AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Hei! Mannen er den ultimate vinsnobb og gourmet kokk (så og si...) og skal snart ha bursdag. Jeg har veldig yst å gi han noe som han kan bruke til vinklubben sin eller kose seg med når han kokkelerer til storkalas hjemme men aner ikke hva...Er det noen som har noen forslag til hva man kan gi?? Tusen takk for alle svar!:) Anonymkode: 57412...28c
_popcorn_ Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Gode kniver, en kvalitetsfjøl, gavekort på vinsmaking, ulike oster for ost/vinkveld, tapas serveringsfat. Sjekk eventuelt om det er vin-kurs i området. http://kulinariskakademi.no/kurs/vinkurs slik foreksempel. Om dere bor i oslo-området, så kan du ta en tur på Culina i torggata, hvor dem selger mye kjøkkenutstyr, og høre etter tips
Perelandra Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Trøffelolje, trøffelsalt eller andre matvarer med trøffel. Olivenlunden eller Oliviers & Co har godt utvalg av det.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 Mannen min er det samme, og jeg kjøpte blant annet denne vinkjøleren til ham i år: https://www.lecreuset.no/wa-126-vinkjoler Den er utrolig praktisk! Vi har brukt den på terrassen i hele sommer, stor suksess. Kan ligge flatt i fryseren klar til bruk til enhver tid, og den har strikk i sidene slik at den passer til alle flaskeformer. Holder ikke bare vinen kald, men kjøler ned vin som ikke er kald nok mer effektivt enn kjøleskapet. (Nei, jeg er ikke sponset av Le Creuset ). Anonymkode: a5e3b...d3a
Prinsesse788 Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 4 timer siden, Perelandra skrev: Trøffelolje, trøffelsalt eller andre matvarer med trøffel. Olivenlunden eller Oliviers & Co har godt utvalg av det. Vent til oktober / november så får du fersk trøffel! Ingen ting er bedre ... 1
Gjest hva som helst Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 Mye gøy kjøkkenutstyr du kan gi han, dersom han er utstyrsgeek: Sous-vide maskin Trykkoker Spumaflaske (cream charger på engelsk) Coravin (kan helle fra en vinflaske uten å åpne den)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå