AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Jeg har som regel gått for reima sine, men i år har jeg lyst å prøve noe nytt. Gutten er snart 5 år, så det blir str 110. Vi bor en plass det er mer slaps enn snø, så den må tåle vann og holde det godt ute. Det kan også blåse godt her, så dressen og tilbehøret må holde godt på varmen. Hvilke vil du anbefale? Anonymkode: f6f28...da6
Vera Vinge Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Vi har bare brukt Skogstad-dresser og vært fornøyd med de. Av tilbehør, syns jeg lite kan måle seg med ull. Jeg syns absolutt ullvotter (vi bruker strikkede, enten tynne eller tovede - om man ikke strikker selv, har de det gjerne i sportsbutikker) med tynn, vindtett eller vanntett overtrekksvott er det beste. Da skal det mye til for at de blir kalde på hendene, i motsetning til når de bruker polvotter. Og på vinteren syns jeg kalde føtter eller hender er det som fort får barn til å ville gå inn.
Minlillelykke Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Vi har vært fornøyd med reima og didrikson av dresser. Når det kommer til luer bruker vi kun kivat. De koster litt men vi synes de er verdt det. De sitter godt og vinterluene har vindsperre over ører og panne. Votter har vi vært mest fornøyd med hjemmestrikkede, men har også to par didrikson som blir brukt i veldig vått vær
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 4 timer siden, Vera Vinge skrev: Vi har bare brukt Skogstad-dresser og vært fornøyd med de. Av tilbehør, syns jeg lite kan måle seg med ull. Jeg syns absolutt ullvotter (vi bruker strikkede, enten tynne eller tovede - om man ikke strikker selv, har de det gjerne i sportsbutikker) med tynn, vindtett eller vanntett overtrekksvott er det beste. Da skal det mye til for at de blir kalde på hendene, i motsetning til når de bruker polvotter. Og på vinteren syns jeg kalde føtter eller hender er det som fort får barn til å ville gå inn. Supert tips med vottene! Takk Hvilke overtrekksvott bruker dere? Type regnvotter? Jeg hadde Skogstad overgangsdress nå, men jeg var ikke veldig fornøyd, den klarte ikke å holde regnet ute, så gutten ble gjennombløt mange ganger. Anonymkode: f6f28...da6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 4 timer siden, Minlillelykke skrev: Vi har vært fornøyd med reima og didrikson av dresser. Når det kommer til luer bruker vi kun kivat. De koster litt men vi synes de er verdt det. De sitter godt og vinterluene har vindsperre over ører og panne. Votter har vi vært mest fornøyd med hjemmestrikkede, men har også to par didrikson som blir brukt i veldig vått vær Jeg kikker litt på den nye til didriksson, den har vannsøyle på 10.000, kontra 5000 som var på den gamle. Har også hatt Kivat luer tidligere, men usikker på om jeg får han til å gå med "hjelm" luen nå når han begynner å bli såpass stor. Anonymkode: f6f28...da6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har som regel gått for reima sine, men i år har jeg lyst å prøve noe nytt. Gutten er snart 5 år, så det blir str 110. Vi bor en plass det er mer slaps enn snø, så den må tåle vann og holde det godt ute. Det kan også blåse godt her, så dressen og tilbehøret må holde godt på varmen. Hvilke vil du anbefale? Anonymkode: f6f28...da6 Mannen jobber i barnehage, på stor avdeling. Han sier at de barna som er varme og tørre når det er slapsete og fælt, det er de som går i reima. Han er kjempe gnien men barna, de skal ha reima! Anonymkode: 0e455...74f
Favole Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 Reimatec og Skogstad er jeg mest fornøyd med av dresser. Av votter foretrekker jeg strikka votter, en hestra vott over om nødvendig. Har noen par fra reima som også er greie. Luer er gjerne balaklava fra Pierre Robert og denne fra didrikson.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #8 Skrevet 19. september 2017 Vi har en treåring. Når det kommer til vinterdress har vi hatt litt forskjellig - og har vel alltid vært fornøyd. I fjor hadde vi en fra Reima, og jeg tror den passer i år også. Vi har vært veldig fornøyd med balaklava fra Kivat, så kommer nok til å kjøpe det igjen. På fingrene har vi brukt fingervanter i ull fra Polarn o. Pyret og ullvotter med trekk fra Nøstebarn. Ingen av de er vanntette, men vi har alltid flere slik at de kan skifte om nødvendig. Vi har også hatt regnvotter med fleece fra reflex, men de tror jeg nesten aldri har vært brukt, hverken hjemme eller i barnehagen. Anonymkode: e66b1...d7d
Simmis Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 Nå er våre litt større, men vi har fra barnehage tid brukt name it dresser. Minste er 9 nå, Aldri vært våte eller kalde. Votter har vi brukt de fra hestra. Luer har vært mer diverse, vi har hatt reima, kivat, name it, hm osv.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 Isbjørn of Sweden dress. Lue kivat balaclava eller Isbjørn sin lue som hører til dressen. Votter har jeg ingen gode råd da ungene hater å ha det på, men bruker ullvotter eller de fra isbjørn eller bergans. Anonymkode: 7d3f4...ec4
Vera Vinge Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 På 18.9.2017 den 23.02, AnonymBruker skrev: Supert tips med vottene! Takk Hvilke overtrekksvott bruker dere? Type regnvotter? Jeg hadde Skogstad overgangsdress nå, men jeg var ikke veldig fornøyd, den klarte ikke å holde regnet ute, så gutten ble gjennombløt mange ganger. Anonymkode: f6f28...da6 Jeg husker ikke hvilket merke de vindtette overrekksvottene er, de er kjøpt på en sportsbutikk. Disse brukes over når det er vanlig tørt vintervær, og så bruker de tynne regnvotter over ullvottene hvis det er veldig vått. Men fordelen med ull inni er jo at det ikke er krise om det blir litt vått, siden ulla fortatt varmer. Vi bruker for øvrig ikke dressen når det regner, men vi bor nok i ulikt klima. Her tar bhg regntøyet over vinterdressen hvis det både er veldig kaldt og vått (noe som ikke skjer så ofte her). Så dressene er ikke testet så voldsomt i vått vær, annet enn at jeg har sett at de er litt vannavstøtende.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #12 Skrevet 20. september 2017 Vi har hatt helgummiert vinterdress fra Jula, vinterbukse fra Vill, bukse fra H&M, dress fra Reima, dress fra H&M, jakker fra flere merker (sammen med ovennevnte bukser), regntøy fra både Europris og Reflex med hjemmestrikk under, og ungen har aldri frosser eller vært våt. Holder til på nordmørskysten, så det er de fleste vintre lite snø og mer slaps. Det har gått mye i regntøy og ull. Når det er virkelig vått, er det kun gummiert tøy som holder vannet ute. Vinterdressen fra Jula var fin sånn sett, i rundt 0 grader og slaps. Anonymkode: 7d297...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå