AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Er sykmeldt i lang tid, og jeg har vært hjemme siden 1. August. Har ikke fast jobb fra før, men har jobbet utrolig mye på bolig for utviklingshemmede, så jeg har rett på sykepenger. Får ca. 19.000 kr mnd, og dette synes jeg er veldig mye, da jeg trodde jeg ikke hadde krav på noe siden jeg bare har jobbet ekstra som vikar. Jeg kjenner at jeg trenger en jobb. Men dessverre er jeg får syk til å jobbe pga sykdom. Har fått beskjed av lege om å ikke jobbe med det første, da legen mener jeg bør holde på sykepengene lengst mulig, da legen ser på min økonomiske situasjon som noe som kan forverre min helsetilstand. Om jeg blir frisk om 1 måned, og drar tilbake til jobb igjen så har jeg ingen vakter som venter.. Men jeg har koblet inn fag-forbundet, da de mener jeg har rett på 50% fast stilling, noe jeg ikke ante at jeg hadde. Men tydeligvis har kontrakten og antall timer jeg har jobbet ført til at jeg har visse rettigheter. Fag-forbundet ringte meg i dag, og de ville avtale et møte med meg og sjefen min. Men jeg er veldig konflikt-sky, og jeg er redd for å bli upopulær om jeg maser til meg en stilling. Må også bli frisk før jeg kan være med på møte, da jeg ikke kan være sykmeldt. Dessuten er det ingen sikkerhet om jeg får 50% fast, eller ikke. Og når jeg tenker meg om vil jeg tape på å gå fra å være sykmeldt til å få en 50% stilling. Jeg har snakket med noen som mener jeg bør holde på sykemeldingen så lenge jeg kan, for å så søke ny jobb gjennom NAV, eller for å så gjøre noe helt nytt. Er ikke enkelt å få seg fast arbeid i dag, og jeg synes det er trist at jeg som ønsker å jobbe taper penger på å begynne å jobbe igjen, framfor å være syk. Anonymkode: 454e3...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Det du ikke tar med i beregningen er hull i cven og det er meget viktig. Ingen arbeidsgiver ansetter en person med hull i cven hvis det finnes kandidater uten. Så ved å satse på kortsiktig gevinst setter du potensielt karrieren din på spill, noe som kan bli veldig mye dyrere på sikt. Så min anbefaling blir å komme deg i jobb så fort som mulig. Anonymkode: 6a44f...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 For syk til å jobbe fordi du er utbrent? Gud hjelpes..... håper ikke du er 20 år gammel... Anonymkode: 828db...d7d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 Sykemelding er for sykdom ikke pga personlig økonomi. Anonymkode: f3d91...d42
Gjest making.a.mess Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 Du må være et troll. Ingen tenker så teit. Det er ikke sånn at nav fikser jobb til deg sånn uten videre.de sitter ikke der og ringer rundt for å skaffe deg en jobb. Du må selv søke jobbene og du må være friskmeldt for å være arbeidssøker. Flaks for deg at du hadde opparbeidet deg gode sykepengerettigheter men lykken varer ikke evig og da står du igjen med dagpenger og angrer på at du ikke kjempet for den 50% stillingen. Arbeidsmarkedet er hardt og mange ville ofret mye for en slik mulighet.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 Økonomi er alltid viktig. Men det å jobbe hardt for å få jobb når man allerede er syk, det ønsker ingen. Jeg kommer til å være sykmeldt Anonymkode: 454e3...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: For syk til å jobbe fordi du er utbrent? Gud hjelpes..... håper ikke du er 20 år gammel... Anonymkode: 828db...d7d Du vet ingenting om meg, så spar meg for latterlig tilbakemelding. Kan fortelle at jeg er nærmere 30 år, og jeg er utbrent og er derfor langtids-sykmeldt, Anonymkode: 454e3...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #9 Skrevet 18. september 2017 15 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Du må være et troll. Ingen tenker så teit. Det er ikke sånn at nav fikser jobb til deg sånn uten videre.de sitter ikke der og ringer rundt for å skaffe deg en jobb. Du må selv søke jobbene og du må være friskmeldt for å være arbeidssøker. Flaks for deg at du hadde opparbeidet deg gode sykepengerettigheter men lykken varer ikke evig og da står du igjen med dagpenger og angrer på at du ikke kjempet for den 50% stillingen. Arbeidsmarkedet er hardt og mange ville ofret mye for en slik mulighet. Man kan alltids gå over til AAP om man enda ikke blir frisk nok til å jobbe. Anonymkode: 454e3...ccd
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 18. september 2017 #10 Skrevet 18. september 2017 44 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Du må være et troll. Ingen tenker så teit. Det er ikke sånn at nav fikser jobb til deg sånn uten videre.de sitter ikke der og ringer rundt for å skaffe deg en jobb. Du må selv søke jobbene og du må være friskmeldt for å være arbeidssøker. Flaks for deg at du hadde opparbeidet deg gode sykepengerettigheter men lykken varer ikke evig og da står du igjen med dagpenger og angrer på at du ikke kjempet for den 50% stillingen. Arbeidsmarkedet er hardt og mange ville ofret mye for en slik mulighet. NAV kan fikse jobb ved å tilrettelegge slik at man kan få fast ansettelse i senere tid, dette er spesielt for de som er 50% ufør osv. Dette er gjerne folk med fagbrev, eller med utdanning som fint får fast jobb så lenge NAV hjelper de litt på veien. Min bror fikk hjelp til å komme seg inn i jobb via NAV, men han er også 50% ufør så han jobber ikke mer enn 50. Høres ut som du kan veldig lite om NAV, hilsen ei som kjenner NAV veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 Bør du ikke heller bruke god tid på å bli helt frisk? Anonymkode: 61030...0be
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #12 Skrevet 19. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Bør du ikke heller bruke god tid på å bli helt frisk? Anonymkode: 61030...0be Jo, det bør jeg. Men jeg er redd for å bli sett ned.på når jeg ikke jobber.. TS Anonymkode: 454e3...ccd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå