og den riktige tolkningen fremkommer av konteksten det står i. Den som velger å ta et utsagn ut av sammenheng, og snu på betydningen med vitende og vilje, er bare en ekstremt dårlig debattant. I tillegg til å ha dårlig oppdragelse.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #43 Skrevet 18. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det du skriver er ikke sant. Det er ikke sånn det er i den virkelige verden. Du har et forvridd syn på virkeligheten. For det første har jeg aldri møtt en eneste person som vil at kvinner skal ha mer rettigheter enn menn. For det andre er det faktisk nesten ingen jeg kjenner der mannen har høyere utdanning enn kvinnen. Nå omgås jeg riktig nok som oftest kun med mennesker som er høyere utdannet siden jeg er det selv, men det er en gang sånn at det er flere kvinner enn menn som har høyere utdanning og jeg kjenner i motsetning til deg en god del par der kvinnen har høyere utdanning enn mannen; og jeg er selv en av de som har høyere utdanning enn den jeg er sammen med. Status er et begrep som er så subjektivt så du bare får det, og folk flest bryr seg ikke om det. Min mann er bare et par cm høyere enn meg ihvertfall og det er mange menn i min omgangskrets på rundt 170 som drar damer som bare fy. Kropp og utseende bryr jeg meg naturligvis om da jeg som alle andre her i verden ønsker å ha en partner som er lett å hvile øynene på. Når det er sagt er jeg mye bedre trent enn mannen min fordi han er normalt godt trent og jeg er helt ekstrem. Spiller ingen rolle det. Jeg falt for han fordi han har like interesser som meg, er morsom, snill, søt og oppegående. Det er nok vanskelig for en mann som ikke trener å holde følge med en person som meg, og en mann som ikke trener hadde nok følt at jeg var mer maskulin enn han pga muskelmasse. Anonymkode: c25d9...188 Her er flere eksempler -kvinner har flere rettigheter enn menn når det kommer til barnefordeling -kvinner blir inkvotert i forskjellige jobber hvor det er mest menn og prioritert framfor menn uavhengi av erfaring - kvinner får ekstra studiepoeng kun for å være kvinne - kvinner får lavere straffer enn menn og slipper unna konsekvenser. Dette skjer verden over Anonymkode: af789...d64
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #44 Skrevet 18. september 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva preiker du om?! Hvordan i h... mener du skolen er bedre tilrettelagt for jenter enn gutter og alt er på jenters premisser? Visste du at over 70% av 16 år gamle jenter har blitt kalt hore PÅ SKOLEN av gutter? Og at mer enn 40% av 16 år gamle jenter har blitt uønsket BEFØLT på SKOLEN av gutter? Det er på skolen de fleste jenter opplever sin første seksuelle trakassering, og ingen gjør noe for å hindre det, tvert i mot så blir det nesten sånn at man blir tvunget til å normalisere og godta det, for om man blir sint og sier imot så blir man utstøtt. Du skriver jo bare piss! Hvilken verden lever du i?! Anonymkode: fbbc8...841 Ikke bring slutshaming og seksuell trakkasering inn i bildet. Det skker begge veier. Dette har med at skolen prioriterer jentene framfor menn og gir dere fordeler. Dette er bevist av forskning og har vært på nyhetene flere ganger. Temaet om at gutter faller ut fra skolen er tatt opp både i norge og usa og er et resultat av den ekstreme boss feminismen. Anonymkode: af789...d64 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #45 Skrevet 18. september 2017 12 minutter siden, Horten Market skrev: I alle dager, jente, det var du som brakte inn kvinnegruppen Ottar, sitat: " Ottar er ikke sinte rødstrømper som vil tråkke på menn de heller". Så gir jeg en link som formodentlig viser at din virkelighetsbeskrivelse ikke er helt sannferdig. For øvrig bruker du ekle hersketeknikker som den rødeste feminist. Det er ikke å tråkke på menn å understreke viktigheten av at bordeller er skadelig for samfunnet og kvinnekampen og påpeke for andre at de ikke kan støtte bordeller før de har prøvd å jobbe på et selv. Bruker ingen hersketeknikker, prøver å diskutere helt nøkternt og voksent med deg men du er ikke så veldig flink på det akuratt. Anonymkode: fbbc8...841 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #46 Skrevet 18. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det eneste jenter er nazi på (etter min mening) er høyde. Mange jenter svarer ikke på meldinger fra noen som er under 180, selv om de er langt opp i 30 årene og burde etter alle merker være rimelig desperate etter å lande en fremtidig familiefar. Det hjelper nesten ikke hvor kjekk du er eller hvor mye penger du har. Spør du meg er kvinner på datingmarkedet styrt av sin biologi. De leter etter gode gener og har forskjellige varianter av preferanser for der dette gir utslag. Noen vil ha en sterk håndtverkermann, noenen lur akademiker, andre en gym-rotte. Men en ting er fast, og det er høyde. Anonymkode: 3c4a9...8ec Heheh. Men hallo. Viser kvinnen et snev av fett eller overvekt så gidder vi jo ikke å ta på henne med en pinne engang. Så det går hånd i hånd Anonymkode: af789...d64
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #47 Skrevet 18. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er flere eksempler -kvinner har flere rettigheter enn menn når det kommer til barnefordeling -kvinner blir inkvotert i forskjellige jobber hvor det er mest menn og prioritert framfor menn uavhengi av erfaring - kvinner får ekstra studiepoeng kun for å være kvinne - kvinner får lavere straffer enn menn og slipper unna konsekvenser. Dette skjer verden over Anonymkode: af789...d64 1 ) Feil. Kvinner har flere rettigheter enn menn når barnet er under 2 år av biologiske og naturlige årsaker - amming. Om et eldre barn er innblandet barnevernsak vil en god farsmodell ikke ha noe problemer med å få mere barneansvar om barnemoren er en dårlig morsmodell. 2) Kvinner blir inkvotert i forskjellige jobber hvor det er mest menn nettopp fordi disse mennene har blitt ansatt fordi de er menn, og kjønnsfordelingen skal jevnes noe ut, basert på utdannelse , kompetanse og erfaring og ikke etter kjønn slik mennene har blitt ansatt på. 3) Aldri hørt at kvinner får ekstra studiepoeng kun for å være kvinner, det må i såfall være av samme årsak som på punkt 2 4) Feil. Kvinner får akuratt samme straff for å bryte loven som en mann får, og ofte større konsekvenser enn det menn gjør. Anonymkode: fbbc8...841 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #48 Skrevet 18. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bring slutshaming og seksuell trakkasering inn i bildet. Det skker begge veier. Dette har med at skolen prioriterer jentene framfor menn og gir dere fordeler. Dette er bevist av forskning og har vært på nyhetene flere ganger. Temaet om at gutter faller ut fra skolen er tatt opp både i norge og usa og er et resultat av den ekstreme boss feminismen. Anonymkode: af789...d64 Slutshaming og seksuell trakassering er en av de viktigste grunnene til at vi trenger likestilling og feminisme, så det er umulig å ikke bringe det opp i en diskusjon som handler om kvinnekampen. Jeg spør deg igjen,for du klarte ikke å svare; hvordan prioriterer skolen jentene fremfor menn og gir kvinner fordeler i skolen? At gutter faller ut av skolen har ingenting med feminisme å gjøre, det har med personlighet og læreevne å gjøre. Langt flere gutter enn jenter har adhd foreksempel, og det er ikke likestilling sin feil! Langt flere gutter enn jenter gidder ikke å følge med i timen heller fordi de vil heller smelle kinaputter på toalettene, og det er heller ikke likestilling sin feil, det har med personligheten til den/de guttene å gjøre! Er det da menn sin feil at kvinner faller ut av skolen eller? Koko (og da mener jeg de jentene som ikke har kustus nok til å følge med, ikke de som faktisk tvinges ut av skolen fordi de har blitt voldtatt av skole"kamerater") Anonymkode: fbbc8...841
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #49 Skrevet 18. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 ) Feil. Kvinner har flere rettigheter enn menn når barnet er under 2 år av biologiske og naturlige årsaker - amming. Om et eldre barn er innblandet barnevernsak vil en god farsmodell ikke ha noe problemer med å få mere barneansvar om barnemoren er en dårlig morsmodell. 2) Kvinner blir inkvotert i forskjellige jobber hvor det er mest menn nettopp fordi disse mennene har blitt ansatt fordi de er menn, og kjønnsfordelingen skal jevnes noe ut, basert på utdannelse , kompetanse og erfaring og ikke etter kjønn slik mennene har blitt ansatt på. 3) Aldri hørt at kvinner får ekstra studiepoeng kun for å være kvinner, det må i såfall være av samme årsak som på punkt 2 4) Feil. Kvinner får akuratt samme straff for å bryte loven som en mann får, og ofte større konsekvenser enn det menn gjør. Anonymkode: fbbc8...841 1. Nei det stemmer ikke. Legger du deg faktisk litt inn i saken så kan du se at barnefordelingen ikke er likestillt . Jeg har satt meg inn i det fordi jeg kjenner mange pårørende fedre som ikle blir hørt på. Mor blir prioritert framfor far uansett alder. De fleste som jobber med barnefordeling er jo kvinner 2. Nei det stemmer ikke. Ingen firmaer som velger menn fordi de er menn. Da hadde firmaet gått i minus. Man velger de som er best kvalifisert. Inkvotering av kvinner er diskriminerende. Den som er best til stillingen burde fått jobben 3. Da må du lese deg opp litt. Uavhengi om det er punkt 2 eller ikke så er det forsatt diskriminerende ovenfor menn 4. Her viser du nok engang at du ikke har peiling. Kvinner får lavere straff enn menn for samme sak Her er flere eksempler http://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/--kvinner-far-mildere-sex-straff/447789.html http://m.huffpost.com/us/entry/1874742 Sorry. Men du må virkelig legge deg inn i ting før du kommenterer. Du hadde feil på ALLE punkter Anonymkode: af789...d64 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #50 Skrevet 18. september 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutshaming og seksuell trakassering er en av de viktigste grunnene til at vi trenger likestilling og feminisme, så det er umulig å ikke bringe det opp i en diskusjon som handler om kvinnekampen. Jeg spør deg igjen,for du klarte ikke å svare; hvordan prioriterer skolen jentene fremfor menn og gir kvinner fordeler i skolen? At gutter faller ut av skolen har ingenting med feminisme å gjøre, det har med personlighet og læreevne å gjøre. Langt flere gutter enn jenter har adhd foreksempel, og det er ikke likestilling sin feil! Langt flere gutter enn jenter gidder ikke å følge med i timen heller fordi de vil heller smelle kinaputter på toalettene, og det er heller ikke likestilling sin feil, det har med personligheten til den/de guttene å gjøre! Er det da menn sin feil at kvinner faller ut av skolen eller? Koko (og da mener jeg de jentene som ikke har kustus nok til å følge med, ikke de som faktisk tvinges ut av skolen fordi de har blitt voldtatt av skole"kamerater") Anonymkode: fbbc8...841 Slutshaming har vært i tusenvis av år og ingen grunn til likestilling. Vi er forskjellige så likestillt 100 prosent vil vi aldri bli. Npr det gjelder seksuell trakkasering så er jeg enig. Men dette skjer jo begge veier. Kan ikke telle på begge hendene hvor mange tilfeldige damer som har tatt på kuken min på byn helt uprovosert. Så ikke lek offer her Anonymkode: af789...d64
Maleficenta Skrevet 18. september 2017 #51 Skrevet 18. september 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er flere eksempler -kvinner har flere rettigheter enn menn når det kommer til barnefordeling -kvinner blir inkvotert i forskjellige jobber hvor det er mest menn og prioritert framfor menn uavhengi av erfaring - kvinner får ekstra studiepoeng kun for å være kvinne - kvinner får lavere straffer enn menn og slipper unna konsekvenser. Dette skjer verden over Anonymkode: af789...d64 Vi får ikke ekstra studiepoeng
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #52 Skrevet 18. september 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 ) Feil. Kvinner har flere rettigheter enn menn når barnet er under 2 år av biologiske og naturlige årsaker - amming. Om et eldre barn er innblandet barnevernsak vil en god farsmodell ikke ha noe problemer med å få mere barneansvar om barnemoren er en dårlig morsmodell. 2) Kvinner blir inkvotert i forskjellige jobber hvor det er mest menn nettopp fordi disse mennene har blitt ansatt fordi de er menn, og kjønnsfordelingen skal jevnes noe ut, basert på utdannelse , kompetanse og erfaring og ikke etter kjønn slik mennene har blitt ansatt på. 3) Aldri hørt at kvinner får ekstra studiepoeng kun for å være kvinner, det må i såfall være av samme årsak som på punkt 2 4) Feil. Kvinner får akuratt samme straff for å bryte loven som en mann får, og ofte større konsekvenser enn det menn gjør. Anonymkode: fbbc8...841 Må bare nevne igjen. Ang dette med straff så får menn som seksuelt trakkaserer kvinner med å ta de på ouppen eller skrittet straff , mens kvinner som tar på kuken til menn helt uprovosert blir ledd av og slipper unna Kan ikke telle hvor mange ganger kvinner har tatt på kuken min helt uprovosert og politiet bare ledd av det Anonymkode: af789...d64
Chiyo Skrevet 18. september 2017 #53 Skrevet 18. september 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal så godt jeg kan prøve å skrive et saklig innlegg, som dere ikke tolker som kvinnehat eller bitterhet. Jeg hater absolutt ikke kvinner, og er ikke spesielt bitter. Men ja, jeg er evig singel, men hovedsaklig er det min feil. Så har vi det klarert. Mange kvinner idag regner seg selv som feminister, og er opptatt av likestilling og kvinners rettigheter. For meg handler feminisme om at kvinner skal være likestilt menn på alle områder. Personlig mener jeg det bare skulle mangle. Men mange feminister er så ekstreme at man føler at de hater menn, og nesten er mer opptatt av å heve seg over menn. Eller er det slik at de er opptatte av å knekke de fleste menn, bortsett fra de som er på "toppen" av rangsstigen? Når det gjelder dating og kjærester er det riktignok ingen likestilling. Mange forventer at det er mannen som skal sjekke opp kvinnen (merk at jeg skriver mange, ikke alle) og at det er kvinnen som skal bli oppvartet. For meg blir det litt merkelig at en del kvinner da styres av instinkter på enkelte områder. De vil at mannen skal være "over" henne, ha mer utdannelse, tjene mer penger, ha større status osv. De er opptatt av mannens høyde, utseende og kropp. Burde det ikke vært høyaktuelt for feminister å date en mann som hadde lavere status enn dem? Samtidig må vi erkjenne at kvinner har en enorm makt i datingmarkedet, og alt faller på deres premisser. Selvfølgelig er det naturlig at de har sine preferanser, men de styres altså av instinkter. Utvilsomt kan vi si at feminisme fører til økt forekomst av skilsmisser, fordi kvinner nå i stadig større grad stiller krav til mannen. Er de ulykkelige, bryter de ut av ekteskapet. Jeg sier ikke at det er feil, men det er feminismens "skyld". Feminismen fører til mange ulykkelige menn. Igjen ikke disse kvinnenes feil direkte, men det er feminismens bakside. Til dere som regner dere som feminister, og likevel er styrt av instinkter på datingmarkedet, hva tenker dere om dette? Er det hyklersk? Anonymkode: 41142...978 Jeg syns ikke kvinner har hykleriske krav til menn. Nå er ikke jeg interessert i menn selv, men jeg kjenner da mange kvinner. Dessuten kan jeg som lesbisk gi et innblikk i hva jeg krever av kvinnelige partnere. Noe av de kravene du mener kvinner stiller til menn, er ikke FORDI de er menn. Jeg har også preferanser når det kommer til partnere, og mine partnere er kvinner. Det er ikke galt å ha noen som er ambisiøs, for eksempel. For det første så syntes jeg menn stiller ofte mye mer krav til kvinners utsende enn kvinner til menn. Jeg jobber med enn del "gutter" som har helt sinnssyke krav som "Hun må være blond, hun må ha store pupper, hun skal ha kurver på det rette plassene uten å være feit." De fleste jentene jeg kjenner krever ikke at mannen skal være en muskelbunt. Som lesbisk krever jeg ikke en perfekt kropp, for meg er det helt greit om en kvinne har litt ekstra på magen eller lårene. Det vil ikke si at jeg ikke bryr meg litt om utsende, men jeg er mer opptatt av ansiktstrekk, ikke så mye fett og sånn. Når det kommer til utdannelse og/eller karrière, så tenker jeg at det er helt rimelig å stille litt krav. Personlig er jeg akademiker, jeg ser etter partner som har en grad, fordi jeg tenker at vi har mye mer til felles. Det er ikke et absolutt krav, men jeg tenker at jeg passer bedre i lag med noen som faktisk ønsket å studere enn noen som ga seg etter videregående. Det er også fint å vite at eventuelle partnere tjener sine egne penger. Jeg vokste opp i et hjem for pappa tjente mest først, så tjente mamma mest, og det har hun gjort i snart 20 år nå. Men begge mine foreldre hadde en solid inntekt som ble brukt til å betale regninger. Så lenge begge har en inntekt som dekker det nødvendige, er det helt greit. Jeg syntes ikke det er urimelig å ønske en partner med utdannelse/og eller en god jobb slik at det ikke er en som alltid må bruke mest av sine penger. Det har ingenting med kjønn å gjøre, det har med stabilitet. Jeg ligger ikke skjul på at jeg ønsker en partner som er intelligent, som har god utdannelse, og som er ambisiøs når det kommer til karrière. Når jeg sier "ambisiøs", mener jeg ikke at partner må ha toppjobb og tjene millioner, men det er greit å strekke seg etter noe som man vil oppnå. Endret 18. september 2017 av Chiyo 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #54 Skrevet 18. september 2017 5 minutter siden, Maleficenta skrev: Vi får ikke ekstra studiepoeng Feil. Er usikker på om studiepoeng er fjernet nå eller ikke. https://www.aftenposten.no/okonomi/i/m25p/Jenter-far-ekstrapoeng-for-a-ta-guttedominerte-studier https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/GGdVq/Kvinnesak_-ikke-likestilling Anonymkode: af789...d64 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #55 Skrevet 18. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Er usikker på om studiepoeng er fjernet nå eller ikke. https://www.aftenposten.no/okonomi/i/m25p/Jenter-far-ekstrapoeng-for-a-ta-guttedominerte-studier https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/GGdVq/Kvinnesak_-ikke-likestilling Anonymkode: af789...d64 Altså det har vært tidligere for 2 år siden. Men det var så mye styr ang dette og klaging i 2015 at det kan være det er fjernet nå. Det er jo diskriminering ovenfor menn Anonymkode: af789...d64
Horten Market Skrevet 18. september 2017 #56 Skrevet 18. september 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3) Aldri hørt at kvinner får ekstra studiepoeng kun for å være kvinner, Anonymkode: fbbc8...841 Jeg har hørt at kvinner ikke følger med på politikk og samfunn, men det får da være grenser. Jenter får kjønnspoeng på 168 ulike studier. Gutter: Ingen. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: At gutter faller ut av skolen har ingenting med feminisme å gjøre, det har med personlighet og læreevne å gjøre. Før reformene i skolen på midten av 90-tallet, var gutter bedre enn jenter i alle fag unntatt språk. I årene som fulgte kom det bekymrede signaler fra universitetene om en dramatisk nedgang i kvalifikasjonene til nye studenter, til tross for gode karakterer. Noe hadde snudd opp ned på skolen. Guttene var blitt betydelig dårligere, mens jentene ikke var blitt noe bedre, men fikk likevel de gode karakterene. Det ble forresten gjort en uhøytidelig test ved et norsk universitet nylig. Studenter i høyere realfag ble gitt en 25 år gammel prøve. 80 prosent strøk. 4 minutter siden, Maleficenta skrev: Vi får ikke ekstra studiepoeng Jenter får ekstrapoeng for å ta guttedominerte studier 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #57 Skrevet 18. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Nei det stemmer ikke. Legger du deg faktisk litt inn i saken så kan du se at barnefordelingen ikke er likestillt . Jeg har satt meg inn i det fordi jeg kjenner mange pårørende fedre som ikle blir hørt på. Mor blir prioritert framfor far uansett alder. De fleste som jobber med barnefordeling er jo kvinner 2. Nei det stemmer ikke. Ingen firmaer som velger menn fordi de er menn. Da hadde firmaet gått i minus. Man velger de som er best kvalifisert. Inkvotering av kvinner er diskriminerende. Den som er best til stillingen burde fått jobben 3. Da må du lese deg opp litt. Uavhengi om det er punkt 2 eller ikke så er det forsatt diskriminerende ovenfor menn 4. Her viser du nok engang at du ikke har peiling. Kvinner får lavere straff enn menn for samme sak Her er flere eksempler http://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/--kvinner-far-mildere-sex-straff/447789.html http://m.huffpost.com/us/entry/1874742 Sorry. Men du må virkelig legge deg inn i ting før du kommenterer. Du hadde feil på ALLE punkter Anonymkode: af789...d64 1. jeg kjenner også mange pårørende fedre som hevder de ikke blir hørt på, men ved barnefordelingssaker er det en dommer og jurister som skal avgjøre, og de dømmer etter vitner og bevis, ikke etter hva mor og far sier. Om mor sier at far er slem kun for å beholde enerett på barnet, og det ikke stemmer, så vil ikke barnevernet tro på det. Om en far sier at mor er slem så skal det også dømmes ut fra bevis. Det er ikke sånn at det sitter kvinnelige ansatte dommere der å tenker "La gå da! jeg lar kvinnen få mest rett på barnet fordi hun er kvinne!" 2. Jo, dette + lønnsfordeling er hovedårsaken til at feminisme er oppstått. Les litt historie og skaff litt innsikt i arbeidsmarkedet. Kan komme opp med hundre linker men er på vei i seng og gidder ikke dedikere natten på å fore et troll som deg. 3. Nei det er det ikke. skaff litt innsikt. 4. Nei det er ikke hovedpraksisen. Skaff litt innsikt. Har selv blitt idømt større straff enn mange gutter jeg kjenner, for akuratt samme og til og med mildere forbrytelse. Anonymkode: fbbc8...841
Horten Market Skrevet 18. september 2017 #58 Skrevet 18. september 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså det har vært tidligere for 2 år siden. Men det var så mye styr ang dette og klaging i 2015 at det kan være det er fjernet nå. Det er jo diskriminering ovenfor menn Anonymkode: af789...d64 Dette er galt. Det som ble fjernet, var kjønnspoeng til de tre studiene der gutter ble kvotert inn. Kjønnspoeng til jenter til nesten 200 studier, består. Årsaken er at likestillingsloven ikke tillater at gutter blir fordelsbehandlet. Det er forbeholdt jenter. Loven er foreslått endret, men uklart om dette har fått gjennomslag. Mange feminister er nok feminister på falskt grunnlag. Endret 18. september 2017 av Horten Market 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #59 Skrevet 18. september 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutshaming har vært i tusenvis av år og ingen grunn til likestilling. Vi er forskjellige så likestillt 100 prosent vil vi aldri bli. Npr det gjelder seksuell trakkasering så er jeg enig. Men dette skjer jo begge veier. Kan ikke telle på begge hendene hvor mange tilfeldige damer som har tatt på kuken min på byn helt uprovosert. Så ikke lek offer her Anonymkode: af789...d64 Så du mener at fordi noe har vært i mange år, og fordi "vi er forskjellige" så skal kvinner finne seg i slutshaming og seksuell trakassering? Æsj, håper menn som deg blir utslettet fra samfunnet vårt og i hvertfall aldri kommer til å få en datter, for den dagen hun kommer gråtende hjem å sier hun har blitt voldtatt på skolen og befølt på bussen på vei hjem så vil du bare svare hun at "såså jenta mi, dette må du bare finne deg i , sånn er det, for vi kvinner og menn er jo forskjellige". Du er farlig for samfunnet vårt! Anonymkode: fbbc8...841 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #60 Skrevet 18. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare nevne igjen. Ang dette med straff så får menn som seksuelt trakkaserer kvinner med å ta de på ouppen eller skrittet straff , mens kvinner som tar på kuken til menn helt uprovosert blir ledd av og slipper unna Kan ikke telle hvor mange ganger kvinner har tatt på kuken min helt uprovosert og politiet bare ledd av det Anonymkode: af789...d64 Det er selvfølgelig ikke noe mer greit om kvinner tar en mann på kjønnsorganet! Om du velger å le av at en fremmed kvinne tar deg på pikken , så er det din feil, og ikke alle andre kvinners feil. At det har skjedd med noen menn legitimerer fortsatt ikke at det skjer med kvinner daglig eller ukentlig! Det finnes ikke en eneste kvinne som aldri har blitt seksuelt trakassert! Når en kvinne som blir seksuelt trakassert sier i fra, så blir hun ledd av, og til og med truet og brukt vold mot. De fleste slosskamper jeg har vært i har vært med menn som har trakassert meg , der jeg har sagt fra at det ikke er greit at de gjør sånn, og de har bedt meg om å holde kjeft og kalt meg hore og sier ting som "sug kukken min a!" og ler av meg, når jeg igjen sier at det ikke er greit så har jeg blitt dyttet og slått. Jeg kan ikke engang gå i de klærne jeg vil uten å bli befølt eller trakassert, kan ikke engang gå i kjole når det er varmt uten å bli trakassert, og kan ikke engang gå i singlett uten at noen prøver å ta meg på puppene eller ser på puppene mine på t banen og slikker seg rundt munnen - mens menn går i bar overkropp hele sommeren uten å bli automatisk seksualisert. I verden skjer det voldtekter av kvinner hvert eneste minutt, så det menn blir utsatt for kan ikke sammenlignes i mente engang. Å bruke som argument at det skjer med menn er ingen unnskyldning for at det skal være greit at det skjer med kvinner. Anonymkode: fbbc8...841 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå