AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Jeg har bedt henne kontakte dem om hun føler det er best, og har også forklart meg. Min mann og jeg har flere små barn. Vi bruker babycall kun på yngste på natt, men i tilfelle en av de andre to våkner opp mens vi er i stua (annen etasje) så har vi en gammel smarttelefon uten sim ved døra deres, og bruker appen Dormi. Det er en babycall-app. Her bruker både far og jeg å koble opp mobilene våre som foreldreenheter til denne telefonen. Så var jeg ute og handlet og hadde med telefonen min. Jeg trodde faktisk Dormi kun fungerte på hjemmenettverk, men det fungerer også over vanlig nett, tydeligvis. For mens jeg stod og skulle betale så ropte et av barna mine på mamma. Jeg lo litt, slo av appen og fortsatte. Så fulgte en kort dialog med dama som satt i kassen, som var av den oppfatning at jeg reiste fra alle barna mine (lite sted, hun vet hvor mange og hvor gamle de er). Og snakket til meg for det. Jeg sa at mannen min er hjemme også, men forklarte ikke i detalj. Jeg kunne trolig ha slått på appen igjen og hørt mannen min diskutere hvorvidt man trenger å ha 125 kosedyr i senga, eller noe tilsvarende viktig diskusjon som vi ofte har med de to eldste på kvelden. Men i dag (dette skjedde fredag) var jeg innom på morgenen med minste som jeg er i permisjon med. Det var lite folk i butikken og samme ekspeditør. I det jeg skulle gå så sa hun at hun ikke har bestemt seg ennå for om hun skulle melde meg. Jeg ble paff og sa at jeg har aldri reist fra barna mine, men om hun føler det er best å melde, så gjør endelig det. Også gikk jeg. Men jeg har en ekkel følelse i magen. Ikke for frykt av barnevernet, men fordi det er et lite sted og denne damen treffer svært mange hver dag, og jeg lurer litt på hva slags rykte jeg får i nærmiljøet nå. Og hva i alle dager kan jeg gjøre for å hamle opp med det....? Jeg tror ikke det hjelper å forklare noe inngående, for hun var svært sta den kvelden det skjedde, og går rundt og tenker på dette tydeligvis. Anonymkode: c30ef...761
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Si til henne at du ikke vet om hun hørte deg sist gang, men pappaen er hjemme med barna. Det er ikke bare mamma som kan passe på barna. Om du misforstod det, så er ikke det min feil, men om du vil melde til bv på bakgrunn av det, værsågod. Anonymkode: 733cf...427 13
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Det sa jeg da det skjedde, men da var jeg mest lattermild over veska mi som plutselig ropte på meg klokka ni på kvelden i en butikk. Og gjentok i dag at jeg har aldri forlatt barna mine (mannen min nevnte jeg sist, og hun kjenner oss begge, vet godt at jeg er gift. Og vet hvor vi jobber, så hun vet at ingen av oss jobber utenom kontortid til vanlig). Er jeg paranoid som tenker at dette kan bli en snakkis? Eller vil folk fnyse av sånn sladder og tenke at det ligger en forklaring bak? Jeg er mest redd for slarv og baksnakking. :/ Anonymkode: c30ef...761 1
ops2 Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 53 minutes ago, AnonymBruker said: Det sa jeg da det skjedde, men da var jeg mest lattermild over veska mi som plutselig ropte på meg klokka ni på kvelden i en butikk. Og gjentok i dag at jeg har aldri forlatt barna mine (mannen min nevnte jeg sist, og hun kjenner oss begge, vet godt at jeg er gift. Og vet hvor vi jobber, så hun vet at ingen av oss jobber utenom kontortid til vanlig). Er jeg paranoid som tenker at dette kan bli en snakkis? Eller vil folk fnyse av sånn sladder og tenke at det ligger en forklaring bak? Jeg er mest redd for slarv og baksnakking. :/ Anonymkode: c30ef...761 Du kan ikke gjøre mye for å stanse slarv og baksnakking. Siden det er et lite sted der alle kjenner alle, hun vet hvem du er, hvor mange barn du har, hvor gamle de er, så er det sikkert allerede et sladrehull. Ja, du bør regne med at hun lar skravla gå. Du får bare heve deg over det, er jeg redd. 2
Vera Vinge Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 Hvis hun ikke vet at man kan ha baby call på telefonen, syns hun vel det var rart å ta med en vanlig baby call på butikken hvis mannen faktisk var hjemme? Kunne du forklart henne hvordan det virker og hvorfor du ble ropt til på butikken? 3
applestories Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 Jeg sammenligner med den lille bygda jeg bor i, og tenker at hun nok finner noen som vil høre blant sine likesinnede. Så har du oss andre som ville himlet diskret med øynene og 1) tenkt at dette er ikke noe å bry seg om, 2) alle vet jo at Petter er hjemme på torsdager, 3) Maria på butikken har lite å skravle om for tiden, 4) de aller, aller fleste barn tar ikke skade av å være alene noen minutter - om så skulle være tilfelle, 5) forhåpentligvis ville man selv sagt fra dersom Maria på butikken kommer med flere kommentarer. Jeg skjønner veldig godt hvorfor du er bekymret - for bygdefolket, ikke barnevernet. Men jeg håper og tror at dagens foreldre, der begge jobber og har sine forpliktelser, skjønner hvordan ting virker i dagens moderne samfunn litt bedre enn de eldre fruer som var hjemmeværende så lenge barna var små. 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 19 minutes ago, applestories said: Jeg sammenligner med den lille bygda jeg bor i, og tenker at hun nok finner noen som vil høre blant sine likesinnede. Så har du oss andre som ville himlet diskret med øynene og 1) tenkt at dette er ikke noe å bry seg om, 2) alle vet jo at Petter er hjemme på torsdager, 3) Maria på butikken har lite å skravle om for tiden, 4) de aller, aller fleste barn tar ikke skade av å være alene noen minutter - om så skulle være tilfelle, 5) forhåpentligvis ville man selv sagt fra dersom Maria på butikken kommer med flere kommentarer. Jeg skjønner veldig godt hvorfor du er bekymret - for bygdefolket, ikke barnevernet. Men jeg håper og tror at dagens foreldre, der begge jobber og har sine forpliktelser, skjønner hvordan ting virker i dagens moderne samfunn litt bedre enn de eldre fruer som var hjemmeværende så lenge barna var små. Anonymkode: e43be...689 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 Kom henne i forkjøpet og fortell alt du har av venner, slekt og kollegaer om den rare butikkdama som truet med barnevernet. Anonymkode: b851f...393 23
Horten Market Skrevet 18. september 2017 #9 Skrevet 18. september 2017 Dette problemet har vi jo på forumet her også, brukere som rapporterer andre i hytt og pine, basert på fri fantasi og mangelfull forståelse av de enkleste ting. Denne dama er kanskje en velkjent "rapportør" til barnevernet. Du har nok ingenting å frykte, så le heller sammen med barnevernet over denne personen. Hva annet kan vi gjøre? Noen er bare dumme, det er et godt norsk ord for dette. 1
Surreal Skrevet 18. september 2017 #10 Skrevet 18. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom henne i forkjøpet og fortell alt du har av venner, slekt og kollegaer om den rare butikkdama som truet med barnevernet. Anonymkode: b851f...393 Dette! 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom henne i forkjøpet og fortell alt du har av venner, slekt og kollegaer om den rare butikkdama som truet med barnevernet. Anonymkode: b851f...393 Jeg er egentlig godt I gang her, men hun har noen dagers forsprang, for jeg visste ikke at dette var et reellt problem før i går Anonymkode: c30ef...761 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #12 Skrevet 19. september 2017 Og bare for å understreke: Mannen min var hjemme, med vanlig babycall til babyens rom og sin egen telefon med babycall-app til de eldste sitt rom. Vi kan begge koble oss på samme barneenhet med denne appen. Så det var en voksen, edru og ansvarlig forelder i huset. Og han var klar over at jeg dro ut så han ville ha reagert på alle lyder fra barna. Anonymkode: c30ef...761 6
Antoinette Skrevet 19. september 2017 #13 Skrevet 19. september 2017 Dette høres ut som storm i et vannglass. Hadde jeg vært deg TS hadde jeg tatt dette helt med to, ikke la denne sensasjonshungrige kassadama få mer makt,
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #14 Skrevet 19. september 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bedt henne kontakte dem om hun føler det er best, og har også forklart meg. Min mann og jeg har flere små barn. Vi bruker babycall kun på yngste på natt, men i tilfelle en av de andre to våkner opp mens vi er i stua (annen etasje) så har vi en gammel smarttelefon uten sim ved døra deres, og bruker appen Dormi. Det er en babycall-app. Her bruker både far og jeg å koble opp mobilene våre som foreldreenheter til denne telefonen. Så var jeg ute og handlet og hadde med telefonen min. Jeg trodde faktisk Dormi kun fungerte på hjemmenettverk, men det fungerer også over vanlig nett, tydeligvis. For mens jeg stod og skulle betale så ropte et av barna mine på mamma. Jeg lo litt, slo av appen og fortsatte. Så fulgte en kort dialog med dama som satt i kassen, som var av den oppfatning at jeg reiste fra alle barna mine (lite sted, hun vet hvor mange og hvor gamle de er). Og snakket til meg for det. Jeg sa at mannen min er hjemme også, men forklarte ikke i detalj. Jeg kunne trolig ha slått på appen igjen og hørt mannen min diskutere hvorvidt man trenger å ha 125 kosedyr i senga, eller noe tilsvarende viktig diskusjon som vi ofte har med de to eldste på kvelden. Men i dag (dette skjedde fredag) var jeg innom på morgenen med minste som jeg er i permisjon med. Det var lite folk i butikken og samme ekspeditør. I det jeg skulle gå så sa hun at hun ikke har bestemt seg ennå for om hun skulle melde meg. Jeg ble paff og sa at jeg har aldri reist fra barna mine, men om hun føler det er best å melde, så gjør endelig det. Også gikk jeg. Men jeg har en ekkel følelse i magen. Ikke for frykt av barnevernet, men fordi det er et lite sted og denne damen treffer svært mange hver dag, og jeg lurer litt på hva slags rykte jeg får i nærmiljøet nå. Og hva i alle dager kan jeg gjøre for å hamle opp med det....? Jeg tror ikke det hjelper å forklare noe inngående, for hun var svært sta den kvelden det skjedde, og går rundt og tenker på dette tydeligvis. Anonymkode: c30ef...761 Kontakt sjefen hennes og fortell hvordan hun oppfører seg i butikken Anonymkode: 2a46c...e41 11
zanna Skrevet 19. september 2017 #15 Skrevet 19. september 2017 Trakassering av kunder er vel oppsigelsesgrunn? 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #16 Skrevet 19. september 2017 Kanskje kontakte sjefen hennes også ja. Anonymkode: 733cf...427 2
Gjest chisandra Skrevet 19. september 2017 #17 Skrevet 19. september 2017 Som andre her sier; kom henne i forkjøpet. Og snakk med sjefen hennes om at du ikke finner deg i å bli trakassert i butikken.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #18 Skrevet 19. september 2017 Vil det ikke være litt overkill/bensin på bålet å kontakte sjefen hennes? Jeg vil jo ikke at hun all miste jobben. Jeg vil bare ikke at en masse folk skal tro jeg er en slepphendt og dårlig mor. Hadde vi bodd i en større by, men mulighet til å unngå denne butikken og disse menneskene, men jeg må hilse pent og leve ved siden av dem, og barna mine skal etterhvert spille fotball med deres barn/barnebarn og tantebarn osv. Anonymkode: c30ef...761
Antoinette Skrevet 19. september 2017 #19 Skrevet 19. september 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil det ikke være litt overkill/bensin på bålet å kontakte sjefen hennes? Jeg vil jo ikke at hun all miste jobben. Jeg vil bare ikke at en masse folk skal tro jeg er en slepphendt og dårlig mor. Hadde vi bodd i en større by, men mulighet til å unngå denne butikken og disse menneskene, men jeg må hilse pent og leve ved siden av dem, og barna mine skal etterhvert spille fotball med deres barn/barnebarn og tantebarn osv. Anonymkode: c30ef...761 Å true en kunde i butikken du jobber i med BV er uansett langt over grensen, denne kassadama fortjener en reaksjon på oppførselen sin. Endret 19. september 2017 av Antoinette 6
Vera Skrevet 19. september 2017 #20 Skrevet 19. september 2017 Bygdekjerringer De er rett og slett noe for seg selv. Egentlig er det veldig synd på dem..hvilket liv har de egentlig? Tenk på alt den spenningen du har skapt for kjerringa de siste dagene! Jeg ville snakket med sjefen på butikken, jeg vil tro han/hun er interessert i å beholde kundene sine. Trakassering bidrar ikke til å beholde kundene. Deretter ville jeg fortalt min versjon av historien til de jeg anser som mine venner: "Vet dere hva som skjedde meg på butikken her en dag.." 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå