Gå til innhold

Postafen erfaringer? Er i uke8 imorgen

Mellia

Anbefalte innlegg

Har flere oppkast hver dag nesten 6-8 ganger kvalm 24/7 , fått beskjed av legen av å ta 1 hver kveld for å se om det hjelper .

Ellers blir det innleggelse på sykehuset :( . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir litt trøtt av å ta de, men hjelper meg masse. Tar en også spiser jeg, så sovner jeg skikkelig. Er oppe å spiser i blant. Ble sengeliggende i 6-7 uker av kvalme og oppkast. Føler tiden gikk fort siden jeg sov veldig mye. Kan også anbefale flytende gaviscon mot halsbrann 😊

Anonymkode: 42c37...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket ikke hos meg. Jeg var like kvalm. 

Jeg spiste istedet mat med tyggemotstand og som ikke luktet noe særlig. Så jeg knasket agurk, gulrøtter og kålrot. Jeg gikk kraftig ned i vekt, så jeg fikk intravenøs på sykehuset. 

Du må bare prøve deg frem til du finner noe som funker for deg. 

Anonymkode: 530ad...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk på postafen noen uker fra rundt uke 9. hadde ikke så god effekt - tok tre om dagen. ble ekstremt trøtt, men like kvalm. ble innlagt i uke 11 og sykehuset testet ut flere ulike medisiner på meg. fant til slutt en som fungerte noenlunde (stemetil). fortsatt ekstremt kvalm, men tok vekk brekningene, så fikk i meg litt væske og næring. tok fire om dagen frem til uke 20, da gikk kvalmen gradvis over heldigvis. legene på sykehuset var veldig klare på at det ikke var noen risiko knyttet til medisinbruken, og det var mye mer risiko for min del å gå enda mer ned i vekt og ikke få i seg væske.

Anonymkode: 62af0...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp veldig med førstemann, noe med andremann, og ganske lite med tredjemann. 

Anonymkode: b4edc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg tatt min første tablett i går kveld før jeg la meg  , og har enda ikke kastet opp heldigvis , vist jeg skal sammenligne med igår hadde jeg allerede kastet opp 3 ganger til nå, så virker som det funker litt ihvertfall . 

Er bare litt redd for at det skal ha virkning på babyen , leste om en som manglet tær og fingre ig de mente det var pga postafen , ble jo livredd etter det. Har det gått fint med dere som brukte det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjalp ikke Postafen så mye.Fikk deretter Afipran på resept,og de tok bort noe av kvalmetoppene,slik at jeg ikke kastet opp så mye.Kvalmen forsvant forøvrig i uke 15-16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...