Gå til innhold

Husker lite fra barndom/ungdomstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker så og si nesten ingenting fra tiden frem til 16/17 år.

Er det flere som har det sånn? 

Anonymkode: 84c3e...ee2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her.. Jeg husker ekstremt lite fram til ca samme alder som du nevner. Lurer på hvorfor?🙄

Anonymkode: 6eed7...3a4

Skrevet

Det var en tråd om dette før, og det er visst veldig vanlig :) 

Skrevet

Gitt at man ikke har rent fysiske skader i hjernen eller demens, kommer det å ha såpass store hull i hukommelsen av dissosiasjon på grunn av traumer. Det er ikke veldig sjeldent, men heller ikke vanlig og definitivt ikke såkalt "normalt". 

Folk som påstår at de ikke husker noe som helst fra oppveksten sin gjør som regel likevel det og forteller gladelig om det bare du spør de rette spørsmålene. Men noen få menneskee har altså store og reelle hull i hukommelsen og da er grunnen nesten alltid traumer. 

Anonymkode: 32eee...97a

• Liker 1
Skrevet

Ja, akkurat 17 års alderen husker jeg ting fra. 

Husker selvfølgelig noe, men veldig lite. 

Anonymkode: 7c70f...e38

Skrevet

Synes sånt er veldig rart. Jeg har nesten sterkere minner fra barndom og ungdom enn fra da jeg ble voksen. 

Men jeg vet at for folk som har traumer, husker de ofte lite. Eller hvis de har psykiske vansker pga andre ting. 

Anonymkode: ab8c3...950

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble utsatt for store traumer og har lite minner fra oppveksten min.

Anonymkode: 40142...648

Skrevet

Ingen traumer her, men husker likevel ikke sånn kjempemye. Farmor døde akkurat og vi skulle komme på noen fine minner å ha med i begravelsen, jeg husker jo ingen ting. Husker gjerne hvis noen begynner å fortelle eller jeg ser bilder da

Skrevet
4 timer siden, A4-livet skrev:

Ingen traumer her, men husker likevel ikke sånn kjempemye. Farmor døde akkurat og vi skulle komme på noen fine minner å ha med i begravelsen, jeg husker jo ingen ting. Husker gjerne hvis noen begynner å fortelle eller jeg ser bilder da

Hvordan kan du vite at alt var bra hvis du ikke husker noe av det som skjedde? 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du vite at alt var bra hvis du ikke husker noe av det som skjedde? 

Hehe, godt spørsmål :) Jeg husker lett negative ting, ganger jeg har følt meg ille til mote eller følt meg dum. Så tror jeg hadde husket dårlige ting. Og søsknene mine husker mye mer enn meg da. Tror jeg bare har litt dårlig hukommelse 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...