Gå til innhold

Jensen-dommen: Norsk politi lar seg kjøpe - Tidenes politiskandale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eirik Jensens knallharde dom og 21 års fengsel forteller oss om et norsk politi som lar seg kjøpe av kriminelle. Dette er ille. Det er ekstremt ille, og selvsagt en gedigen skandale for det norske politiet.

Dette viser at vi har all grunn til å ikke ha tiltro til norsk politi. Jensen har visstnok vært en av de mest betrodde og mest dyktige i sitt felt. Det sier sitt. 

Her må det gjøres en voldsom opprensking i politiet, og det er fryktelig naivt å tro at det bare var Jensen som kjente til dette. Her har politiet en jobb å gjøre for å tilbakevinne tilliten hos det norske folket.

*Jeg er klar over at dommen ikke er rettskraftig, men dommen er så knusende at det er vanskelig å se for seg et annet utfall i lagmannsretten. Erik Jensen er skyldig som faen og fortjener selvsagt hver eneste dag i fengsel han nå er dømt til.

Jeg forventer massiv hoderulling norsk politi etter dette.

Anonymkode: 1ba68...66f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjefene ruller nok oppover i systemet, med lønnsforhøyelse og bedre stillinger.

Anonymkode: 4cab7...065

Skrevet

Dette er snakk om EN person. Godt mulig det finnes noen flere, men slutt å skjær alle over en kam.

Anonymkode: ac71b...045

• Liker 4
Skrevet

Jeg er bekymret over dette: http://www.vg.no/nyheter/meninger/rettssaken-mot-eirik-jensen/loegnene-innhentet-ham/a/24143825/

Det virket nærmest uforståelig at den meritterte og til dels svært oppskattede politimannen ikke var oppriktig her. Nær sagt alle hans politikolleger har vitnet og fortalt at de selvsagt visste at Cappelen var en storkriminell. Hvorfor trodde Jensen at han kunne overbevise retten om at han selv ikke visste noe?

Selvsagt visste de det?

Ingen gjorde noe?

Alle kollegaene lot Jensen fortsette i politiet, i betrodde stillinger, i  årevis?

Hvorfor er ikke Jensens kollegaer tiltalt også?

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, ops2 skrev:

Jeg er bekymret over dette: http://www.vg.no/nyheter/meninger/rettssaken-mot-eirik-jensen/loegnene-innhentet-ham/a/24143825/

Selvsagt visste de det?

Ingen gjorde noe?

Alle kollegaene lot Jensen fortsette i politiet, i betrodde stillinger, i  årevis?

Hvorfor er ikke Jensens kollegaer tiltalt også?

Det er ikke naturlig å anmelde kollegaer, folk man kjenner. Man vet aldri hvordan det bl,ir motatt, så det ligger en risiko i det. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ikke naturlig å anmelde kollegaer, folk man kjenner. Man vet aldri hvordan det bl,ir motatt, så det ligger en risiko i det. 

Nettopp, hva mer "vet" alle politifolk om hverandre?

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eirik Jensens knallharde dom og 21 års fengsel forteller oss om et norsk politi som lar seg kjøpe av kriminelle.

Nei, det gjør det ikke. Det forteller om en enkelt politimann.

Skrevet

Jensen saken er ingen skandale. Det er jo politiet selv som har gått inn for å felle Jensen.

Skrevet
3 minutes ago, MajorasMaske said:

Jensen saken er ingen skandale. Det er jo politiet selv som har gått inn for å felle Jensen.

Det ER en skandale at rapporter om ham ikke har nådd frem i systemet på flere tiår. Først i 2013 skjedde det noe.

Anonymkode: 58441...003

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det ER en skandale at rapporter om ham ikke har nådd frem i systemet på flere tiår. Først i 2013 skjedde det noe.

Anonymkode: 58441...003

Det er ikke en skandale at en kriminell er god i sitt virke. Hadde det vært indisert at det var flere i politet som dekket over Jensen så hadde det vært noe annet.

Skrevet
7 minutes ago, MajorasMaske said:

Det er ikke en skandale at en kriminell er god i sitt virke. Hadde det vært indisert at det var flere i politet som dekket over Jensen så hadde det vært noe annet.

Men mange har vitnet i retten at de visste Cappelen var storkriminell. Og at Jensen måtte vite det. Om de ikke dekket over Jensen, så så de en annen vei.

Gjest Evelynita
Skrevet

Altså det er jo passe naivt å tro at ikke sånt foregår i Norge. Jeg tror nok det er mindre grad enn mange land naturligvis, men selvfølgelig eksisterer det! 

Skrevet
1 time siden, jabx skrev:

Nei, det gjør det ikke. Det forteller om en enkelt politimann.

Forventet egentlig ikke mer fra deg, men du er helt på bærtur.

Selvsagt er dette en enorm skandale, og det vil ta langt tid for politiet å gjenvinne tilliten. 

https://www.dagbladet.no/kultur/skandalen-er-et-faktum/68706966

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forventet egentlig ikke mer fra deg, men du er helt på bærtur.

Selvsagt er dette en enorm skandale, og det vil ta langt tid for politiet å gjenvinne tilliten. 

https://www.dagbladet.no/kultur/skandalen-er-et-faktum/68706966

Nei, jeg garanterer deg at ved neste måling så er tilliten til politiet på samme nivå.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, jabx skrev:

Nei, jeg garanterer deg at ved neste måling så er tilliten til politiet på samme nivå.

Hvem (og når) måles dette ?    

Anonymkode: 83360...66e

Skrevet

Forteller oss ikke om norskt politi som lar seg kjøpe av kriminelle. Forteller oss om kriminelle med en genial plan om å ta systemet fra innsiden og som utdanner seg til politi for å styre bedriften på tryggest mulig måte. Genialt ! 

Anonymkode: 964e0...576

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er snakk om EN person. Godt mulig det finnes noen flere, men slutt å skjær alle over en kam.

Selvfølgelig har han hatt et lyssky nettverk i ryggen, å tro at han opererte tilnærmet alene innenfor politietaten er naivt.

Skrevet

Om han lot seg kjøpe, synes jeg han solgte seg veldig billig ihvertfall. 

Anonymkode: e6a49...5ad

Skrevet

Er lønna i politiledelsen så dårlig at de kan kjøpes for en kvart månedslønn? De lar seg bestikke for et årlig beløp som tilsvarer noen ekstravakter?

Skrevet

Jeg har aldri hørt om han før. Jobber han på bygda eller i skjul da? :klo: 

Han aner jeg ikke hvem det er rett og slett... Av det jeg leste så skriver han om de kriminelle han møter som politimann, noe så uprofesjonelt. Hva gjør han da? fanger kriminelle, noe han mener de er for så å skrive om dem? Det gir ingen mening egentlig... 

Anonymkode: 71caa...ad6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...