Gå til innhold

Innpåsliten søster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 20

For å gjøre en lang historie kort tok jeg en avgjørelse om å slutte kontakt med min mor og søster for ca 4 måneder siden. Det var en veldig vanskelig avgjørelse, men med hjelp fra psykolog har det godt overraskende bra. 

Men, de begge "nekter" at jeg "drar fra dem". Min mor var innpåsliten i begynnelsen, men har så og si gitt seg nå. 

Min søster derimot, master konstant. I begynnelsen kunne hun stå utenfor døren til kjæresten og meg i 1-2 timer, men vi åpnet aldri. Hun ringte også konstant, men har blitt bedre nå. Men jeg mottar enda meldinger fra henne på den ene appen det ikke går ann å blokkere folk. 

Det jeg trenger råd til er hva jeg skal gjøre når søsteren min enda sender meg melding å ringer med skjult nummer? Meldingene hun sender er også helt normale ting som "bli med å besøke mormor?" Osv. Skjønner ikke helt greia? 

Mer det forresten fler som har droppet kontakt med familie? 

Anonymkode: 2f0a1...62b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt klart ifra at du vil kutte kontakten da, eller har du bare prøvd å fade dem ut? Svar at du vil kutte all kontakt, og at du ikke kommer til å svare henne mer, og så hold deg til det. 

Anonymkode: cef2b...928

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du sagt klart ifra at du vil kutte kontakten da, eller har du bare prøvd å fade dem ut? Svar at du vil kutte all kontakt, og at du ikke kommer til å svare henne mer, og så hold deg til det. 

Anonymkode: cef2b...928

Ja, jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke skal ha noe å gjøre med dem lenger. 

Det søsteren min bruker å svare da er "jeg kommer ikke til å gi meg". 

Som om det hjelper? 

Anonymkode: 2f0a1...62b

Skrevet

Du må blokkere dem fra alle sosiale medier. Legge telefonnr i avvisningslisten på mobilen. Åpne aldri døren når de står utenfor. La de stå om så til de gror røtter.

Svar aldri på tilnærmelsene deres

• Liker 2
Skrevet

:vetikke:Synes det virker som hun er glad i deg

• Liker 10
Skrevet

Ta aldri telefonsamtaler fra skjult nummer. Det burde forresten ingen gjøre, uansett.

• Liker 2
Skrevet

Er du nødt til å ha den ene appen, om ikke så sletter du den. Skaff deg nytt hemmelig telefonnummer. Og fortsett ellers som før :) 

Anonymkode: 81f62...7bd

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor har du kuttet de ut?

Anonymkode: d30ec...83e

Skrevet (endret)

Hun skriver riktignok ikke noe om grunnen, men det er vel ikke heeeeelt usannsynlig at kontakten med familien av en eller annen grunn ikke er bra for His psykiske helse, når hun forteller at hun får hjelp av psykolog i denne prosessen. Det er vel skjeldent at noen kutter kontakt med familien uten grunn, skal man virkelig være nødt til å brette ut hele grunnen for å kunne få råd for den konkrete problemstillingen det er snakk om?

Forøvrig har man ikke eiendomsrett over noen bare fordi man er glad i dem.Man må fortsatt respektere andre mennesker,også når man er glad i dem.Det betyr at selv om man er glad i noen, har man ikke under noen omstendigheter rett til å tvinge noen til å opprettholde kontakt.

Til Hi:

Jeg ville bytet til hemmelig telefonnummer og slettet den appen der du ikke kan blokkere henne. Hvis det er en app du virkelig trenger kan du kanskje slette brukeren din, og opprette en ny med et anonymt brukernavn? Hvis hun står i timesvis utenfor døra di tror jeg kanskje jeg hadde tatt en telefor til politiet og forklart situasjonen, og spurt om det er noe de kan gjøre.

Anonymkode: 2579d...ffe

Endret av sofie777
  • Liker 3
Skrevet

Tråd og innlegg er ryddet for persondebatt og svar til dette

sofie777, mod

Skrevet

Jeg synes synd på din søster, hun har det kanskje veldig tungt som mister en hun føler hun står nær. Du skriver ikke begrunnelsen, men kan hun lide under de samme forholdene du har lidd under? Om hun hadde en dårlig atferd: Kanskje hun ikke kan for den rollen hun fikk tildelt?

Anonymkode: d05ff...5f0

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes synd på din søster, hun har det kanskje veldig tungt som mister en hun føler hun står nær. Du skriver ikke begrunnelsen, men kan hun lide under de samme forholdene du har lidd under? Om hun hadde en dårlig atferd: Kanskje hun ikke kan for den rollen hun fikk tildelt?

Anonymkode: d05ff...5f0

Søsken med dårlig atferd har jeg erfaring med.De stjeler energien ens og er fulle av tomhet uten deg.Velger jeg å holde kontakt spises en gradvis opp innvendig,  på et eller  tidspunkt kommer det alltid et  angrep, gjerne når man minst venter det. De får næring av å hanke en inn med smisking for så å trampe på en.

Aldri mer! 

Her må en lytte til egen intuisjon og når en har gitt nok sjanser og det samme gjentar seg er det bare å sette strek.

For hver gang jeg gikk tilbake og angrepet kom følte jeg meg som en dritt. Da visste jeg at jeg måtte lytte til de følelsene. Flykte.Skape avstand. For å kunne puste fritt igjen. 

Vær konsekvent.

Anonymkode: b2811...918

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet
On 18.9.2017 at 11:22 PM, AnonymBruker said:

Søsken med dårlig atferd har jeg erfaring med.De stjeler energien ens og er fulle av tomhet uten deg.Velger jeg å holde kontakt spises en gradvis opp innvendig,  på et eller  tidspunkt kommer det alltid et  angrep, gjerne når man minst venter det. De får næring av å hanke en inn med smisking for så å trampe på en.

Aldri mer! 

Her må en lytte til egen intuisjon og når en har gitt nok sjanser og det samme gjentar seg er det bare å sette strek.

For hver gang jeg gikk tilbake og angrepet kom følte jeg meg som en dritt. Da visste jeg at jeg måtte lytte til de følelsene. Flykte.Skape avstand. For å kunne puste fritt igjen. 

Vær konsekvent.

Anonymkode: b2811...918

Signere denne.

Anonymkode: 43e96...f33

• Liker 2
Skrevet
On 18.9.2017 at 8:03 PM, AnonymBruker said:

Hun skriver riktignok ikke noe om grunnen, men det er vel ikke heeeeelt usannsynlig at kontakten med familien av en eller annen grunn ikke er bra for His psykiske helse, når hun forteller at hun får hjelp av psykolog i denne prosessen. Det er vel skjeldent at noen kutter kontakt med familien uten grunn, skal man virkelig være nødt til å brette ut hele grunnen for å kunne få råd for den konkrete problemstillingen det er snakk om?

Forøvrig har man ikke eiendomsrett over noen bare fordi man er glad i dem.Man må fortsatt respektere andre mennesker,også når man er glad i dem.Det betyr at selv om man er glad i noen, har man ikke under noen omstendigheter rett til å tvinge noen til å opprettholde kontakt.

Til Hi:

Jeg ville bytet til hemmelig telefonnummer og slettet den appen der du ikke kan blokkere henne. Hvis det er en app du virkelig trenger kan du kanskje slette brukeren din, og opprette en ny med et anonymt brukernavn? Hvis hun står i timesvis utenfor døra di tror jeg kanskje jeg hadde tatt en telefor til politiet og forklart situasjonen, og spurt om det er noe de kan gjøre.

Anonymkode: 2579d...ffe

enig

Anonymkode: 43e96...f33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...