AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 I morgen blir det tatt barnehagebilder i min 1-årings barnehage. Tenkte ha på sønnen min en flott rutete skjorte, men har lest tidligere at man burde unngå striper ved fotografering. Tar mye oppmerksomhet av bildet og stripene kan bli rare osv.. Noen (fotografer) som veit om det går greit med rutete skjorte? Og hva hadde dere på barna deres på første barnehagebilde? 😊 Anonymkode: 3ec4e...7c7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Jeg tar på barnet akkurat de samme klærne hun bruker hver eneste dag. Jeg vil ha et bilde fra barnehagen i vanlige barnehageklær. Så i fjor var det lilla thigts, prikkete genser, med en stripete kjole utenpå 😂 Hun velger klær selv, og det var det hun hadde lyst til å ha på. Anonymkode: c4d65...44c 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Jeg glemte at det skulle være fotografering, så min gutt hadde joggebukse og en supermanngenser med flekker - bildet ble kjempefint likevel 😉 Men for å svare: jeg er fotograf selv, og er ikke overbegeistret for rutete klær, men akkurat på barnehagefoto/skolefoto tenker jeg at det ikke spiller så stor rolle. Ta noe både du og barnet liker Anonymkode: a69d0...275 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar på barnet akkurat de samme klærne hun bruker hver eneste dag. Jeg vil ha et bilde fra barnehagen i vanlige barnehageklær. Så i fjor var det lilla thigts, prikkete genser, med en stripete kjole utenpå 😂 Hun velger klær selv, og det var det hun hadde lyst til å ha på. Anonymkode: c4d65...44c Hehe okey! Vurderer bare å ha på vanlige hverdsgsklær selv 😀 Anonymkode: 3ec4e...7c7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg glemte at det skulle være fotografering, så min gutt hadde joggebukse og en supermanngenser med flekker - bildet ble kjempefint likevel 😉 Men for å svare: jeg er fotograf selv, og er ikke overbegeistret for rutete klær, men akkurat på barnehagefoto/skolefoto tenker jeg at det ikke spiller så stor rolle. Ta noe både du og barnet liker Anonymkode: a69d0...275 Oki, takk! 😊 Anonymkode: 3ec4e...7c7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 Sist stilte frøkna i rosa onepiece med ekstremt glorete pokémontrykk. Jeg hadde hatt på henne en fin og enkel hverdagskjole, men hun var i skiftekassa og tok på seg dressen... Bildene ble veldig fine da 😊 Anonymkode: 55033...731 3
Måbarefåsiat... Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 Da min gutt gikk i barnehagen, kom de andre ungene søndagspyntet til trengsel. Min hadde bustete hår og svart rocke t-skjorte. jeans med lapp på kneet. Vi har alltid kjørt en ganske casual hverdagsstil. I tillegg har han på flere bilder klart å ha sår og blåmerker i fjeset. Vakreste av dem alle uansett 2
Minlillelykke Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 Vi bruker vanlige hverdagsklær. Jeg strikker masse så sønnen vår hadde på hvit body og strømpebukse med en mørkblå seleshorts utenpå. Bildet ble kjempe fint. I år blir det nok helt vanlige hverdagsklær 2
Vera Vinge Skrevet 18. september 2017 #9 Skrevet 18. september 2017 Jeg har hatt på barna vanlige klær, men har ikke brukt de aller mest fargerike eller mønstrete klærne den dagen for å ikke ta for mye fokus bort fra fjeset. (De ser i blant ut som klovner til vanlig.) Og siden jeg strikker en del, syns jeg det er koselig å ha på dem en strikkejakke over, noe som også gir mening siden de har pleid å ta bilder ute enten tidlig vår eller godt utpå høsten. Dette er altså klær de også kan bruke andre dager i bhg, men litt mer gjennomtenkt den dagen. Å stivpynte dem ser jeg ikke poenget med, men jeg ser ikke noe galt i å velge noe annet enn de mest utvaskede joggebuksene den dagen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #10 Skrevet 18. september 2017 Jeg tenker at barnehagebildet skal gjenspeile nettopp det - en dag i barnehagen. Pynting og balering tar vi hos fotografen. Så her er det helt vanlige klær (unngår til en viss grad masse farger) ..passer selvfølgelig på at klærne er rene og pene, og uten hull/skader. Anonymkode: cb171...532 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #11 Skrevet 18. september 2017 Vanlig klær her også. Tights og ullgenser :-) Anonymkode: a8499...e32 1
Vera Vinge Skrevet 18. september 2017 #12 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at barnehagebildet skal gjenspeile nettopp det - en dag i barnehagen. Pynting og balering tar vi hos fotografen. Så her er det helt vanlige klær (unngår til en viss grad masse farger) ..passer selvfølgelig på at klærne er rene og pene, og uten hull/skader. Anonymkode: cb171...532 Nå er det jo ikke alle som går til fotograf. Så hos oss er barnehagebildet det som gis til familie i julegaver. Så selv om mine barn ikke er direkte pyntet, vil jeg gjerne at de skal se litt fine ut, når det bildet henges opp i en rekke ulike hjem. 4
Thinkerbelle Skrevet 18. september 2017 #13 Skrevet 18. september 2017 Vi tar på litt fine hverdagsklær; noe jeg syns matcher, som er helt og fint uten for mye print og mønster.. tenker det er fint om det ikke er fullstendig grelt om 2 års tid. passer på at de er pene på håret også. ser ikke noe galt i å pynte dem litt, men hvert sitt syn:) 4
Hactar Skrevet 18. september 2017 #14 Skrevet 18. september 2017 Jeg ville styrt unna rutete, særlig om kontrasten mellom fargene er stor. Men, ja, her valgte guttungen t-skjorte med dinosaurtrykk da de skulle ta bilde, for han ville gjerne foreviges i det absolutt kuleste plagget han eide. Resultatet ble bilde av en skikkelig glad unge (og noen skikkelig sinte dinosaurer). Gjenspeilte gutten perfekt, haha! Hvis barnet ditt er likegyldig til klesvalget, ville jeg gått for hverdagsklær i en farge som kler barnet ekstra godt. 2
Arkana Skrevet 18. september 2017 #15 Skrevet 18. september 2017 Man bør unngå klær med bilder eller skrift på, det er veldig forstyrrende på bilder. Bruk gjerne klær med sterke farger på da, det blir fort kjedelig med hvitt og svart. Dette er i allefall tipsene vi har fått fra fotografer. Vi tar på vanlige rene og pene hverdagsklær. Synes personlig det er veldig snodig med barnehagebilder av barn med dresskjorte eller penkjole.
Minlillesky Skrevet 18. september 2017 #16 Skrevet 18. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I morgen blir det tatt barnehagebilder i min 1-årings barnehage. Tenkte ha på sønnen min en flott rutete skjorte, men har lest tidligere at man burde unngå striper ved fotografering. Tar mye oppmerksomhet av bildet og stripene kan bli rare osv.. Noen (fotografer) som veit om det går greit med rutete skjorte? Og hva hadde dere på barna deres på første barnehagebilde? 😊 Anonymkode: 3ec4e...7c7 Bruk vanlige barnehageklær. Det barnet bruker til vanlig i barnehagen. Da min datter gikk i barnehagen, så jeg flere tilfeller av "prinsesse" jenter som måtte skifte klær til fotograferingen, og klagde når klærne fikk en flekk på seg..herregud altså. Ikke send med klær til barnehagen som ikke tåler en flekk eller to altså.. La barnet gå i det vanlige. Det er sjarmen med barnehagebildet... 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #17 Skrevet 18. september 2017 7 minutter siden, Arkana skrev: Man bør unngå klær med bilder eller skrift på, det er veldig forstyrrende på bilder. Bruk gjerne klær med sterke farger på da, det blir fort kjedelig med hvitt og svart. Dette er i allefall tipsene vi har fått fra fotografer. Vi tar på vanlige rene og pene hverdagsklær. Synes personlig det er veldig snodig med barnehagebilder av barn med dresskjorte eller penkjole. Takk for tips! Hehe nei dette er ingen fin dresskjorte, en mer casual rutete skjorte som kan has på som åpen eller lukka. Men får nok titte litt i kommoden å se hva jeg finner 😊 Hadde vært kult med noen farger også! Anonymkode: 3ec4e...7c7
Arkana Skrevet 18. september 2017 #18 Skrevet 18. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Hehe nei dette er ingen fin dresskjorte, en mer casual rutete skjorte som kan has på som åpen eller lukka. Men får nok titte litt i kommoden å se hva jeg finner 😊 Hadde vært kult med noen farger også! Anonymkode: 3ec4e...7c7 Ja, altså, du tar jo på barnet ditt det du vil. Noen i vår barnehage kledte opp sønnen sin i en lyseblå dress med hvit penskjorte og tversoversløyfe. Helt personlig synes jeg det var litt rart, men det er jo de som skal ha bildene. Jeg synes en casual rutete skjorte høres veldig fint ut.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #19 Skrevet 18. september 2017 52 minutter siden, Arkana skrev: Ja, altså, du tar jo på barnet ditt det du vil. Noen i vår barnehage kledte opp sønnen sin i en lyseblå dress med hvit penskjorte og tversoversløyfe. Helt personlig synes jeg det var litt rart, men det er jo de som skal ha bildene. Jeg synes en casual rutete skjorte høres veldig fint ut. Ja det er jeg enig i, too much for min smak. Men hver sin smak som sagt! 😊 Anonymkode: 3ec4e...7c7
Mammabamma Skrevet 18. september 2017 #20 Skrevet 18. september 2017 Mine får på seg ensfargede trøyer og dongeribukse. Jeg har gitt opp å ordne håret til jenta for hun ender opp som Ronja Røverdatter i løpet av en time uansett. Nå er det skole fotografering men jeg gjorde det samme i barnehagen også. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå